Hei!
Er det noen her på forumet som kan fortelle litt om hvordan ER-6n er å kjøre? Er det nok krefte i den til at den har en rampete innstilling?
Det er ikke så fryktelig lenge til jeg skal gå til innkjøp av en ny sykkel. Og jeg har sett for meg ER-6n som ett veldig godt alternativ. Prisen er heller ikke så ilde.
Jeg ser også på GSR 600 som et godt alternativ. Den har jo en god del mer power, men jeg vil tro at Kawasakien har nok=)
Noen som har noen formening om at GSR er en vesentlig bedre sykkel? Den er vel litt dyrere også.
Jeg liker utseende og lyden til ER-6n veldig godt så jeg setter en knapp på den, men det er før jeg egentlig vet hvordan noen av de to sykklene er å kjøre.
Hvis noen har kjørt ER-6n så fortell gjerne litt hvordan effekt kurven er og hvordan den er å kjøre svinger med og om den er en sykkel man kan kjøre lang kjøring på. 3-4 timer.
Takk for svar=)
Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Last edited by Simen H on 17 Jun 2008 16:32, edited 1 time in total.
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n?
Har ikke prøvd den, men så vidt jeg vet ble ER-6 Sveriges mest solgte sykkel i fjor, så helt på trynet kan den neppe være.
Lykke til
Lykke til


Re: Synspungter om kawasaki ER-6n?
Det er en moped på boler. Godt bunn og mellomregister, lett og svingvillig, men kan føles litt nervøs i høyere hastigheter. Så merker du godt at den er lett om du blir passert av trailere o.l. Er litt svak for sidevind. Litt kjip instrumentering, men den koster jo heller ikke skjorta, så man kan vel ikke få i både pose og sekk.
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Noen som kjører GSR? Ser at den er ikke så fyktelig mye dyrere en er-6n. Så da lurer jeg på om GSR er en bedre sykkel? Noe meninger?
=)
=)
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Har kjørt GSR 06 modell flere ganger! Jeg er overbevist om at det må være den beste av de 3 nakne jeg har prøvd.
Eide selv en Z750 ifjor, den hadde selvsagt mer moment men veide også mye mer! Har også kjørt endel Hornet 600 som også er en flott sykkel.
Men når det kommer til effektkurve og vekt så syns jeg GSR er utrolig fin! Instrumentene er som andre Suzuki instrumenter, godt plassert og alt du trenger
Skulle jeg nå hatt en slik type sykkel engang til i det kubikksnivået så måtte det nok blitt en GSR
Eide selv en Z750 ifjor, den hadde selvsagt mer moment men veide også mye mer! Har også kjørt endel Hornet 600 som også er en flott sykkel.
Men når det kommer til effektkurve og vekt så syns jeg GSR er utrolig fin! Instrumentene er som andre Suzuki instrumenter, godt plassert og alt du trenger

Skulle jeg nå hatt en slik type sykkel engang til i det kubikksnivået så måtte det nok blitt en GSR

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Noen som vet hva som må gjøres for å få en nedplobmer Gsr til fulleffekt? =)
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Finnes en rosa ledning under setet, den faller praktisk talt ut før du i det hele tatt rekker å klippe den om det er intensjonene 

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Og det er alt? en ledning som skiller mellom 34 og 98 hk
Får den mere effekt av å sette på effektpotte? eller er det mest for lyden sin skyld=)

Får den mere effekt av å sette på effektpotte? eller er det mest for lyden sin skyld=)
Re: Synspungter om kawasaki ER-6n og GSR 600?
Setter du på helanlegg så vil du helt klart få noe effekt men det er meget dyrt, når bare slip-on til den sykkelen koster opp mot 10 000.
Men lyd og utseende er vel grunnen til at de fleste kjøper potte ja
Men lyd og utseende er vel grunnen til at de fleste kjøper potte ja

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750