På Lørdag (pinseaften) omkom en mann i Åsane, Bergen. Sender mine tanker til pårørende!
Jeg kjørte bak avdøde og samboer/kona som satt bakpå, i ca 1 time før ulykken skjedde. Jeg så ulykken (var ca 10 m bak) og var førstemann fremme hos dem. Det jeg nå lurer på, er det noen her på forumet som kjente/kjenner avdøde eller pårørende? Hvis det er det så send gjerne en PM, så kan vi kanskje ta en prat? Kanskje det ville hjulpet deg/dere og meg...
Mc ulykke...
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Re: Mc ulykke...
Uff, ufattelig trist med ulykker som dette. Jeg kjenner ikke vedkommende, men har selv dratt av (vannplante) og det kunne fort hendt at jeg traff en trestamme istedenfor myk og god kumøkk på det jordet jeg flakset av på. Livet er skjørt har jeg erfart. Man får ikke satt ord på følelsen av å miste en person man kjenner godt på denne måten, men dialog og samtale er en god vei å bearbeide opplevelsen. Kondolerer til alle pårørende
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Jeg prøver å rote fram noen kloke ord til denne tråden her, men jeg finner ingen. Håper du får kontakt med noen pårørende, dette er forferdelig...
tHaWuLf: Det var utrolig trist! Har hatt noen søvnløse netter etter det hendte...
Kjente ikke vedkommende, men det ble veldig "nært" siden jeg hadde kjørt etter dem så lenge... Livet er veldig skjørt ja, denne ulykken var et godt eksempel på det. Ikke høy fart, ikke uerfarenhet, ikke noen andre involverte, men rett og slett litt "uflaks"...
Har snakket med kompiser, familen min og samboer om dette...merker at det hjelper å snakke om det. På en måte er det greit å "snakke" med dere andre som kjører sykkel også...
Det kan fort gå galt, vi er jo tross alt myke trafikanter... Bra det gikk bra med deg!

Har snakket med kompiser, familen min og samboer om dette...merker at det hjelper å snakke om det. På en måte er det greit å "snakke" med dere andre som kjører sykkel også...
Det kan fort gå galt, vi er jo tross alt myke trafikanter... Bra det gikk bra med deg!

Fv: Det var en grusom opplevelse! Skal i vitneavhør på Tirsdag, håper ihvertfall jeg får vite hvordan det går med hun som satt bakpå... De sa hun var lettere skadet, men psykisk har hun det nok ikke bra! 

Hva var det som faktisk skjedde ?

Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Uff a meg. Man vet ikke hvor mye man skal sette pris på, før det er for sent ... Har selv vært vitne til ulykke, men HELDIGVIS ikke av det omfanget. Føler både med deg og ikke minst de som krasjet ...Bergenser wrote:tHaWuLf: Det var utrolig trist! Har hatt noen søvnløse netter etter det hendte...Kjente ikke vedkommende, men det ble veldig "nært" siden jeg hadde kjørt etter dem så lenge... Livet er veldig skjørt ja, denne ulykken var et godt eksempel på det. Ikke høy fart, ikke uerfarenhet, ikke noen andre involverte, men rett og slett litt "uflaks"...
Lykke til på tirsdag.
Varme tanker fra Mogens
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09

Suzuki GR650 1984 mod.
Selv har jeg vært veldig mye borti akkurat dette. Selv om du ikke kjenner vedkommende personlig kan dette være en voldsom påkjenning som kan plage deg i lang tid!
Det er utrolig viktig å prate med folk, folk du kjenner og stoler på som du gjerne kan åpne deg veldig til. Min "terapi" etter slike hendelser var å prate med kollegaer, da jeg ikke kunne prate så mye om slikt til ola nordmann pga teushetsplikt osv. Prat prat prat og spør hvis du lurer på noe! Er ikke noe særlig å ligge våken om nettene å gjennoppleve hendelsen.
Du har min medfølelse og mine tanker går de til pårørende!
Mvh
-Thomas-
Det er utrolig viktig å prate med folk, folk du kjenner og stoler på som du gjerne kan åpne deg veldig til. Min "terapi" etter slike hendelser var å prate med kollegaer, da jeg ikke kunne prate så mye om slikt til ola nordmann pga teushetsplikt osv. Prat prat prat og spør hvis du lurer på noe! Er ikke noe særlig å ligge våken om nettene å gjennoppleve hendelsen.
Du har min medfølelse og mine tanker går de til pårørende!
Mvh
-Thomas-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Siggy T
- MC: Yamaha FJ1100 1986
Suzuki GSX R750 1987
(X) Suzuki GSX 750ES 1985
(X) Suzuki GSX 750 1982
(X) Suzuki GT 500 1976
(X) Suzuki 380 1974? - Location: Bergen
Hei,Bergenser wrote:På Lørdag (pinseaften) omkom en mann i Åsane, Bergen. Sender mine tanker til pårørende!
Jeg kjørte bak avdøde og samboer/kona som satt bakpå, i ca 1 time før ulykken skjedde. Jeg så ulykken (var ca 10 m bak) og var førstemann fremme hos dem. Det jeg nå lurer på, er det noen her på forumet som kjente/kjenner avdøde eller pårørende? Hvis det er det så send gjerne en PM, så kan vi kanskje ta en prat? Kanskje det ville hjulpet deg/dere og meg...
skjønner litt av hvordan du har det. Bor selv i Bergen og kjører sykkel daglig. Denne helgen dette skjedde hadde jeg besøk av min sønn på 15 år som bor i Kristiansand. Siden det var så fint vær hadde vi mange og fine turer på sykkelen, bl.a. ut til Knarvik dagen før ulykken. Dvs, vi kjørte samme veien som den uheldige motorsyklisten. Da jeg leste om ulykken på internett fikk jeg meg et aldri så lite sjokk og tenkte på hvor hårfin balansen mellom liv og død kan være. Dagen etter hadde vi planlagt en tur innover mot Voss, men det ble med en liten tur ned til Os i stedet....
Håper du kommer greit over det når du får det litt på avstand.
Klart det er risikofylt å kjøre sykkel, men dette er vel noe vi må ta med oss som kalkulert risiko. Jeg selv kjører som om "alle andre trafikanter var idioter" og stoler ikke på at noen følger reglene. Dette har vist seg å være lurt ved flere anledninger, spesielt når man kommer kjørende på forkjørsvei og det kommer biler ut fra sideveier som har vikeplikt. Videre regner jeg alltid med at bilene ved siden av meg muligens ikke ser meg og kan finne på å skifte fil rett foran meg. I tillegg kjører jeg alltid med gode marginer, spesielt når jeg har noen på baksetet. Likevel vet jeg at "mannen med ljåen" kan stå rundt neste sving..... Men, men man kan jo ikke låse seg inne og kaste nøklene for det. Livet på to hjul er for bra for det. Håper bare vi får oppleve så få ulykker som den i pinsen som mulig denne sesongen.
Sender mine dypeste kondolanser og medfølelse til hun som satt på og til deg som opplvede denne tragiske ulykken på nært hold.
Biker-hilsen
Sigurd
Søreidgrend
Siggy T
Starter MC-sesongen 1. januar og avslutter den 31. desember
Starter MC-sesongen 1. januar og avslutter den 31. desember