ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealting?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealting?

Post by Trulso »

Hei, må bare få klarhet i en ting, er det slik at viss du trimmer lett f.eks, å du kresjer med en annen bil, blir det regress eller blir det redustert utbetaling? jeg har lest at det er redusert utbetaling på ca 30% og det er VISS de klarer og finne bevis på at trimmen hadde innvirking på ulykken.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Du kan være rimelig sikker på at finner forsikringsselskapet noe de kan henge en sak på, så gjør de det til sin favør. Det er mange hvis og om og men når det gjelder forsikringsselskap og utbetaling etter skade. Og det er for dyrt å gamble med at de kanskje ikke oppdager at sykkelen ikke er i forskriftsmessig stand eller at den har for mye hk i forhold til vognkort osv. osv. Regn med at er det noe som gjør at de kan henge skaden på deg så gjør de det. Og at det blir en sur opplevelse :cry:
Kos deg heller med sykkelen som den er, og bruk tida fram til mellomlappen med å lære å kjøre motorsykkel. Du har jo nettopp begynt på læretida :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

jo takk, men forsatt ung og dum =/
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

glimrende holdning det der :lol:
Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealti

Post by ATWindsor »

Trulso wrote:Hei, må bare få klarhet i en ting, er det slik at viss du trimmer lett f.eks, å du kresjer med en annen bil, blir det regress eller blir det redustert utbetaling? jeg har lest at det er redusert utbetaling på ca 30% og det er VISS de klarer og finne bevis på at trimmen hadde innvirking på ulykken.
Jeg snakket med en advokat, han mesnte man måtte belage seg på å betale mellomlegget som trimmingen forårsaket. Feks om du hadde kjørt utrimmet, så hadde man nådd 80, trimmet 100, om du da kolliderer, så går man utifra hva skaden hadde vært i 100 trekker fra den reelle skaden, og du må betale resten.

Men det spørs sikkert litt på vilkårnene i forsikringen, og varier nok fra sak til sak. I tillegg kan det for hende det blir litt mas (retten osv).

AtW
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Trulso wrote:jo takk, men forsatt ung og dum =/
Jada, klar over at ungdommen trenger tid og muligheter for å vokse seg store og sterke sånn at de kan få lov til å ligge i jernseng.
Og det er det vi litt eldre ungdommer sliter med, for vi vil gjerne dele av vår erfaring sånn at de som kommer etter oss slipper å gjøre samme feilene på nytt. Men et sted på veien blir denne erfaringsoverføringen til mas, ikke fordi den er ment som mas, men fordi ungdommen må få gjøre noen feil de òg :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Var ganske heldig jeg da. Kondemnerte en moped i mars. takst 30k.
hadde mellom 50 og 80kmt i kresjet som kom veldig brått må jeg si.
moped stod hjemme i ca 2uker før jeg oppløyste forsikrinsselskapet om kresjet, takstmannen kikka på den på verkstedet og erklærte den kondemnert. ingen videre kontroll av kjøretøyet ble gjort, til tross for at jeg oppga at hastigheten i kresj-øyeblikket var 20kmt :lol:
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

mil0 wrote:Var ganske heldig jeg da. Kondemnerte en moped i mars. takst 30k.
hadde mellom 50 og 80kmt i kresjet som kom veldig brått må jeg si.
moped stod hjemme i ca 2uker før jeg oppløyste forsikrinsselskapet om kresjet, takstmannen kikka på den på verkstedet og erklærte den kondemnert. ingen videre kontroll av kjøretøyet ble gjort, til tross for at jeg oppga at hastigheten i kresj-øyeblikket var 20kmt :lol:
hvorfor oppga du ikke 45 km/t da? det hadde iallefall vært mer sannsynlig enn 20 :wink:
Image
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Hva mener du med at du kondemnerte en moped? Kondemnere....
Yamaha Aerox 2004

Image
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

kamerat av meg holdt på å knuse en politibil med min gamle cagiva, var ikke snakk om noe sjekk da ... så lenge sykkelen ikke blir kondem blir d nok aldri sjekka... en takstmann skal se på skadene, ikke sjekke etter trim...
Kawasaki Zx750r Ninja.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

_Adler_ wrote:Hva mener du med at du kondemnerte en moped? Kondemnere....
Kondemnere er et fint ord for å vrake :wink: Altså om man har kræsja rimelig bra og det ikke lønner seg å fikse kjøretøyet, så kondemneres kjøretøyet. Da gir man fra seg vraket til forsikringsselskapet så ordner de "begravelsen" :)
Post Reply