Bytte dyse, hvordan?

Prat om lett MC.
Post Reply
Shibbs
MC: Honda nsr 98. går som ei kulå

Bytte dyse, hvordan?

Post by Shibbs »

Hei å hopp.
Har fått meg effektanlegg, og da hadde jeg også tenkt til å bytte dyse. har en 150 dyse og en 145 dyse(hva burde jeg sette på?). Mitt egentlige spørsmål er da: hvor i helvete er dysa hen på sykkeln? finnern ingen steder. skjønner at den er på forgassern, men hvor ligger den, eventuelt hvordan kommer jeg til der hvor forgassern sitter?

håper på svar, for nå fungerer jo ikke sykkeln veldig bra. hehe :)

Hilsen meg :)
Medisinmannen
MC: Aprilia RS125 2004

Re: Bytte dyse, hvordan?

Post by Medisinmannen »

Dysen er festet i en bolt på undersiden av forgasseren. Snur du forgasseren på hodet vil du se en 14mm bolt, skru den ut. Oppå den bolten du skrudde ut er dysen. Skift den også skrur du inn igjen bolten.
Shibbs
MC: Honda nsr 98. går som ei kulå

Post by Shibbs »

høres jo vel og bra ut, problemet er bare å FINNE selve forgassern..... noen tips der? veit hvordan den ser ut, men det er jo fettejævlig trangt oppi motorn da
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Fordel å sei ka sykkel du har kanskje.
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

sikker på at du har forgasser og ikke sånn direkteinnsprøytning(eller hva det heter)?
Medisinmannen

Post by Medisinmannen »

Vel, det skal gå en slange fra tanken til forgasseren. Forgasseren ligger like ved sylinderen/selve motoren. :lol:
hzl
MC: Honda Nsr 03 mod

Post by hzl »

hvis du har nsr som det ser ut som må du først skru av luftfilteret også ser du gassern i midten da.. deretter må du løsne også ser du under i bånnkaret er det en skrue du skrur ut og så ser du dysa i skruen..
Scotty

Post by Scotty »

Medisinmannen wrote:Dysen er festet i en bolt på undersiden av forgasseren. Snur du forgasseren på hodet vil du se en 14mm bolt, skru den ut. Oppå den bolten du skrudde ut er dysen. Skift den også skrur du inn igjen bolten.
Er man nødt til å ta ut forgasseren for å bytte dyse? Kommer til å bytte selv etterhvert så da er det greit å vite :)
nsr-92
MC: Har en Honda Nsr 125 R
-Uplombert forgasser
-Uplombert potte
-Snart Uplombert CDI =)

benket til 26 hk, men blir mer etterhvert.

Post by nsr-92 »

for og komme til forgasseren må du skru av tanken og luftfilterboksen og ta av sete, så ser du den :O
- Nsr 125 R. (26 hk)
- Motorisert Sparkesykkel (Trimmet til 3,5 hk)
Capa
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Post by Capa »

Medisinmannen wrote: Er man nødt til å ta ut forgasseren for å bytte dyse? Kommer til å bytte selv etterhvert så da er det greit å vite :)
Ja, man må ta ut forgasseren, hvis ikke det er noe rare greier jeg aldri har hørt om ;-)
Skru opp flotørkammeret eller hva det heter (under), pass på pakningene.
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Medisinmannen

Post by Medisinmannen »

Går kansje ann å vri den. Jeg greier å vri den (RS125) ...
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Trådstarter nevnte at han hadde 150 og 145 dyse...Men er ikke begge litt for store om du kun skal sette på eff anlegg? Har selv bestilt eff anlegg (får i morra elns) og jeg bestilte med en 135 dyse og 140 dyse, tenker jeg begynner på 140 dysa (?). Bare syntes å høre at folk kjører rundt med alt fra 135-142 dyse med eff anlegg på NSR, men er vel kanskje en liten forskjell fra sykkel til sykkel.

Forresten; Må du stille inn forgasseren etter dysebytte og påsetting av eff anlegg, eller er det "plug n' play"?
Honda NSR 125 02'
Post Reply