Sykkelen er ikke gått mer en 900km , men jeg klarer ikke å finne meg til rette på sykkelen etter noen få lengre turer.Kona vil ikke sitte på og min eventyrlyst er større en hva den sykkelen er beregnet for.
Harley Davidson er kuult og lyden er rå , merket er legendarisk og samholdet i miljøet er meget godt.
Likevel var jeg ikke helt klar for det livet som jeg på forhåndt trodde , men slik er livet.
Jeg tør ikke nevne det på Harleyforumet engang og vennene mine begynner å lure på om jeg er helt rett

Livet er for kort til å være misfornøyd.
Det jeg har behov for er en sykkel som kan ta meg ut på eventyr , samtidig som kona kan være med på en lengre tur med oppakning.
Sykkelen må være behagelig for oss begge og jeg vil gjerne ta en avstikker på en grusvei over en fjellovergeng om muligheten byr seg.
Den trenger ikke være noen racer men bør ha dreiemoment nok til å dra oss uten at det blir slitsomt.
Budsjettet er ca 140000,- og da kunne jeg tenke meg ekstrautstyr som sidebager, toppboks , høy vindskjerm og veltebøyle/klosser.
Har vært bortskjemt med nye sykler og har bare fått den uvanen

Jeg har kikket på den nye BMW R800GS men med ekstrautstyr som nevnt over kommer den glatt opp i 160000,-
Ellers faller Honda XL700 Transalp inn i denne kategorien og kan vel få den med full pakke for 140000,-+ , men jeg har jo ikke kjørt slike sykler før og vet ikke hvordan denne sykkelen oppfyller mine krav som jeg skrev over.
Tidligere har jeg hatt sportstourere , men har som sagt lyst på muligheten for en avstikker engang i blandt.
Andre sykler er jo Kawasaki Versys , men den har gatedekk og er vel ikke brukanes på grus

Ellers er jo BMW R650GS en sykkel i denne klassen , men har enkel skive foran og det ser ut som om BMW har spart på litt for mye i forhold til 800GS.
Susuki DL 650V-Storm faller vel på samme lest som Kawaen angående grus og den ser litt aldrende ut i designen.
Dette er ikke lett og jeg er livredd for å tabbe meg igjen.
Skal prøve Transalpen en dag men det er ikke mulig her i Bergen å prøve de andre modellene på nåværende tidpunkt.
Har noen av dere erfaringer med noen av disse syklene og om hvordan de i så fall kan takle mine krav?
Eller er det noen som har formeninger som kan hjelpe meg i valget?
På forhånd takk