Sluring i klutsj, slitt klutsj eller feil olje?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
toriamos
MC: Ducati ST2

Sluring i klutsj, slitt klutsj eller feil olje?

Post by toriamos »

Topic angir jo spørsmålet. Hadde sykkelen til vinterlagring og der ble det skifta olje nå til sesongen AGIP SUPER SAE 15W-50. Etter å ha kjørt et par uker har jeg ved et par tilfeller fått sluring i klutsjen når jeg har dratt på kraftig med gassen. Antar i alle fall at det er dette som skjer, motoren hviner seg opp i turtall uten å dra med seg resten av sykkelen. Kobler ut klutsjen og reduserer gassen og alt er som vanlig.
Kan dette skyldes slitt klutsj eller bør man mistenke feil olje? OM problemet skyldes feil olje, er dette en reklamasjonssak? - Kan jeg kreve å få bytta oljen vederlagsfritt?

Sykkelen er forresten den gode gamle 85 mod. Honda CBX 750F
1999 Ducati ST2
jancato
MC: Eiger en yamaha xt 350 med 30 hester og er registrert som mellomtung mc. lettkjørt og fin perfekt sykkel for de som ikke har kjørt så mye sykkel før.

Re: Sluring i klutsj, slitt klutsj eller feil olje?

Post by jancato »

kan stemme det med olje. også slitt clutch. prøv å bytt olje det er billigest. biltema olja 15w-40 duger lenge på en så gammel sykkel. bruker dn på min xt 350 å clutchen løsnet på min. dn også slura til jeg bytta til biltema olja.
toriamos
MC: Ducati ST2

Re: Sluring i klutsj, slitt klutsj eller feil olje?

Post by toriamos »

Det er nok klutsjen som har fått det - bytting av klutsj koster ikke all verden heller.
Post Reply