Olje på dekk...

Prat om tung MC.
Post Reply
Rkjeks
MC: R6 2004

Olje på dekk...

Post by Rkjeks »

Hei.

Har et par dekk som ble innsauset i gaffelolje og varm motorolje etter en liten hendelse.
Det jeg lurte på nå var om oljen trekker inn i gummien, eller om den kun legger seg utpå som en hinne..?

Bare lurte på om det er trygt å bruke disse dekkene etter litt rolig innkjøring. Har for såvidt testet sykkelen med disse dekkene, men da veldig rolig. Kunne ikke merke noe til dårlig grep under pådrag/bremsing (var mest forhjulet som fikk olje på seg).

Noen som vet? ;-)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Olje på dekk...

Post by mekkern »

vask det godt med rødsprit....når du ikke får oljerester på filla er det rent... :)
FV

Post by FV »

Gummi absosberer vel ingenting, så om overflaten på dekket er ren så er det noke ikke noe problem. Jeg ville vært mer urolig for gaffelolje på hendene, den er ikke direkte helsefremmende.
Keihin

Post by Keihin »

Gummi er laget av olje, og et belegg utenpå vil du slite vekk på en liten kjøretur hvor du gradvis øker nedlegg så du ikke får noen overraskelser...

Sprit ville jeg holdt langt unna dekkene, da det vil løse opp den naturlige fuktigheten (olja) i dekket og tørke det ut. Tørt dekk sitter ikke spesielt godt...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Rkjeks
MC: R6 2004

Post by Rkjeks »

Takk for svar folkens!

Var akkurat det jeg trodde/håpet på. Da er det bare å kjøre inn dekka på nytt da. ;-)
Post Reply