Hei Forum
Jeg har en Kawasaki ZXR 750, '91 modell. Godt fornøyd med maskinen, men kunne nå tenke meg å hente ut litt mer av den.
Hva slags effektanlegg kunne dere anbefalt? Hvor får jeg tak i det, og hva koster det?
Andre modd'er dere ville anbefalt?
Kawasaki zxr 750
Re: Kawasaki zxr 750
Den trimmingen som gir mest hk for pengene er å bytte sykkel...
På den sykkelen vil jeg anbefale dynojet, og effektanlegg.
Det gir ingenting ekstra i toppen, men sykkelen blir vesentlig bedre i mellomregisteret. Og det er jo greit på den sykkelen, rimelig tam i mellomregisterert til å være 750.
Ellers (som nevnt over) bytt sykkel. Skal du begynne med mer enn det, begynner det å koste $'s..
Noe som jeg mener er undervurdert med tanke på "effektøkning" er å gå andre veien. Redusere vekten på sykkelen, og da tenker jeg spesielt på hjul og felger, Ved å redusere vekten på drivhjulet vil du få en "faktastisk" endring på kjørekaraktistikken påsykkelen. zxr er relativt tungkjørt, og det å feks gå over til lettere felger ville gjort den til en "drøm" å kjøre.
Allesammen snakker og å trimme uten å forstå hva dette ville koste. HAr forøvrig sett en zx8-r på nettet et sted. Borret opp zx7r. Tror ikke du ville følt at du har fått igjen det du betalte for en slik konvertering.
Det gir ingenting ekstra i toppen, men sykkelen blir vesentlig bedre i mellomregisteret. Og det er jo greit på den sykkelen, rimelig tam i mellomregisterert til å være 750.
Ellers (som nevnt over) bytt sykkel. Skal du begynne med mer enn det, begynner det å koste $'s..
Noe som jeg mener er undervurdert med tanke på "effektøkning" er å gå andre veien. Redusere vekten på sykkelen, og da tenker jeg spesielt på hjul og felger, Ved å redusere vekten på drivhjulet vil du få en "faktastisk" endring på kjørekaraktistikken påsykkelen. zxr er relativt tungkjørt, og det å feks gå over til lettere felger ville gjort den til en "drøm" å kjøre.
Allesammen snakker og å trimme uten å forstå hva dette ville koste. HAr forøvrig sett en zx8-r på nettet et sted. Borret opp zx7r. Tror ikke du ville følt at du har fått igjen det du betalte for en slik konvertering.
Best value for money får du om du bytter sykkel. Som en god nummer to er å sette i motor fra zx9r. Den går omtrent rett i og er sannsynligvis rimeligere enn ny eksos og diverse mods.
Get your knee down and prey!
Her har du ZX8Radoniz wrote:Har forøvrig sett en zx8-r på nettet et sted.

Her har du ZX8RGixxerman wrote:adoniz wrote:Har forøvrig sett en zx8-r på nettet et sted.

Skal vel ikke se bort ifra at den der er billigere enn å borre opp en 750 til zx8r

Nei, det var ikke DEN jeg tengte på nei... Men kul den

Helt klart, og jeg håper faktisk på at den slippes slik som på bildet. De har jo mixet det gamle fete designet med litt nyere design, og jeg syntes det funker. Ser helt sjef ut spør du meg
Alltid likt utseendet på 7R så.

Denne tråden fikk meg til å sjekke litt på nettet ang zx7r'en.. Synes faktisk den er kul enda jeg. 

Jeg har lite erfaring med motor egentlig, så takker for alle råd og tips som kommer inn. Ny sykkel er ett alternativ, men har ikke finansen til å rettferdiggjøre noe slikt for øyeblikket. Får heller ta rådene til meg, spare pengene for en eventuelt "oppgradering" og heller gå for ny sykkel når det er bedre tider 
Takk igjen til dere som har svart. Nyttige tips.

Takk igjen til dere som har svart. Nyttige tips.