Har akkuart trimmet mopeden min senda xrace har skifta sylinder, forgasser og såtte på effektanlegg.
Og jeg fikk endelig start på den etter flere timer med skruing på sykkelen. Så tar jeg den med ut på en kjøre tur funger helt fint går som et uvær.
Så skal jeg opp en lang bakke så halvveis oppe i bakken ser jeg temp lyset slår seg på. Og sekundet etterpå så sliter kjedet. Så kjenner jeg på sylinderen brenner meg som faen, glo varm. Det er frostveske oppi og men den går ikke videre til sylinderen noen som vet ka som kan være gale? Så var det kjede noen som vet koffor det slet? for kort? jeg kortet det ned etter jeg skiftet drev.
trenger hjelp til kjede og frostveske etter blodtrim
- mekkern
- Posts: 5299
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: trenger hjelp til kjede og frostveske etter blodtrim
det spørs om du har ei luftlomme i kjølesystemet slik at det ikke sirkulerer...sikker på at det ikke var kjedelåsen som datt av når kjedet rauk? 

Re: trenger hjelp til kjede og frostveske etter blodtrim
Er ikke 100% sikker jeg hadde dårlig tid. Men kjedelåsen er ikke på kjede no da. Kan det bare være den som var dårlig festet?mekkern wrote:det spørs om du har ei luftlomme i kjølesystemet slik at det ikke sirkulerer...sikker på at det ikke var kjedelåsen som datt av når kjedet rauk?
- mekkern
- Posts: 5299
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: trenger hjelp til kjede og frostveske etter blodtrim
hvis låsen er borte har du nok syndern der ja...sjekk at du får ut all luft av kjøleveska-klem litt på slangene også... hvis den går varm da også får den nok for lite bensin/olje...fullt turtall på høyeste gear en 500-1000 meter og kutt tenningen-skru ut pluggen og se om den er mellombrun...hvis lys -mer bensin mørk/svart-mindre.. 
