På sykkelen min sitter blinklysene bak sånn omtrent på midten av passasjersetet og er i veien for det meste av sidevesker.
Jeg kan:
- flytte blinklysene bakover - har du tips til brakett/monteringssett du VET passer til akkurat den sykkelen? Og til hvor jeg kan handle, gjerne over dammen? Dollarkursen er jo ganske hyggelig om dagen.
- finne vesker og tilhørende veskebøyler som garantert passer? Evt. vesker som faktisk fungerer uten bøyler og uten å havne i bakhjulet?
- noe annet lurt?
Jeg har vært innom det meste av nettsider, og funnet et par vesker som tilsynelatende passer. Noen ser ok ut, noen er åpenbart ute på ett eller annet jorde på tross av forsikrende påstander om det motsatte. Og masse frynser og nagler er jeg ikke helt begeistret for. Litt er greit.
Men sikker kan jeg ikke være, og det hadde vært fint å vite at det passer, ser ok ut, ikke blir for stort når passasjer skal sitte komfortabelt osv. osv. osv.
Så egne erfaringer hadde vært fint - hva kjøpte du hvor og hvordan fungerer det?
Jeg har vært i kontakt med noen forhandlere av både nytt og brukt utstyr, men er til nå lamslått av en ganske manglende interesse for å selge meg noe som helst. Litt sløve svar med to hederlige unntak som ikke førte meg så mye nærmere en løsning.
Forøvrig står sykkelen klar på verkstedet med nye dekk og ny olje, så nå venter vi bare på at snøen og kuldegradene skal smelte bort.

Forresten trenger jeg bagasjebrett også, men jeg skal ta bilde av hekken på doningen så det går an å antyde om det passer på sissybar'n eller ikke.
Også ønsker jeg meg sånn trippel-front-lykt eller singel med bedre pære, lyset er ikke mye å hoppe høyt for.
Og ny vindskjerm som faktisk tar av for vinden i stedet for å sende den rett i hjelmen uansett vinkel og høyde.
Og klokke på styret.
Og frontveske og sissybarbag og tankpad og tankveske. jeg er jo jente - vi må ha veske(-r).