Brukt Ducati
-
- MC: 2000 mod. Ducati 900 SSie
Brukt Ducati
Er det generellt sett vanskelig å finne brukte Ducatier, eller er det rett og slett veldig få sykler innenfor "middels" prisklasse som selges? Jeg har lenge vært på utkikk etter en 900SS fra -98 til rundt -00, men det er jaggu ikke mange av dem. Det dukker stadig opp dark-varianter, eller modeller a la 800 Sport, som er rimeligere varianter med noen dårligere deler. Men rene SS-er er sliter jeg med å finne. Jeg trodde jeg var heldig for et par uker siden, da jeg kom over en gul 2000-mod 900SS til 75.000,-, men da vedkommende som har lagt ut annonsen ikke svarer på hverken e-post eller sms-henvendelser, blir det nok dårlig der også.
Det er nesten så jeg vurderer å gå tilbake til Kawazaki ZX9-R, selv om bare forsikringen på de syklene er nok til å skremme hvem som helst.
Det er nesten så jeg vurderer å gå tilbake til Kawazaki ZX9-R, selv om bare forsikringen på de syklene er nok til å skremme hvem som helst.
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Brukt Ducati
98 kom SSie, det är efterföljaren till den i annonsen det länkas till ovan.
Detta är en 2000-modell. 98-99 ser likadan ut, men hade guld/brons-färg på ram och hjul.

Detta är en 2000-modell. 98-99 ser likadan ut, men hade guld/brons-färg på ram och hjul.

-
Jeg har sett den 97-modellen på Finn.no. Problemet er at i -98 kom innsprøytningsmotoren som er den samme til den siste utgaven (2002?). Gassermotoren på modeller før -98 er veldig mye mindre interessant, så -98 er grensen.
Jeg var dum nok til ikke å slå til på en 2001-mod, grå/rød i fjor høst, til 80.000,- fordi den befant seg i Alta
Jeg var dum nok til ikke å slå til på en 2001-mod, grå/rød i fjor høst, til 80.000,- fordi den befant seg i Alta

-
Det er billigvarianten, med dårligere bremser (tror jeg), muligens dårligere dempere, og tyngre hjul. Det er mange av disse, men alle Ducatifolk jeg snakker om advarer mot Dark/Sport-varianten. Og iom. at det er en billigere utgave synes jeg også prisen er noe stiv.
- Ninja Turtle
- MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity - Location: Auli
Hang meg litt opp i det du sa om forsikring på ZX9R jeg.
Kjører det sjøl og betaler 4800,- med full kasko. Syns absolutt ikke det er dyrt. En 600 R-sykkel f.eks. må du ut med vesentlig mer for.
Godt mulig Ducatien er enda billigere da. Det veit jeg ikke noe om,men...
Kjører det sjøl og betaler 4800,- med full kasko. Syns absolutt ikke det er dyrt. En 600 R-sykkel f.eks. må du ut med vesentlig mer for.
Godt mulig Ducatien er enda billigere da. Det veit jeg ikke noe om,men...

-
4800,- med full kasko for ZX9-R - 70% bonus da? Jeg betalt 8.000,- for 6-7 år siden, og med 70% bonus ble jo det en fullpris på nærmere 30.000.
Gjensidige skulle forøvrig ha 14.000,- (!!!!!!!!) for en SS900 med 20% starbonus, hvorpå jeg fortalte dem hvor de kunne stikke forsikringen sin.
Gjensidige skulle forøvrig ha 14.000,- (!!!!!!!!) for en SS900 med 20% starbonus, hvorpå jeg fortalte dem hvor de kunne stikke forsikringen sin.
- indianeren
Betaler 3600 (mener jeg..?) med 70% bonus for min '98 900SS(ie)
Dette er hos if, gjensidige var en tusenlapp dyrere.
Nå hadde de riktignok en gjennomgang av kjøreerfaring på både ducatien og sportsbilen før jeg fikk prisen.. sparte nesten 8000 på å flytte forsikringene..
Ellers så er 900ssie en finfin sykkel:)
bare ta bort snorklene på luftfilterboksen, og evt hive på litt mere åpne eksospotter.
Jeg har ikke byttet pottene på min, ønsker evt finne noe som ikke er så bråkete for alle rundt..
Forrige uke kjørte jeg først 748R og så 900ssie.
Det er litt forskjellig følelse..
SS'en styrer lettere og føles lettere i sving på et vis. Øhlins demperene/fjærene på 748R'en er stive, og sammen med tung styring så føler jeg at det blir mindre stabilt enn SS'en på en humplete norsk vei.
Men SS'en kunne nok hatt en bedre demper bak.. senere modeller hadde sachs alt. øhlins.
Deilig dreiemoment på SS'en, og herlig innsugslyd .. mere hestekrefter og turtall på 748'en.
Føler at SS'en passer bedre på norske veier, man får brukt litt mere av sykkelen. Begge svinger bra..helst med litt vektforflytting..
750ss er muligens litt dafft..?
Må se hva som skjer fremover.. har jo vurdert selge SS'en siden tid er en begrensende faktor..
men siden jeg venter på deler til indianen så står ducatien alltid klar til tur..
Dette er hos if, gjensidige var en tusenlapp dyrere.
Nå hadde de riktignok en gjennomgang av kjøreerfaring på både ducatien og sportsbilen før jeg fikk prisen.. sparte nesten 8000 på å flytte forsikringene..
Ellers så er 900ssie en finfin sykkel:)
bare ta bort snorklene på luftfilterboksen, og evt hive på litt mere åpne eksospotter.
Jeg har ikke byttet pottene på min, ønsker evt finne noe som ikke er så bråkete for alle rundt..
Forrige uke kjørte jeg først 748R og så 900ssie.
Det er litt forskjellig følelse..
SS'en styrer lettere og føles lettere i sving på et vis. Øhlins demperene/fjærene på 748R'en er stive, og sammen med tung styring så føler jeg at det blir mindre stabilt enn SS'en på en humplete norsk vei.
Men SS'en kunne nok hatt en bedre demper bak.. senere modeller hadde sachs alt. øhlins.
Deilig dreiemoment på SS'en, og herlig innsugslyd .. mere hestekrefter og turtall på 748'en.
Føler at SS'en passer bedre på norske veier, man får brukt litt mere av sykkelen. Begge svinger bra..helst med litt vektforflytting..
750ss er muligens litt dafft..?
Må se hva som skjer fremover.. har jo vurdert selge SS'en siden tid er en begrensende faktor..
men siden jeg venter på deler til indianen så står ducatien alltid klar til tur..

-
Jeg endte opp med Storebrand, som ga meg 40% i startbonus (måtte flytte bilen dit, samt tegne en innboforsikring). Ellers har jeg funnet en 2000-mod SSie som jeg går og venter på at være skal bli bra nok til å hente.
- indianeren
Gratulerer med kuul sykkel:)
Godt at det ordnet seg tilslutt, legg ut noen bilder når du får hentet den:)
Godt at det ordnet seg tilslutt, legg ut noen bilder når du får hentet den:)
-
Takk, takk - skal gjøre det