Page 1 of 2
Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 14:24
by Petterjacobsen
106 hk GSXR 1000?
150 HK GSXR 750?
Hvit eller svart GSXR 1000?
Svart eller svart/orange 750?
Hva ville du valg? Og hvorfor?
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 14:43
by Gixxerman
Hadde valgt 750 om jeg ikke kunne gjort om 1000 til fulleffekt.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 14:45
by inunf
Jeg ville valg
denne, og brukt pengene som ble til overs på trick bits. Hvorfor? Fordi dette er en Ducati og ikke en Suzuki.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 14:47
by Gixxerman
Var ikke det han spurte om, smarten

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 14:56
by inunf
Jeg vet.
Plomberte sykler er ikke særlig kult, jeg ville gått for en 750. Svart og orange er vel et stykke unna "gixxer-fargene" så det høres ut osm den beste kombinasjonen.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 15:09
by FV
Enig med Gixxer, og delvis enig med inunf

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 16:05
by Phantom
svart/orange 750. Fordi 106hk i en 1000 er dødfødt..
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 16:11
by Chris
Fulleffekt 750 Svart og oransje hadde jeg gjort, uten tvil forsåvidt.
Men om jeg skal gjøre som Inunf:
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =11&tot=17
Spar resten til forsikring i noen år fremover

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 16:57
by Petterjacobsen
Hvis 750 blir valgt så er man jo "låst" på 150hk, 1000 kan man jo etterhvert regge som fulleffekt...
Tenker også 1000 er lettere å selge som laveffekt, treffer 2 kundegrupper da.
Hvit 1000 laveffekt frister litt

Får man alt (mer eller mindre...) dreiemomentet fra en fulleffekt i en laveffekt pga ccm? Er dreiemomentet begrenset også eller er det bare hk?
Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 19:26
by Kilamor
Nåja, alle 1000 R er jo registrert som 106 for tiden, pga. de er billigere i innkjøp, så jeg tror nok at en fulleffekts 750 er mer lettsolgt enn en 106 hk 1000..
Derimot er bruktprisen på laveffektere ikke langt unna fulleffektere, så det er kanskje bedre økonomi å kjøpe en 106 hk. Men når ble det god økonomi å kjøpe ny sykkel?
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 19:32
by Gorgeous
Er det bare prisen som gjør at du ikke vil velge en fulleffekt 1000? For så stor forskjell er det jo ikke..
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 19:44
by Petterjacobsen
Nja, kanskje litt enklere å vinne frem hos Linn hvis prisen ikke bikker over 200 000

Skiller vel bare 20-30 000 på lav og høy... Men 200 000 er liksom en magisk "nå er det dyrt" grense
Blir jo solgt mange fulleffektere der ute, og mange laveffektere. Alle er jo ikke solgt som laveffektere. Har man laveffekt kan jo kjøper selv bestemme om de vil ha lav eller fulleffekt. Da får man plutselig 2 potensielle kjøpergrupper.
Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt
Ny sykkel, bil osv er jo aldri "god økonomi".
Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 21:11
by Gixxerman
Petterjacobsen wrote:
Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt

Fordi folk VIL ha fulleffekt. Man kjøper jo R-sykkel av en viss grunn

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 21:14
by Petterjacobsen
Er det jeg mener, da kan man jo enkelt og greit betale de tusenlappene det koster å regge om til fulleffekt. Blir jo også billigere etter noen år...
GSXR 600 er jo 125 hk, ikke akkurat noe råskinn i forhold til feks GSXR 1000 og B-king, men like fullt en R

Re: Sykkel til 190 000kr?
Posted: 06 Mar 2008 21:24
by 748R
Petterjacobsen wrote:
Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister

Nå får du jo faktisk en 848 for 199 000 da. Helt orginal såklart, men stasj kan du jo kjøpe seinere
