hvor har hestene mine tatt veien
- moto
- MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998 - Location: Nittedal
hvor har hestene mine tatt veien
vet ikke m denne hører hjemme her eller på verksted jeg. men var og fikk målt sykkelen min i benk i dag og endte på 80 hester på hjulet noe jeg synes var litt i minste laget når den i "teorien" skal ha 110 (usiker om det er på motor eller hjul)
ja vet at den taper seg etter vært men 30 hester synes jeg var litt mye?
vet ikke hvordan pluggene er og filtre skal skiftes nå snart. har dette mye å si ?
vet ikke hvordan pluggene er og filtre skal skiftes nå snart. har dette mye å si ?
- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Re: hvor har hestene mine tatt veien
Hvor benka du den?
Min 2003 GSXR 750 (141 originalt) med PC3, full akra, BMC og Gipro benka 120hk på hjulet i en veldig streng benk. Ville trolig vist ca 135 i en annen benk....
En 2007 750 GSXR benka 114 eller 117 i samme benk....
Min 2003 GSXR 750 (141 originalt) med PC3, full akra, BMC og Gipro benka 120hk på hjulet i en veldig streng benk. Ville trolig vist ca 135 i en annen benk....
En 2007 750 GSXR benka 114 eller 117 i samme benk....
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- moto
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
benken som var på bjerke i dag.. vet egentlig ingen ting mer 

Kan nok være noen som har forduftet en eller annen plass ja. Slike kom her og test sykkelen din benker er vel ikke helt optimalt. Ville dog sjekket opp servicedeler om det er lenge siden sist de var bytta.
Tja, noen tøyer strikken mer enn hva folk flest skjønner at den kan tøyes 
Har ikke fett dreiemoment selv heller, bare helt brukbart.

Har ikke fett dreiemoment selv heller, bare helt brukbart.
Pssjt, effekt og dreiemoment er to sider av samme sak. (f.eks, ved 9549RPM er antall kW = antall Nm)AJ_Twin wrote: Drit i 'hestene' - det er dreiemomentet som gjelder![]()
To sylindre og fett dreiemoment...
Tosylindremotorer klarer bare ikke så mange RPM som firere gjør, derfor må de kompensere på størrelsen!

Hei !moto wrote:vet ikke m denne hører hjemme her eller på verksted jeg. men var og fikk målt sykkelen min i benk i dag og endte på 80 hester på hjulet noe jeg synes var litt i minste laget når den i "teorien" skal ha 110 (usiker om det er på motor eller hjul)
Ser ikke hvilken utgave/modell du har ,men de nyere 600 har 125 hk på motor, og det blir vanligvis ca. 110 hk på hjulet.
Har du fått 80 hk på hjulet (Under forutsetning av at du har en nyere gixxer),er det enten noe galt med benken eller sykkelen. Hadde det vært noe galt med sykkelen,hadde du sikkert oppdaget dette...
[youtube][/youtube]
----------------------------------------------------
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
Rettelse: effekt er det eneste som teller for ytelsen (såfremt man har en fornuftig utveksling), mens effekten er bestemt av turtall og dreiemoment. Dreimoment på hjulet er jo en ting, men takket være den magiske kontruskjonen gir, så kan man "veksle" inn turtall mot dreimoment. Derfor er ikke dreimomentet ut av motoren særlig relevant.moonlit wrote:Pssjt, effekt og dreiemoment er to sider av samme sak. (f.eks, ved 9549RPM er antall kW = antall Nm)AJ_Twin wrote: Drit i 'hestene' - det er dreiemomentet som gjelder![]()
To sylindre og fett dreiemoment...
Tosylindremotorer klarer bare ikke så mange RPM som firere gjør, derfor må de kompensere på størrelsen!
AtW
Enig. Dreiemoment er egentlig uvesentlig. Mye dreiemoment på lav turtall kan være greit å ha om en skal kjøre til Sverige med full bil og tung campingvogn.
Get your knee down and prey!
Rørende hvor enige de med turtallssykler er om at dreiemoment ikke betyr noe - vi som trives godt uten hylende 8-10000 rpm er vel like enige om at høyt turtall på landevei neppe er noe å hige etter. Skal tro om vi alle bare er fornøyd med eget valg? 

Men toppeffekt är enbart av akademiskt intresse vid normal gatkörning, för de flesta. (Kanske ingen överraskning att det kommer ifrån en Ducatiägare.
) Det är ju hur hela registret ser ut som är intressant, dvs hela effektkurvan. Eftersom man inte kan dreva om medans man kör och växlarna (gir) trots allt måste stå i någon form av relation till varandra, så är väl vridmomentkurvan inte irrelevant? Tror de flesta kan känna ganska markant skillnad på en t.ex. en R6 och en 996, som har ungefär likadan toppeffekt.

Det beste er selvfølgelig høyt moment på lavt turtall,og masse hester på topp:)
----------------------------------------------------
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
- moto
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
er en 1998 har gått 60 000 . så er en del
er ikke det at jeg savner når jeg kjører på veien for til normal kjøring så går det jo bra det, med litt turtall men bare syntes det var litt stort avik
er ikke det at jeg savner når jeg kjører på veien for til normal kjøring så går det jo bra det, med litt turtall men bare syntes det var litt stort avik

Poenget er ikke at det kun er effekt i ett punkt som teller, poenget er at det er kun effekt som teller, det er effektkurven som forteller noe om en sykkels ytelse, dreiemoment er irrelevant for annet enn å regne ut effekten for sjåføren, og da er det enklere å bare holde seg til effektkurven. Det de fleste mener når de sier "høyt dreimoment" er i realiteten "realtivt høy effekt på lave turtall".rerell wrote:Men toppeffekt är enbart av akademiskt intresse vid normal gatkörning, för de flesta. (Kanske ingen överraskning att det kommer ifrån en Ducatiägare.) Det är ju hur hela registret ser ut som är intressant, dvs hela effektkurvan. Eftersom man inte kan dreva om medans man kör och växlarna (gir) trots allt måste stå i någon form av relation till varandra, så är väl vridmomentkurvan inte irrelevant? Tror de flesta kan känna ganska markant skillnad på en t.ex. en R6 och en 996, som har ungefär likadan toppeffekt.
AtW
ATW: Ja det är klart att det är så. Har man effektkurvan så vet man allt man behöver veta, och behöver inte se på något annat.
Men jag vet inte om jag helt förstår vad du menar när du säger att moment ut av motorn inte är intressant, eftersom man kan trolla med utväxling. Sett i ett sammanhang, genom ett helt (och användbart) register, så kan man inte trolla bort det faktum att en motor har sämre vridmomentkurva än en annan - det kommer ju visa sig på effektkurvan hur man än vrider och vänder på det. Men om du menar att det inte är intressant när man har en effektkurva framför sig, så håller jag med.
Men jag vet inte om jag helt förstår vad du menar när du säger att moment ut av motorn inte är intressant, eftersom man kan trolla med utväxling. Sett i ett sammanhang, genom ett helt (och användbart) register, så kan man inte trolla bort det faktum att en motor har sämre vridmomentkurva än en annan - det kommer ju visa sig på effektkurvan hur man än vrider och vänder på det. Men om du menar att det inte är intressant när man har en effektkurva framför sig, så håller jag med.