Tips til kamera og kjørestøvler?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Joachim

Tips til kamera og kjørestøvler?

Post by Joachim »

Da begynner det aller meste å komme på plass til Nordkapp-turen, men som dere sikkert skjønner mangler jeg kamera og kjørestøvler. Hadde egentlig kjøpt et kamera hos Elprice, men siden det gikk 3 uker uten at noe kamera kom så kansellerte jeg kjøpet Dermed kan jeg revurdere om jeg skal kjøpe et annet kamera. Kameraet jeg hadde bestillt var Canon Ixus 860. Jeg bør også ha meg nye kjørestøvler.

Kameraet skal være et kompakt-kamera i prisklassen 2000kr. Har ikke noen stor peiling på kameraer, så alle innspill er til hjelp. Det skal primært brukes utendørs, og blir et "mc-tur-kamera". 8)

Skoene vet jeg ikke helt hva jeg vil betale for, men det er greit at det er kvalitet det jeg handler. Det viktige med skoene er at de er behagelige, men selvfølgelig med et utseende jeg kan leve med. Men at de er myke og gode er viktig.

Alle innspill er til hjelp :)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Onsløv
MC: None

Re: Tips til kamera og kjørestøvler?

Post by Onsløv »

Ikke i prisklassen 2000,- men hva med å avansere litt og gå for Canon Powershot S5 IS? Evnt forgjengeren, S3 IS på bruktmarkedet.
Da får du et godt kamera.

Ang kjørestøvler, har jeg heller ikke noen forslag. Jeg gikk for noen Falco. Vanntette... (Ja, de er mer vanntette enn teksildressen jeg kjører med.) Har ikke fått lekkasje til sokkene ennå... Pris litt over 1500,-
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Har hatt Ixus 700 i etpar år nå, og er vanvittig fornøyd. Lite og hendig, utrolig raskt, og tar pene bilder (til og være et kompaktkamera) Enkelt i bruk, og du kan stille endel på det manuelt hvis du vil det. Makrobildene blir helt konge, grei batterikapasitet, og bra software som er enkelt i bruk.

Har vel skjedd endel på Ixus-fronten de siste par åra, men hvis de er like godt på stell som 700, er jeg ikke i tvil.

Jeg kjøpte etpar TCX Competizione S på Monsterbike i drammen. Knallstøvler som sitter som et skudd.

(Nr. 3 ovenfra)
http://monsterbike.no/module_ehandel/in ... 15&xid=288

TCX produserer for bl.a. BMW og har det patenterte "TCS"-systemet, som er "hengslede" plastskinner på ytter og innerside av ankel. Gode og gå i, og dritstive mot vridning. Selger lovte meg dyrt og hellig at de var vanntette også. Koster litt , men det gjør 8 uker med krykker og gips også.

God tur, forresten.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Jeg har også et Ixus-kamera (om enn et litt eldre) og er vedig fornøyd med det. Funker svært bra utendørs.

Kan absolutt annbefale TCX. Bare sørg for å kjøpe en modell med gore-tex. TCX Competizione GTX er nok veien å gå.
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

Kjøpte selv Casio Exilim kamera ifjor, og jeg er meget fornøyd med det! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347040 Står jo til og med at det er best i test på tv2 hjelper deg :P

Ellers kjører jeg med Oxtar(TCX) støvler, og kan fint annbefale dem. Skal nå bytte jeg da, så får vi se om ikke det blir TCX igjen :)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Jeg kjøpte Ixus 80 IS i vår og er veldig fornøyd med det :)
Joachim

Post by Joachim »

Tydeligvis mange som er fornøyde med sitt eget kamera :) Så det skal nok mye til at jeg blir misfornøyd. Har sett litt på Ixus 80 IS før, og slik jeg forstod det var det en litt billigere og mindre kraftig modell enn 860 IS. Casio Exilim har jeg også sett litt på, og det virker også veldig bra. Får raide butikkene og se på prisene på disse kameraene, så får vi se. Av sko så virker de TCX Competizione GTX veldig bra, så satser på å få prøvd de på Solberg/AMS i løpet av de neste dagene.

Takk for gode svar :)
PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Er forøvrig gore-tex i Competizione S også
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Joachim

Post by Joachim »

Ok. Må ha goretex, så det er bra :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

PerTore wrote:Er forøvrig gore-tex i Competizione S også
Ehm, nope det er det ikke. Er en grunn til at den ene heter GTX og den andre ikke. GTX står nemlig for Gore-Tex ;-)

http://www.duells.se/katalog/katalog_fr ... 6&mscssid=

http://www.duells.se/katalog/katalog_fr ... 1&mscssid=
PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Ja da er det GTX jeg har, da. Det står Competizione S bak på "skinna", men har også "Gore tex" emblem. Er også lik GTX på bildet.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Joachim

Post by Joachim »

Da har jeg kjøpt kamera. Ble et Canon Ixus 860 IS, det kameraet som jeg opprinnelig hadde bestilt meg. De hadde fått det inn på Elprice, så da var saken grei. Har også vært å sett på kjørestøvler på AMS. De hadde et heller dårlig utvalg av kjørestøvler, og ikke noe som var spesielt interessant for meg. Da er det Solberg igjen. Åpningstidene deres er "dårlige", men får prøve å tatt meg en tur i løpet av neste uke. Har jo uansett BMW-skoene mine, og kjente etter å ha prøvd noen sko på AMS, at det tross alt ikke er så aller verst :)
Post Reply