Fersking uten lappen!

Prat om tung MC.
Post Reply
stein

Fersking uten lappen!

Post by stein »

Hei!

Endelig skal jeg ta tak i drømmen om å ta lappen og kjøpe meg sykkel!

Jeg er komplett forelsket i Triumph, og sikler på en del modeller der. Bonneville er den umiddelbare favoritten, men Thruxton er også herlig.

Er det noen som har erfaringer å dele med disse som nybegynner sykler? Vet de er litt tunge, men jeg er normalt stor og sterk, så ser ikke på det som noe problem. Har fått et par tips om å play it safe og kjøpe en japansk 400-500 cc, men det kommer nok ikke til å skje (med mindre det er en 70-talls Honda CB 500 eller noe:-)).

Håper på gode kjøpsråd til en rookie!
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Re: Fersking uten lappen!

Post by Shortybebeh »

Ville bare si velkommen jeg! Jeg er på min første HELE sesong, så jeg har dessverre ikke nok fartstid til å kunne gi deg råd.. ;-)
Death Is The Road To Awe.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

kjøp det du føler for..hva som er en god nybegynner sykkel er forskjell fra person til person.. noen liker å begynne med R sykkler andre liker touring... noen liker 500ccm og andre raske 1000ccm.. kommer ann på bruk og hvordan du er som person.. jeg gikk selv rett på R, da jeg begybte mmed en ZX750R...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

...vel. det ejg skulle si.. kjøp ikke 500 om du vil ha en 1000.. da blir det bare til at du bytter om ikke så lenge alikevel..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hei og velkommen.
Fortell hva du har tenkt å bruke sykkelen til (bl.a. om du skal på langtur med passasjer), egen størrelse og budsjett, så skal du se du får forslag.
Image
Image
Bergen_biker
MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600

Post by Bergen_biker »

Er vel en haug med standar råd og tips.. Jeg sier bare husk at du kjøper til deg og ikke til noen andre. Det er du som skal leve med Sykkelen og kose deg med den. Tenk på lommeboken men kjøp med hjertet.
stein

Post by stein »

Den skal brukes til cruising innenfor Østlandsområdet. Ingen store planer om langturer/ferie osv., men det kommer kanskje etterhvert. Har bare lyst på en lekker sykkel som jeg føler meg vel av å kjøre. Drømmen er en custom made caféracer, det er vel også litt av grunnen til at jeg vil ha en Bonneville.
Etterhvert hadde det vært kult med en tøff sidevogn siden jeg har en gutt på snart fire som elsker alt med hjul og motor:-)
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Post by Gixxer »

Tror ikke du skal være redd for å kjøpe noen som ikke passer for en nybegynner. Det aller meste som selges nå er vedesignet og lettkjørt og kan opereres av hvem som helst, uansett om det er en goldwing på ett halvt tonn eller en anorektisk r-sykkel. At noen sykler oppfattes som tunge, er bare at de krever litt mer kraft på styret. Men det er en vanesak, akkurat som at enkelte biler er litt tyngre på rattet. Kjøp den sykkelen du vil ha nå i stedet for å kaste bort tid og penger på en nybegynnersykkel som du egentlig ikke har lyst på.
Get your knee down and prey!
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Har kjørt både Thruxton og Bonneville,og begge er gode sykler å kjøre.Thruxton har jo litt mer agressiv sittestilling,og vet ikke hvordan den ville gjort seg med sidevogn.Bonneville er jo en skikkelig komfortabel milsluker,men kjøp for all del nye lyddempere.Med de originale høres den ut som en moped!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

stein wrote: Håper på gode kjøpsråd til en rookie!
Kjenner ikke disse syklene annet enn av utseende, men kan ikke skjønne annet enn at de passer helt fint. Viktigste er å kjøpe det du har mest lyst på, som du har råd til.
Relax

Post by Relax »

Få deg en Bonneville.........det er det du har lyst på ;)
OG..det er en cool sykkel.klassisk med sjel!
Go get it!
Desmo-Dude

Post by Desmo-Dude »

Skal du ha Bonneville,så ville jeg gått for en eldre modell.Fra slutten av 70..begynnelsen av 80.Mye råere lyd i de gamle også.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
serf

Post by serf »

Desmo-Dude wrote:Skal du ha Bonneville,så ville jeg gått for en eldre modell.Fra slutten av 70..begynnelsen av 80.Mye råere lyd i de gamle også.
Hvis du vil ha en eldre engelsk sykkel bør du være glad i å skru, det har nå jeg hørt. Pluss at du må alltid ha med deg et fat olje på turen. Ellers så er de også gode til å riste milkshaken for en. Men de er jo fine og se på :)
Desmo-Dude

Post by Desmo-Dude »

serf wrote:
Desmo-Dude wrote:Skal du ha Bonneville,så ville jeg gått for en eldre modell.Fra slutten av 70..begynnelsen av 80.Mye råere lyd i de gamle også.
Hvis du vil ha en eldre engelsk sykkel bør du være glad i å skru, det har nå jeg hørt. Pluss at du må alltid ha med deg et fat olje på turen. Ellers så er de også gode til å riste milkshaken for en. Men de er jo fine og se på :)
Når det gjelder skruing,så kommer det veldig ann på hva slags engelsk sykkel du kjøper.Triumph har relativt driftssikre motorer,men Norton f.eks. har jeg hørt litt ymse om.Når det gjelder oljeforbruk....du slipper i hvertfall å smøre kjedet :D Litt vibrasjoner er det jo,men det er jo en del av sjarmen!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Post Reply