Usikker på valg av sykkel, 2-takt og 4-takt
Posted: 06 Jun 2008 17:08
http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... img4165357
Fordeler:
- Nytt dekk
- Nytt kjede/drevsett
- Sjelden sykkel (få som har den)
- Forholdsvis billig forsikring (4400 kr, ansvar)
Negativt:
- Sjelden sykkel (muligens vanskelig å selge)
- Blinklys mangler
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=4&tot=6
Fordeler:
- Lav km
- Strøken
- Billig forsikring (3000 kr ansvar)
Negativt:
- Hyppige service intervall
- Må kjøre langt da selger ikke ville møte meg
Apriliaen vil ha enn større effektutvikling på topp, mens mz'en vil ha ett bedre bunn- og mellomregister, noe som går på det samme for min del.
Står mellom disse to, og jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen som har erfaring med mz'en? Mz'en er ikke prutbar, apriliaen skal jeg klare å prute ned mot 45k. På mz'en er det en yamaha motor. Selger nevnte at ventilene ikke trengs å justeres på lenge når den var inne på verksted på ca 10 000 km. Nå har den gått 18 000, selger mente at jeg kunne kjøre lenge uten å sjekke ventilene igjen. Hva tror dere?
Valget kommer ikke ann på kjøreegenskaper, effekt og lignende, men på hvilken sykkel som jeg vil gjøre det beste kjøpet mtk pris.
Alle inspill mottas med takk!
Fordeler:
- Nytt dekk
- Nytt kjede/drevsett
- Sjelden sykkel (få som har den)
- Forholdsvis billig forsikring (4400 kr, ansvar)
Negativt:
- Sjelden sykkel (muligens vanskelig å selge)
- Blinklys mangler
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=4&tot=6
Fordeler:
- Lav km
- Strøken
- Billig forsikring (3000 kr ansvar)
Negativt:
- Hyppige service intervall
- Må kjøre langt da selger ikke ville møte meg
Apriliaen vil ha enn større effektutvikling på topp, mens mz'en vil ha ett bedre bunn- og mellomregister, noe som går på det samme for min del.
Står mellom disse to, og jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen som har erfaring med mz'en? Mz'en er ikke prutbar, apriliaen skal jeg klare å prute ned mot 45k. På mz'en er det en yamaha motor. Selger nevnte at ventilene ikke trengs å justeres på lenge når den var inne på verksted på ca 10 000 km. Nå har den gått 18 000, selger mente at jeg kunne kjøre lenge uten å sjekke ventilene igjen. Hva tror dere?
Valget kommer ikke ann på kjøreegenskaper, effekt og lignende, men på hvilken sykkel som jeg vil gjøre det beste kjøpet mtk pris.
Alle inspill mottas med takk!