Ang. Suzuki Bandit 600

Prat om tung MC.
Radar
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2008 15:27
MC: Modda Bandit '98

Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Radar »

Hei alle sammen

Jeg er ny her på forumet, og lurer på om noen her har erfaring med Suzuki Bandit 600. Jeg har hatt sykkelen i snart to år og er kjempefornøyd, men jeg tror kanskje den er drevet om.
F. eks når jeg ligger i 100 km/t på 6. giret er turtallet på 5500 rpm, og i 140 km/t 7000 rpm. Sykkelen er for øvrig en '97 modell.

Er dette normalt, eller har jeg uorginale drev?

På forhånd takk, med vennlig hilsen Radar
-Radar-
Kleggen
Posts: 9
Joined: 11 Jul 2008 12:33
MC: Suzuki GSX650F 2008 Svart og sølv.
Location: Moss

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Kleggen »

ER rimelig normalt det har kjørt bandit 650 05 modell å kjører nå gsx 650 f 08 moddell å de låigger på ca 6000 rpm i 120 km/t så at sykkelen din er drevet om tror jeg ikke det er små motorer så de ligger gjerne høyere på turtallet enn de med mere kubikk 8)
Radar
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2008 15:27
MC: Modda Bandit '98

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Radar »

Flott å høre :D
Jeg har ikke særlig med erfaring med andre sykler, men med denne er øreplugger et must i hastigheter 120++ over lengre strekninger. I utlandet da selvfølgelig \:D/
-Radar-
Radar
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2008 15:27
MC: Modda Bandit '98

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Radar »

Men for å snu litt på problemstillinge: er det mulig å dreve om for å få lavere turtall?
Vet jo at jeg da mister en del akselerasjon, men det får jeg isåfall tåle...

Bruker sykkelen stort sett til langkjøring, og da hadde det vært deilig med litt mer behagelig turtall "der oppe".
-Radar-
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Chris »

Om du har 15-47 drev så er det originalt. 1995-1999 av Bandit 600 skal ha det. Om du har det så får du bare lete etter drev med annet antall tenner ;-)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by MowZ »

klart du kan dreve om. kjøp et større framdrev... Men det som sitter på er vel optimalt med hensyn på akselerasjon vs bensinforbruk og slitasje/turtall
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Lølle »

Småkjeltringen kjører liten banditt og har endel erfaring med 10 000 rpm på 6. gir... du må nesten høre med henne hvor fort det går da :-)
Image
Image
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Høres veldig riktig ut mht turtall og hastighet. Er enig i at det å ligge på feks Autobahn i 140/150 blir slitsomt i lengden (da er det bare å finne noen fine veier utenom ;-) )
Og at Banditen er en ypperlig turkamerat også på langtur er jeg veldig enig i :smt023
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
Radar
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2008 15:27
MC: Modda Bandit '98

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Radar »

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg skal forhøre meg litt rundt om større fremdrev, og så kommer jeg eventuelt tilbake med hvordan det gikk :D

Mvh Radar
-Radar-
mario81
Posts: 1
Joined: 04 Jul 2009 14:52
MC: Suzuki Bandit 600 98 mod

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by mario81 »

Jeg bestilte meg et nytt framdrev med 16 tenner for å få ned turtallet litt i 6 gir, men drevet blir litt for stort, så når jeg skulle sette på dekslet igjen gikk drevet innpå det ene skruefeste på dekslet. Så enten må man file av litt på det ene skruefeste eller kjøpe et mindre bakdrev. Jeg satte på det gamle 15 tenner's drevet igjen å skal bestille meg et mindre bakdrev. Det er nok det beste løsningen.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by bandit »

Bandit 600 har et sykt høyt turtall. Men så er det jo også først ved 8-9000 rpm at det "skjer noe". Hvis du vil ha en mer "avslappende" sykkel i motorvei hastighet bør du nok opp i 750cc + 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by maelling »

Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by bandit »

maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier??? :-k
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by maelling »

bandit wrote:
maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier??? :-k
Neida, jeg har aldri hatt det bedre. R1 og 900RR gir ikke sann kjøreglede, og er håpløst upraktisk og vondt å kjøre langt på. Man sitter med horn i panna hele tiden og får ikke den perfekte avslapningen som gjør at man sitter i transemodus over viddene og nyter naturen og de gode luktene. Nå er jeg på min tiende MC, og jeg har aldri kost meg mer. For meg er denne scooteren perfekt (skulle gjerne hatt 20-30 hk mer HK, men kanskje jeg går for turbo og får 90 HK :P), og jeg kan ikke se for meg at jeg bytter den ut. Den er praktisk (masse lagringsplass og flott til bykjøring), nøysom (0.35 liter mila på det beste) og kul å kjøre fort med de gangene jeg vil det. Den er en langtursbørse av rang, og det er bare å sette inn overdrive (i manuell modus) og man glir bortover rolig og avslappet. Skal jeg bytte ut den jeg har med noe, må det være en 1200 GS eller en svær Goldwing, men ser ikke noe poeng i det. Smaken er som baken, er det ikke det vi sier ?
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Khazow
Posts: 7
Joined: 16 Jun 2009 14:58
MC: '99 Bandit 600 - "Bendik"

Re: Ang. Suzuki Bandit 600

Post by Khazow »

Jeg kjører en '99 bandit 600. Såvidt jeg husker har jeg følgende hastigheter i 6. gir:
~3900 rpm - 80
~4500 rpm - 90
~5000 rpm - 100
~5600 rpm - 110
~6100 rpm - 120
Osv.. En økning på litt over 500 o/min per 10 km/t.
Post Reply