"Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

"Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Post by ATWindsor »

Jeg har et par kjørestøvler som ikke er vantette, og skulle gjerne hatt tak i noen "gamasjer" til disse. Devs noe som dekker fotdelen av støvelen (vanlig regnbusker dekker bare ankelen), men som preferabelt ikke dekker sålen (så slipper jeg at den blir for glatt), er det noen som har noe tips?

AtW
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: "Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Post by Galilee »

--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: "Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Post by ATWindsor »

Virker som et greit produkt, takk for tipset. Får se om de har det på biltema her i byen, kjøper kanskje en biltema-regndress emns jeg er i gang, den forrige ble stjålet sammen med scooteren :(

AtW
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: "Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Post by Atle ZX9R »

Ikkje kjøp for store hvertfall, eg kjøpte noke lignande på norgestreffet i fjor, kjem aldri til å bli brukt igjen... Dreiv og glei ned slik at sålen på trekket ikkje låg under sålen på skoen om du forstår...
Kanskje gamasjar berekna for fjellturar o.l. er bedre etter som dei sit strammare og ikkje går under sålen...
Kjøp heller tette sko... Du må vel ha deg nye om ikkje lenge uansett?
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: "Gamasjer" til ikke-vantette kjørestøvler

Post by ATWindsor »

Atle ZX9R wrote:Ikkje kjøp for store hvertfall, eg kjøpte noke lignande på norgestreffet i fjor, kjem aldri til å bli brukt igjen... Dreiv og glei ned slik at sålen på trekket ikkje låg under sålen på skoen om du forstår...
Kanskje gamasjar berekna for fjellturar o.l. er bedre etter som dei sit strammare og ikkje går under sålen...
Kjøp heller tette sko... Du må vel ha deg nye om ikkje lenge uansett?
Ok, så det er såle på disse gamasjene? Er det glatte de sålene? Hadde kanskje vært bedre med en tradisjonell "fjellgamasje", ihvertfall i formen.

Eller er ikke skoene mine så veldig gamle, og jeg er ganske tilfreds med de, så hadde ikke planer om å kjøpe nye med det første nei.

AtW
Post Reply