Ang. Suzuki Bandit 600
Ang. Suzuki Bandit 600
Hei alle sammen
Jeg er ny her på forumet, og lurer på om noen her har erfaring med Suzuki Bandit 600. Jeg har hatt sykkelen i snart to år og er kjempefornøyd, men jeg tror kanskje den er drevet om.
F. eks når jeg ligger i 100 km/t på 6. giret er turtallet på 5500 rpm, og i 140 km/t 7000 rpm. Sykkelen er for øvrig en '97 modell.
Er dette normalt, eller har jeg uorginale drev?
På forhånd takk, med vennlig hilsen Radar
Jeg er ny her på forumet, og lurer på om noen her har erfaring med Suzuki Bandit 600. Jeg har hatt sykkelen i snart to år og er kjempefornøyd, men jeg tror kanskje den er drevet om.
F. eks når jeg ligger i 100 km/t på 6. giret er turtallet på 5500 rpm, og i 140 km/t 7000 rpm. Sykkelen er for øvrig en '97 modell.
Er dette normalt, eller har jeg uorginale drev?
På forhånd takk, med vennlig hilsen Radar
-Radar-
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
ER rimelig normalt det har kjørt bandit 650 05 modell å kjører nå gsx 650 f 08 moddell å de låigger på ca 6000 rpm i 120 km/t så at sykkelen din er drevet om tror jeg ikke det er små motorer så de ligger gjerne høyere på turtallet enn de med mere kubikk 

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Flott å høre
Jeg har ikke særlig med erfaring med andre sykler, men med denne er øreplugger et must i hastigheter 120++ over lengre strekninger. I utlandet da selvfølgelig

Jeg har ikke særlig med erfaring med andre sykler, men med denne er øreplugger et must i hastigheter 120++ over lengre strekninger. I utlandet da selvfølgelig

-Radar-
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Men for å snu litt på problemstillinge: er det mulig å dreve om for å få lavere turtall?
Vet jo at jeg da mister en del akselerasjon, men det får jeg isåfall tåle...
Bruker sykkelen stort sett til langkjøring, og da hadde det vært deilig med litt mer behagelig turtall "der oppe".
Vet jo at jeg da mister en del akselerasjon, men det får jeg isåfall tåle...
Bruker sykkelen stort sett til langkjøring, og da hadde det vært deilig med litt mer behagelig turtall "der oppe".
-Radar-
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Om du har 15-47 drev så er det originalt. 1995-1999 av Bandit 600 skal ha det. Om du har det så får du bare lete etter drev med annet antall tenner 

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
klart du kan dreve om. kjøp et større framdrev... Men det som sitter på er vel optimalt med hensyn på akselerasjon vs bensinforbruk og slitasje/turtall
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Småkjeltringen kjører liten banditt og har endel erfaring med 10 000 rpm på 6. gir... du må nesten høre med henne hvor fort det går da 



- Småkjeltringen
- Posts: 916
- Joined: 26 Jul 2007 09:24
- MC: Zuzuki Bandit 600...
Drømmen er en R1 eller Fireblade.... - Location: Skedsmokorset...
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Høres veldig riktig ut mht turtall og hastighet. Er enig i at det å ligge på feks Autobahn i 140/150 blir slitsomt i lengden (da er det bare å finne noen fine veier utenom
)
Og at Banditen er en ypperlig turkamerat også på langtur er jeg veldig enig i :smt023

Og at Banditen er en ypperlig turkamerat også på langtur er jeg veldig enig i :smt023
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......
Slemme jenter får det hele tiden..
Slemme jenter får det hele tiden..
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Takk for tilbakemeldingene!
Jeg skal forhøre meg litt rundt om større fremdrev, og så kommer jeg eventuelt tilbake med hvordan det gikk
Mvh Radar
Jeg skal forhøre meg litt rundt om større fremdrev, og så kommer jeg eventuelt tilbake med hvordan det gikk

Mvh Radar
-Radar-
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Jeg bestilte meg et nytt framdrev med 16 tenner for å få ned turtallet litt i 6 gir, men drevet blir litt for stort, så når jeg skulle sette på dekslet igjen gikk drevet innpå det ene skruefeste på dekslet. Så enten må man file av litt på det ene skruefeste eller kjøpe et mindre bakdrev. Jeg satte på det gamle 15 tenner's drevet igjen å skal bestille meg et mindre bakdrev. Det er nok det beste løsningen.
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Bandit 600 har et sykt høyt turtall. Men så er det jo også først ved 8-9000 rpm at det "skjer noe". Hvis du vil ha en mer "avslappende" sykkel i motorvei hastighet bør du nok opp i 750cc + 

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier???maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Neida, jeg har aldri hatt det bedre. R1 og 900RR gir ikke sann kjøreglede, og er håpløst upraktisk og vondt å kjøre langt på. Man sitter med horn i panna hele tiden og får ikke den perfekte avslapningen som gjør at man sitter i transemodus over viddene og nyter naturen og de gode luktene. Nå er jeg på min tiende MC, og jeg har aldri kost meg mer. For meg er denne scooteren perfekt (skulle gjerne hatt 20-30 hk mer HK, men kanskje jeg går for turbo og får 90 HKbandit wrote:Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier???maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Jeg kjører en '99 bandit 600. Såvidt jeg husker har jeg følgende hastigheter i 6. gir:
~3900 rpm - 80
~4500 rpm - 90
~5000 rpm - 100
~5600 rpm - 110
~6100 rpm - 120
Osv.. En økning på litt over 500 o/min per 10 km/t.
~3900 rpm - 80
~4500 rpm - 90
~5000 rpm - 100
~5600 rpm - 110
~6100 rpm - 120
Osv.. En økning på litt over 500 o/min per 10 km/t.