Michelin Pilot Race

Prat om tung MC.
KjOtT

Michelin Pilot Race

Post by KjOtT »

Noen som har erfaringer med Michelin Pilot Race dekkene? Soft blanding?

Skal mest sannsynlig kun brukes til "vanlig" kjøring, altså ikke på bane, men landevei.
01' Honda CBR 600 F Sport
rerell

Re: Michelin Pilot Race

Post by rerell »

Pilot Race har rykte om sig att vara väldigt hala när de är kalla.
KjOtT

Post by KjOtT »

Men er de laget for banekjøring?
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Hvis du skal ha noen virkelig gode dekk så annbefalte forhandleren min meg Pirelli Diablo. De skulle visst være det beste du fikk tak i.
KjOtT

Post by KjOtT »

Finnes sikkert mye bra, men har et bra tilbud på akkurat disse. 2500 for frem og bak, men gidder ikke kjøpe viss de kun holder noen få mil.
rerell

Post by rerell »

KjOtT wrote:Men er de laget for banekjøring?
Beror på vilken modell det är. Om det är S2 du menar med "soft blanding", så ja - de är gjorda för bana. M2 också. H2 är anpassat till gatåka.
rerell

Post by rerell »

Æ'ndalitten wrote:Hvis du skal ha noen virkelig gode dekk så annbefalte forhandleren min meg Pirelli Diablo. De skulle visst være det beste du fikk tak i.
Vad förhandlare säger ska man ta med en nypa salt. För all del, Diablo har ett relativt gott rykte, men att de skulle vara "det beste du fikk tak i" är väl att ta i. Bäst till vad?
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Her ble det sagt i forbindelse med at en var inne i butikken samtidig som meg, og han andre så på en CBR 125 og lurte på om det gikk ann å sette på breiere dekk. Den sykkelen som stod der i butikken var solgt og påsatt Pirelli Diablo dekk i større dimensjon. Det ble spurt om pris og om det fantes billigere alternaltiver; da kom han ene i butikken og sa: "E ville offra på de ekstra kronene det ville kosta å sette på Pirelli Diablo dekk, for de er noe av det beste du får."
R

Post by R »

Ja, men det er sikkert best fordi de selger det. De som selger michellin sier det er det beste man kan få. Ganske logisk egentlig, men ikke sant.
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Etter det jeg har forstått selger de de dekkene du vil ha. Dvs. alle dekk.
Tror de gjør det.
bbolstad

Post by bbolstad »

det er mye godt på markedet, bare til å kjøpe noe denne gangen og prøve noe annet neste gang. dekk er liksom ikke noe som varer evig. jeg pleier å prøve litt forskjellig innen de dekkene som passer til _min_ kjørestil.
ninja-mannen(c)
MC: Kawasaki ZX6-R `03

Post by ninja-mannen(c) »

Ifølge siste test i Bike er jo Pilot Power glimrende(best?) på våt veg så det må da være et bedre alt. enn Pilot Race for en som kjører kun gate.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Æ'ndalitten wrote:Etter det jeg har forstått selger de de dekkene du vil ha. Dvs. alle dekk.
Tror de gjør det.
Uansett er det jo som rerell sier, ingen dekk er best til alt.

AtW
Norris

Post by Norris »

har pilot race på biken min,har rullet 3000 på de og nå kjører jeg på corden,helt utslitt bak og på nippet til å bli foran
bbolstad

Post by bbolstad »

Det kommer iallefall ann på kjørestil, de fleste dekk varer over 3000km viss en "sparer" litt ;)
Post Reply