Da jeg parkerte utenfor jobben i dag morres så jeg at oljelampa lyste. Den lyste svakere når motoren gikk enn bare med tenninga på. Jeg TROR det er snakk om overslag i ledningsnettet siden det regner her i dag og at lampa altså lyser svakere når motoren startes.
Har noen andre opplevd noe liknende?
Jeg rakk ikke sjekke oljenivået, men det var ok for noen dager siden. Har satt sykkelen innendørs på jobb, så vi får se i ettermiddag om problemet er borte
Glemte å si... Kjører en 00' Honda VTR SP-1
Oljelampa lyste...
Oljelampa lyste...
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Oljelampa lyste...
søle på føler?? 

Noe sånt jeg tror det er, men hadde et stille håp om at noen andre også hadde opplevd det. Når jeg kommer hjem blir det vel å prøve å finne ut hvor følern sitter. Den skal tørkes og BAKES INN I SILIKONFETT...
01' Honda VTR SP-1
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
Sjekk iallefall oljenivået før du starter motoren, så du slipper å ødelegge noe.
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
1984 VF500F
1986 VF500F
Hehe, joda, er bilmekaniker så litt motorteknisk fornuft har jeg i alle fall.'
Var akkurat nede i bruktbilhallen der sykkelen står til tørk. Sjekka oljenivået, ligger rett under max-merket. Starta opp, og joda, alt virka normalt igjen. Får la den rusle seg varm på tomgang etter jobb for å se om det er temperaturrelatert, men jeg misstenker bare sterkere og sterkere at det er vann og dritt som har skapt problemet. Bare litt rart at det ikke har skjedd tidligere...
Var akkurat nede i bruktbilhallen der sykkelen står til tørk. Sjekka oljenivået, ligger rett under max-merket. Starta opp, og joda, alt virka normalt igjen. Får la den rusle seg varm på tomgang etter jobb for å se om det er temperaturrelatert, men jeg misstenker bare sterkere og sterkere at det er vann og dritt som har skapt problemet. Bare litt rart at det ikke har skjedd tidligere...

01' Honda VTR SP-1
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
- tohjulisvingen
- MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07) - Location: Oslo
På mange biler, spesielt eldre modeller, vil du få et lite juletre i dashen hvis du kjører i en vanndam, det er veldig fort gjort at vann skaper litt overslag rundt omkring i motorrommet. Hvordan gikk det med lampa når du kjørte etterpå?
Kjørte hjem uten problemer. Var innom den lokale Honda-sjappa og spurte litt. De så bare dumt på meg og mente det "aldri" var noe feil med instrumentene på Honda. Fikk i alle fall vite at sensoren sitter på venstre side, så jeg får ta det derfra. Kommer problemet tilbake får jeg stille meg opp med hageslangen og se når det begynner å lyse.
01' Honda VTR SP-1
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker