Heller fikk jeg ikke kjøretimer før lenge etter. Kurset var 28 april og da hadde han sagt at jeg var meldt opp til oppkjøring ca. midten av juni. Første kjøretime fikk jeg 27 mai, men da hadde jeg eksamen. Fikk hverken bekreftelse på melding om at det var mottatt eller ny kjøretime før pappa ringte han uken etterpå. "jajja, såklart kom imorra"... Da begynte vi med krypekjøring og det gikk jo greit nok. I går lærte jeg nødbrems alene etter at han bare fortalte meg hvordan jeg skulle gjøre det i kjøregården, og gikk for å fylle ut noen papirer. Tenkte "nå kommer jeg garantert til å legge til meg uvaner". Syns selv jeg fikk til bremsingen greit, men da han kom opp fortalte han meg at jeg hadde blokkert bakhjulet og lurte på om jeg ikke hadde merket det? Nei, hadde nok ikke det, så jeg har blokkert bakhjulet hver j... gang. Flott.
Deretter tok vi en tur i byen, og det var da all selvtilliten min ble drept. Jeg syns jeg alltid har klart meg bra i traffiken. God oversikt og sånt, og hadde regnet med det kom til å bli vanskelig i ny by. Det ble ikke bare litt vanskelig heller. Fikk kritikk for omtrent ALT jeg gjorde, bortsett fra rundkjøringer. Ble bare mer og mer ukonsentrert etterhvert som vi kjørte og jeg fikk høre ditt og datt som "det der gikk vel ikke så bra.." og "nå gjorde du ingenting av det du skulle.." og jeg egentlig ikke fikk med meg hvafaen jeg hadde gjort feil! Hornet på sykkelen var plassert på samme plass som blinklyset på min sykkel, så jeg var jo også nødt til å se ned for å finne det de første gangene for å ikke tute hver gang jeg kom i et kryss ellernoe. Det var heller ikke greit. Ingenting var greit. Og etter det kjente jeg at jeg ikke hadde noe lyst til å kjøre opp.
Jeg har oppkjøring allerede neste uke (wish by god vi hadde startet litt før med dette!!) og føler meg som den elendige sjåføren som garantert kommer til å stryke på første forsøk. Jeg kjenner ingen steder at jeg har lyst til å kjøre opp lenger, for det virker så uoverkommelig nå. Har ikke lyst til å ta en kosetur på landeveien med min egen sykkel engang.
What to do..? Flere som hadde det slik under oppkjøringen? Blæææææ

edit for å si at eneste grunnen til at jeg er våken nå (har fri fra skolen) er fordi jeg i utgangspunktet hadde kjøretime 12.15 men ble ringt i gårkveld og spurt om at jeg kunne komme klokka 9. Men meldingen kjørelærer sendte i går om at det ble 14.45 istedet hadde jeg ikke fått...