Førstegangstjeneste

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Rimol »

tHaWuLf wrote:
ErlingSG wrote:
( i motsetning til 36kr pr. soldat pr dag som vel er normen i forsvaret der jeg var i allefall )
130kr pr. dag nå.
Folk blir så bortskjemte i dag. Jeg fikk vel litt over 100 kr dagen (pluss litt ekstra som korporal), og fikk ikke altfor mange tusenlappene i dimisjonsgodtgjørelse. Jeg brukte bare 10 kr under hele tjenesten husker jeg gjennom et helt år. Jeg sparte opp til 900RR som jeg kjøpte mot slutten av tjenesten :D Hadde bilder av dama mi over sengen husker jeg (900RR'en) og drømte om ho hver dag i tiden den stod hjemme i Asker :) hehe .. I dag går alle ut av førstegangstjenesten som millionærer nærmest, heh. Tidene har endret seg :P
I dag er det 130 kr dagen og 23 000 når du er ferdig. Skal prøve å slå den 10 kr på hele førstegangstjenesten \:D/ skal ikke bruke noe penger når jeg er der nede (untatt på bensin på kawan da) så jeg får spart opp noen kroner ;-)
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Førstegangstjeneste

Post by ErlingSG »

FV wrote:
ErlingSG wrote:
( i motsetning til 36kr pr. soldat pr dag som vel er normen i forsvaret der jeg var i allefall )
130kr pr. dag nå.
Jeg tror Ulven tenker på utgiftene pr soldat, ikke dagpengene.
Ah, my bad..
User avatar
mekkern
Posts: 5123
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Førstegangstjeneste

Post by mekkern »

masse mat for 36kr da..... :)

ikke biff da... ;-)
Gixxerman

Re: Førstegangstjeneste

Post by Gixxerman »

Image

Meg som har teipa Kermit the frog fast til sengestolpen og gitt han en avskjedssigg :lol: Sånt gjør man i militæret når man kjeder seg :lol:
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Rimol »

ha ha dritbra. han så sikkeli redd ut der ja
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Hawken »

Man får 25000 i dimmepenger fom. i år :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Førstegangstjeneste

Post by maelling »

Tror jeg fikk 6-7k. Dere har lite å klage over ;-) Militæret er en dans på roser med så godt betalt, heh, bare dere ikke roter dere inn i artilleriet/infanteriet hvor jeg var. Jeg løp rundt som Rambo i skauen i Hedmark, gravde meg ned, svømte i gjørme (og kumøkk) med AG'en over huet første halvåret i allefall (siste halvåret var jeg som kjent kontorrotte på velferden der de tyngste oppgavene var å lage vaffelrøre og bære kinofilmer). Hadde 2 uker skyting i strekk uten søvn med 155 mm kanon (totalt 3 måneder på Dovre på vintern med flere dager på natoplank i strekk) i 35 minus med moskus i helene.. Heh, velg tjenestested med omhu er mitt råd ;) Det mest behagelige er å få få seg en slapp radarstasjon-tjeneste eller noe sånt hvor maten er god og hvor dere har 4 timer på og 12 timer av med playstation osv. Vil dere derimot gro hår på armene og bli menn, så anbefaler jeg artilleriet/infanteriet 8)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Førstegangstjeneste

Post by Kelso »

Broren min er arteleri jeger nå, og han trives. Når han forteller om det han har gjort osv, så høres det jo kjempe bra ut. Han har også nettopp blitt korporal.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Rimol »

Spille playstation og slappe av kan jeg gjøre ellers. vil heller være ut å slit enn å bare sose forran en dataskjerm. vil ha med meg så mange opplevelser som mulig. skal prøve det vertfall
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Rimol »

har vært rekrutt i ei uke no og har hatt det veldig artig hittil vertfall. syns at dette er noe alle skulle ha vært igjennom. men jeg blir vel lei snart tipper jeg
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Førstegangstjeneste

Post by Lølle »

Flott innstilling =D>
Vi blir ofte lei uansett hva vi driver med, stå på og gjør ditt beste for egen hverdag.
Image
Image
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Førstegangstjeneste

Post by Rimol »

ja. men begynner å bli litt lei av å vaske og brette klær hele tida. befalet blir jo aldri fornøyd med hvordan det ser ut i skapet :evil: men sånn er det vel i garden \:D/
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Førstegangstjeneste

Post by Lølle »

Ja, det har ikke så mye med klær og renslighet å gjøre.
Det er holdninger og rutiner for oppfølging som skal prentes inn gjerne.
Skal laget ditt ta "høyde 52", så kan man ikke ta avstemning i det avgjørende øyeblikket. Da er det "jeg vil - du skal" som gjelder.
De vil du skal tåle å gjøre det fordi du skal.. gjerne i form av klesbretting. Ta det som en utfordring :-)
Image
Image
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Førstegangstjeneste

Post by Baron von Waffel »

Det finnes ordrer det er lov å trekke i tvil. Men de er av en annen type. Og du vil ikke få dem i Norge i fredstid.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Førstegangstjeneste

Post by Lølle »

Baron von Waffel wrote:Det finnes ordrer det er lov å trekke i tvil. Men de er av en annen type. Og du vil ikke få dem i Norge i fredstid.
Det er vel nesten mer sannsynlig i fred enn i krig... ordrer som åpenbart er ulovlig å utføre skal nektes utført, i fred blir det gjerne mindre alvorlig - brudd på trafikkregler osv. I krig blir det gjerne mer alvorlig.
Image
Image
Post Reply