Hvordan kjører du som bilist?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hvordan kjører du som bilist?

- Jeg holder alltid god avstand til forankjørende, spesielt MC
51
11%
- Jeg blinker alltid før jeg starter feltskifte på flerfelts motorvei og andre er i nærheten.
63
14%
- Jeg kikker alltid i speil og dødsone før jeg foretar feltskifte.
76
17%
- Jeg foretar kun feltskifte når det er god avstand til kjøretøy både foran og bak i feltet jeg skal inn i.
38
8%
- Jeg hjelper alltid til når andre skal flette inn på flerfelts motorvei.
62
14%
- Jeg blinker alltid før jeg kjører inn i en rundkjøring, når jeg skal til høyre eller venstre og det er trafikanter som kan ha nytte av det.
41
9%
- Jeg kikker i speilet minst hvert minutt når jeg kjører på landevei/motorvei.
44
10%
- Jeg snakker ikke i håndholdt mobiltelefon mens jeg kjører bil.
23
5%
- Jeg bremser alltid tydelig ned når jeg skal vike for andre, slik at de lett kan tolke meg og trygt kjøre ut på veien.
60
13%
 
Total votes: 458

User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

Det sies jo flere steder at vi MCister er så mye flinkere bilister enn andre, så jeg har samlet noen synder i trafikken til en liten test. Svar ærlig, er ikke interessert i hva du mener er riktig, men hva du gjør i praksis i de aller fleste tilfeller. Husk at dette er anonymt ;-)
Last edited by Keihin on 29 Apr 2008 07:02, edited 1 time in total.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Onsløv »

kjører som regel pent og pyntelig. Har et godt øye med om det kommer tohjulinger eller ikke...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Jarle »

Leste ikke alternativene godt nok ser jeg... Blinker jo selvfølgelig alltid når det er andre kjøretøy tilstede... så lenge dette er nødvendig... skjønner vel hva jeg mener... ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

Jarle wrote:Leste ikke alternativene godt nok ser jeg... Blinker jo selvfølgelig alltid når det er andre kjøretøy tilstede... så lenge dette er nødvendig... skjønner vel hva jeg mener... ;-)
Dette er "multiple choice", altså skal du optimalt krysse av for alle hvis du er flink :-) Trykker du "rediger" på din egen post skal det også være mulig å endre svarene dine.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Alas »

Var da mye ekkel bruk av ordet "alltid". Hadde det stått "stort sett" hadde jeg kunnet krysset av på flere alternativer.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by supermons »

Jeg merker jeg har blitt mer oppmerksom på motorsyklister etter at jeg tok MC-lappen, og dermed også kjører generelt snillere i forhold til andre trafikanter når jeg kjører bil..
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

Alas wrote:Var da mye ekkel bruk av ordet "alltid". Hadde det stått "stort sett" hadde jeg kunnet krysset av på flere alternativer.
Vel, alle er vi menneskelige og tabber oss ut innimellom, men hvis du alltid forsøker å gjøre det holder det til min betydning av "alltid".
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

Passer dårlig til formålet denne pollen, da man ikke ser hvor mange som har stemt. Kan en Admin eller Moderator hjelpe med dette for å kunne gi tall på hvor mange % som har svart ja/nei på de forskjellige?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by ErlingSG »

Da må du svare selv ;)
- Jeg holder alltid god avstand til forankjørende, spesielt MC 12% [ 14 ] x
- Jeg blinker alltid før jeg starter feltskifte på flerfelts motorvei og andre er i nærheten. 13% [ 15 ]
- Jeg kikker alltid i speil og dødsone før jeg foretar feltskifte. 17% [ 20 ] x
- Jeg foretar kun feltskifte når det er god avstand til kjøretøy både foran og bak i feltet jeg skal inn i. 6% [ 7 ] x
- Jeg hjelper alltid til når andre skal flette inn på flerfelts motorvei. 14% [ 16 ] x
- Jeg blinker alltid før jeg kjører inn i en rundkjøring, når jeg skal til høyre eller venstre og det er trafikanter som kan ha nytte av det. 9% [ 11 ] x
- Jeg kikker i speilet minst hvert minutt når jeg kjører på landevei/motorvei. 9% [ 11 ]
- Jeg snakker ikke i håndholdt mobiltelefon mens jeg kjører bil. 7% [ 8 ] x
- Jeg bremser alltid tydelig ned når jeg skal vike for andre, slik at de lett kan tolke meg og trygt kjøre ut på veien. 9% [ 11 ] x

Antall stemmer : 113
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

ErlingSG wrote:Da må du svare selv ;)
Det har jeg, men jeg lurer på hvor mange personer som har svart, og det ser man jo ikke. Dermed kan man ikke si hvor mange % av de som har svart ja/nei på de enkelte.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by ErlingSG »

Antall stemmer : 113
Still don't follow.. :-s
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by esstrom »

Man blinker da vel ikke til venstre før man skal inn i rundkjøringen?? visst man skal til venstre? ser jo helt tullete ut, skjønner visst man skal til høyre.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

ErlingSG wrote:
Antall stemmer : 113
Still don't follow.. :-s
Så du tror 113 har stemt, til tross for at det er kun vel et dusin stemmer på de mest populære punktene? Nei, det er summen av avkryssinger ;-)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by Keihin »

esstrom wrote:Man blinker da vel ikke til venstre før man skal inn i rundkjøringen?? visst man skal til venstre? ser jo helt tullete ut, skjønner visst man skal til høyre.
Og forskjellen er? Ved møtende trafikk på en trafikkert vei der de fleste kjører rett frem er dette spesielt lurt. Har du aldri oppdaget å ta til venstre i en rundkjøring og nesten fått en i fleisen fordi "alle de andre kjører jo rett fram"?

Sitat kjørelærer: "Er det forbudt; nei, Kan det misforstås; nei". Alt trenger ikke være påbudt...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Hvordan kjører du som bilist?

Post by ErlingSG »

Keihin wrote:
ErlingSG wrote:
Antall stemmer : 113
Still don't follow.. :-s
Så du tror 113 har stemt, til tross for at det er kun vel et dusin stemmer på de mest populære punktene? Nei, det er summen av avkryssinger ;-)
Haha ](*,)

Sorry ;)
Post Reply