Elektrisk\vakumstyrt eksosv
Elektrisk\vakumstyrt eksosv
Kå e best av elektrisk og vakumstyrt eksosventil...... e ude itte effekt å kvalitet
Aprilia Rs 125
Nå: plomba i cdi og luftfilterbokd fjerna
Snart: Effektanlegg å Rave 2
Styling: diodelys under hekk og over frammsjerm. en haug med karbon
Nå: plomba i cdi og luftfilterbokd fjerna
Snart: Effektanlegg å Rave 2
Styling: diodelys under hekk og over frammsjerm. en haug med karbon
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
som TDK sier, liten åpning gir best effekt på lavt turtall, stor åpning git best effekt på høyt turtallÆ'ndalitten wrote:Hva gjør en slik ventil da?

Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Ja, det er plombering der å. Men det er en i eksosventilen ogsåTrulso wrote:hæTDK wrote:Det er en dynamisk eksosventil som er standard på de fleste nye sykler. På aprilia er denne tatt ut og en plombering er satt inn...Æ'ndalitten wrote:Hva gjør en slik ventil da?forklar? er ikke plomberingen sveiset i svanehalsen da? eller er d det du mener?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Eksosventilplomba er ikke i eksosanlegget da. Eksosventilen skal sitte i et hull som er lenger oppe enn eksosporten på sylinderen. I dette hullet er det satt i kun et blad som stenger hele tiden. En dynamisk eksosventil åpner seg på høyt turtall så all eksosen slipper ut = mer effekt.Trulso wrote:så det er 2 plomber i potta?? mulig og fjerne den ene lett? eller er dette vanskelig? må man kjøpe ny eksosventil eventuelt?
EDIT: du kan også ta ut eksosventil plomba å bare skru en plate forran hullet, men da får du ikke noe særlig bunndrag.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Hvor mye dårligere bunndrag enn en orginal da? bare som midlertidig, løsning? og hvordan sjer den ut? hva du mente med skru en plate foran?MuV wrote:Eksosventilplomba er ikke i eksosanlegget da. Eksosventilen skal sitte i et hull som er lenger oppe enn eksosporten på sylinderen. I dette hullet er det satt i kun et blad som stenger hele tiden. En dynamisk eksosventil åpner seg på høyt turtall så all eksosen slipper ut = mer effekt.Trulso wrote:så det er 2 plomber i potta?? mulig og fjerne den ene lett? eller er dette vanskelig? må man kjøpe ny eksosventil eventuelt?
EDIT: du kan også ta ut eksosventil plomba å bare skru en plate forran hullet, men da får du ikke noe særlig bunndrag.
Skru på en plate eller ring om du vil for å få dratt sperre lengre ut.Trulso wrote:Hvor mye dårligere bunndrag enn en orginal da? bare som midlertidig, løsning? og hvordan sjer den ut? hva du mente med skru en plate foran?MuV wrote:Eksosventilplomba er ikke i eksosanlegget da. Eksosventilen skal sitte i et hull som er lenger oppe enn eksosporten på sylinderen. I dette hullet er det satt i kun et blad som stenger hele tiden. En dynamisk eksosventil åpner seg på høyt turtall så all eksosen slipper ut = mer effekt.Trulso wrote:så det er 2 plomber i potta?? mulig og fjerne den ene lett? eller er dette vanskelig? må man kjøpe ny eksosventil eventuelt?
EDIT: du kan også ta ut eksosventil plomba å bare skru en plate forran hullet, men da får du ikke noe særlig bunndrag.
Vanskelig å forklare. Du skjønner det når du tar den fra hverandre.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw