har i lengre tid irritert meg over at jeg ikke tok tung MC som 18-19 åring etter masse kilometer på lett mc, men slik ble det og nå har jeg pløyd meg gjennom 2 kjøretimer, banekurs, og langkjøring. dette gikk smertefritt og idag skulle vi i gruppa ha avsluttningsteori før oppkjøringen som var bestil i neste uke. og det var idag morroa startet

kjørelæren spurte etter om han hadde veid meg? nei svarte eg, ja du får komme opp på vekta da sa han.. ja da passerer den 0.1 tonn svarte jeg og vi spøkte litt med det, nåla stoppa på 108kg, noe han knapt kunne tro stemte, men uansett så kunne ikke jeg få kjøre opp som planlagt.
statens vegvesen hadde for en liten måned siden sendt ut skriv til kjøreskolen om at maks tillat vekt på fører var 103kg, og maks 113 inkl klær etc.
altså overstiger jeg og sensor maks tillate totalvekt eller noe i den duren, noe som fører til at det skulle bli satt av en dag ekstra med førerprøver for "overvektige" personer

reglene har jo alltid vert der men ikke praktisert, husker kjøretimene på suzuki gn 125, en halv feit kjørelærer på 190 cm pluss meg, på en opphora moped. vekt ble ikke nevnt med et ord hverken da eller nå i opplæringen.
så sier kjørelæreren at jeg kunne jo bare møte opp, og "satse" på at jeg ikke ble veid, for jeg så jo ikke ut som noen 108kg's person. men jeg tar ikke fri fra jobb og møter opp unødvendig.
gleder meg til i morgen for kjørelærer skulle sjekke opp dette, evt finne en annen sykkel.
jeg for min del syns det hele var ganske komisk, og det hadde vert morro å høre om noen her har hatt oppkjøring nylig? dette var vist noe Satans vegvesen hadde begynt å praktisere ca1 mnd tilbake.