LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Som topic sier, så lurer jeg da litt på dette, og har gjort det i lang tid. Det må da gå ann å få fikset en HEFTIG kjetting som får dagens kjettinglåser til å se ut som binders, og hvor selve låsen er like tjukk ? Selv driter jeg i hvor tungt dette er ettersom det skal brukes utafor her jeg bor, og ikke fraktes med meg på tur. Bare jeg får det gjennom felgen er jeg fornøyd.

Er det noen som kjenner til selskaper som leverer noe slikt, altså heavy HEAVY !! duty greier ? Driter i om de er beregnet for å låse fast et cruiseskip bare det går gjennom felgen. Hadde vært moro å skaffet noe som man må bruke et kvarter på minst, selv med de mest avanserte verktøy.

Har jo en grei kjettinglås nå, men de får nok opp den som med alt annet, på kort tid.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Onsløv »

Kjetting med strøm i må vel være noe for klåfingra folk? Kunne jeg tenkt meg... fra 220-volten t huset og puls-slag gjennom kjettingen... så får vedkommende et hjerte som slår litt fortere.. :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Gixxerman

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Avbiter med gummi håndtak :-k
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by O_o »

Denne var da ganske fin?
Image
I den størrelsen er det ikke mye å finne...

Men jeg bare lurer: Hvorfor skal du ha sikkerheten til et bankhvelv? Du får vel ikke noe egenandel ved tyveri hvis du har en vanlig lås med alarm?
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Flydude »

Denne?Om du får kjøpt den som privatperson...

Image
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Gixxerman

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Hvorfor jeg skal ha en slik sikkerhet ? Hvorfor tror du ? Såklart fordi at jeg ikke vil at sykkern skal bli stjålet ! Om jeg kan slippe å vente på oppgjør fra selskapet mitt i høysesong, så vil jeg gjerne det. Har hørt mye historier om flere måneder med venting, og det vil jeg helst slippe. Har dog blitt tipset av en kar om folk i blokka her jeg bor, med ymse intensjoner, og jeg har visst om dem lenge. De har blitt observert rundt sykkelen min flere ganger mitt på natta. Dette er polakker, og da sier det seg selv, at om den blir borte, så blir den virkelig borte også.
De ble busta av snuten ifjor med en skjærgårdscruiser bakpå henger utafor blokka her, og to av dem ble lagt i jern.

Jeg vil derfor at sykkelen min skal forbli: Bare se, ikke røre !
Gixxerman

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Sorry flydude, men den er ikke bra nok. De løfter bare hele sykkelen med seg, og tar seg av låsen senere. Trenger noe heavy duty som jeg får låst fast i en lyktestolpe f.eks.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by supermons »

Sånn "ground anchor" som du bare kan kjøre forhjulet inn i? Eller har du ikke mulighet til å få festet det noe sted?
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Flydude »

Da tror jeg alarm som uler så fort noen nærmer seg + tjukk sykkellås (kjetting) vil fungere bedre. En kjetting vil man komme seg gjennom, og om natta kan man holde på lenge før noen begynner å stille spørsmål til hva du driver med. Noe som begynner å ule i stedet, vil vekke deg og andre, samtidig som man ikke vil jobbe så lenge man tiltrekker seg slik oppmerksomhet.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Gixxerman

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Sykkelen min står utafor blokka her jeg bor, og ALLE vinduene er rettet mot den, og så og si samtlige har vinduene åpne nå. Tror nok at en og annen våkner om de står der ute og skjærer kjetting i et kvarter...

Jeg ønsker overkill kjetting som får tyven til å grine !
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Flydude »

Fortsatt tror jeg en alarm vil gjøre mer susen... Sammen med kjetting selvsagt. Men å stå å jobbe på en sykkel om natta, som uler som et uvær, er ikke så attraktivt som en som ikke sier noe ;-) De fra det firmaet som jeg ikke kommer på navnet på nå, koster jo ikke så mye. Der du kan få med toveis kommunikasjon med fjernkontroll og alarm når noen kommer innenfor en viss radius, sammen med bevegelsessensorer og alt.....


Ellers kan du se
HER
eller
HER K - Kjetting
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Gixxerman

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Gixxerman »

Kanskje noe sånt også :-k Hadde alarm montert, men den funka ikke. En Defa alarm, og selve hornet var montert på utsiden av sykkelen så der hadde det bare vært og klippe av ledningen til hornet så var saken biff. Bare reiv av alt jeg her om dagen og kasta det i søpla.
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Scotty »

Hadde selv enten hatt en Scorpio alarm som bråker noe fryktelig, med områdesikring, eller så ville det blitt turen innom en båtbutikk(?) eller noe slikt og sett om det var noe. Tror det vil bli litt problematisk å bestille noe slike heavy-duty saker som du er på jakt etter, på nettet. Heller dra innom litt forskjellige butikker som kan se ut til å ha slike ting. evt spørre etter tips der til hvor du kan finne slikt.


Forøvrig så ser det jo greit ut med den 748R her på forumet har, her. Slik kjetting, inkludert skivelås og bråkete alarm med områdesikring, da tror jeg man er i boks. :P
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by mekkern »

sjekk med kjettingfabrikken på Ryen... ;-)
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Galilee »

Moringskjetting for flytebrygge?

http://www.telebryggen.no

Kjetting med tverrsnitt opp til 30mm.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply