Slipe ny nøkkel til mc?

Prat om tung MC.
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by SveinT »

:) Om du ikke finner det med en gang, kan det være at du må skru av lokket helt,
det kan være gravert på undersiden av hengslet.

Vel, lykke til, den andre nøkkelen dukker sikkert opp når du har fått fiksa ny :lol:
Murphys lov vet du...
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by KinG^KaoZ »

Takker for all hjelpen, men låssmeden sa at de ikke kunne hjelpe meg :( Har ikke komt meg bort til noe forhandler enda, men en som var interessert i sykkelen min sa at komplett nytt sett med låser kostet 7000kr orginalt. Mens uorginalt kunne komme på rundt 1000kr.

Virker som om de fleste som er interessert i sykkelen vil ha den gratis :D Altså, lakken er slitt "Ja da må jeg regne med 10,000kr for lakkering". HVA?? Det er en bruksykkel til 15,000kr!

Fordekket er utslitt. "Ja det blir 3000kr per dekk, altså 6000kr + 1000kr for montering. 7000kr, får jeg sykkelen for omtrent 5000kr da?

Når ble det sist tatt service? "Det vet jeg ikke, sikkert lenge siden, men jeg har skiftet olje, oljefilter osv, jeg har jobbet som mcmekaniker". "OK! da må jeg regne med minst 5000på service, får jeg den gratis da?"..

OMTRENT slik har det vært! Så nå gir jeg opp...

Street Fighter next!
meitemark
Posts: 136
Joined: 01 May 2007 15:51
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by meitemark »

Hei, vet ikke om det er for sent.

Ser du bor i Haugesund, det finnes en butikk nede ved Helgesen, der hvor Bon Apetit var før. Der har du en låsesmed, han har avansert utstyr. Spør etter " Jon arne".

Vet ikke om han kan, men verdt et forsøk.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by tshansen »

KinG^KaoZ wrote:Takker for all hjelpen, men låssmeden sa at de ikke kunne hjelpe meg :( Har ikke komt meg bort til noe forhandler enda, men en som var interessert i sykkelen min sa at komplett nytt sett med låser kostet 7000kr orginalt. Mens uorginalt kunne komme på rundt 1000kr.

Virker som om de fleste som er interessert i sykkelen vil ha den gratis :D Altså, lakken er slitt "Ja da må jeg regne med 10,000kr for lakkering". HVA?? Det er en bruksykkel til 15,000kr!

Fordekket er utslitt. "Ja det blir 3000kr per dekk, altså 6000kr + 1000kr for montering. 7000kr, får jeg sykkelen for omtrent 5000kr da?

Når ble det sist tatt service? "Det vet jeg ikke, sikkert lenge siden, men jeg har skiftet olje, oljefilter osv, jeg har jobbet som mcmekaniker". "OK! da må jeg regne med minst 5000på service, får jeg den gratis da?"..

OMTRENT slik har det vært! Så nå gir jeg opp...

Street Fighter next!
Haha.........Det er helt utrolig hva folk tror de skal "få" ved kjøp av brukt sykkel. Om de kjøper ny eller gammel sykkel så må de regne med å koste på slike ting som nye dekk, servicer, og ikke minst slitedeler. som kjede, drev, oljer, væsker osv.

Nei, har du råd, så behold denne sykkelen. Og heller ha den som ett lite oppussingsobjekt og prøv å selg den igjen når det er litt andre tider. Er vel ingen tvil om at folk er litt preget av " Finanskrisen" ;-)

For jeg som ikke har mere enn 150.000 totalt i lån, på jakt etter bolig er det helt topp med slike tider;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by SveinT »

Nei, det er ingen vits i å selge nå om du ikke må.
Den spiser vel lite og ingenting der den står,
det er det som er fordelen med en eldre sykkel ;-)
Ikke noen fete avdrag hver måned å betale...
Høsten er jo tiden for spekulanter som vi "ha" sykkelen
og selge dyrest mulig til våren...

Angående nøkkel :
Jeg har brukt en fyr over dammen til å lage nøkler for meg også,
for jeg ønsket å ha litt kule nøkler, som valnøttimitasjon med Hondalogo :)
Kjenner du til PayPal så er det bare tut og kjør. Fyren er proff.
Tar en uke ca, selvfølgelig mer i blant juleposten.
http://www.motorcyclekeys.com
Ikke noe dyrere inkl frakt enn å bestille i Norge.

Ellers så finnes det låsesmeder i Skien, Porsgrunn og Larvik som har slike
dataanlegg. Låshuset i Skien, Brann- og Sikringservice AS , Porsgrunn 35 55 46 33

PS: NY Tenningslås (Repro) finnes på Ebay for 35 dollar + frakt.
For eksempel her : http://stores.ebay.com/GEORGEFIXS-MOTORCYCLE-PARTS
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by Asfaltkongen »

SveinT wrote:
PS: NY Tenningslås (Repro) finnes på Ebay for 35 dollar + frakt.
For eksempel her : http://stores.ebay.com/GEORGEFIXS-MOTORCYCLE-PARTS
Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by SveinT »

Nettopp. NY tenningslås er løsningen
Joda, men mer ment som et tips siden det var nevnt en pris på 1000-lappen oppe i tråden,
og 7000 originalt. Det siste blir jo like sykt som å gi 12 000 :shock: kr for en original dynamo
her i Norge, når de selges for drøye 100 dollar repro på Ebay.

Men når man mister nøklene, så er det jo ikke bare tenningslåsen som må byttes, men hjelmlås og tanklokk også.
Jeg har jo sett slike brukte låssett på Ebay også, men da trengs det jo tålmodighet gjerne kombinert med vinter..
Det å finne nøkkelnummeret og bestille må vel da være vesentlig smartere.
Og så slipper en jo å skru ned halve fronten på motorsykkelen for å komme til tenningslåsen..
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by KinG^KaoZ »

Nettopp. Har bestillt ny nøkkel fra usa til 25 dollar nå.

7000 for nytt tanklokk, setelås, hjelmlås og tenningslås! og ja jeg HAR letet lenge på ebay, der fant jeg ingenting. Om jeg var heldig fant jeg KUN brukt tenningslås, men jeg trenger alt.

Men takker for tipset angående fyren fra California SveinT, endte opp med å bestille der.
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by KinG^KaoZ »

Asfaltkongen wrote:
SveinT wrote:
PS: NY Tenningslås (Repro) finnes på Ebay for 35 dollar + frakt.
For eksempel her : http://stores.ebay.com/GEORGEFIXS-MOTORCYCLE-PARTS
Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.
Nei tenningslås var ikke løsningen, ikke fantes den på den sida der eller ebay generelt (når jeg leitet iallefall). Trenger jo ny tanklås, setelås, hjelmlås og tenningslås.

Det jeg fant mest av på ebay var faktisk kun tenningslås UTEN nøkkel. Dette har ikke hastet noe alikevell, og det viste seg å lete litt rundt og få tips. 25dollar er jo ikke rare greiene.

Kåling kan du selv bedrive! [-X
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by SveinT »

Hei, delen ligger under "Ignition" parts , ikke under "Honda" hos GeorgeFix, men da ordner det seg :)
meitemark
Posts: 136
Joined: 01 May 2007 15:51
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by meitemark »

KinG^KaoZ wrote:
Asfaltkongen wrote:
SveinT wrote:
PS: NY Tenningslås (Repro) finnes på Ebay for 35 dollar + frakt.
For eksempel her : http://stores.ebay.com/GEORGEFIXS-MOTORCYCLE-PARTS
Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.
Nei tenningslås var ikke løsningen, ikke fantes den på den sida der eller ebay generelt (når jeg leitet iallefall). Trenger jo ny tanklås, setelås, hjelmlås og tenningslås.

Det jeg fant mest av på ebay var faktisk kun tenningslås UTEN nøkkel. Dette har ikke hastet noe alikevell, og det viste seg å lete litt rundt og få tips. 25dollar er jo ikke rare greiene.

Kåling kan du selv bedrive! [-X
Sjekka du ikke tipset mitt?
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by KinG^KaoZ »

Nei gjorde desverre ikke det, men nå har jeg jo 2stk hondanøkkler her, så problemet er løst! Kan virkelig anbefale http://www.motorcyclekeys.com \:D/
Bjørn
Posts: 1
Joined: 24 May 2009 21:08
MC: Kawazaki ZX6R 1998

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by Bjørn »

KinG^KaoZ wrote:Nei gjorde desverre ikke det, men nå har jeg jo 2stk hondanøkkler her, så problemet er løst! Kan virkelig anbefale http://www.motorcyclekeys.com \:D/
Hei
Hvordan fikk du nøkkel nr ditt??
regner med de måtte ha det for å lage nye nøkler.

Har mistet min og skulle gjerne fått laget meg en ny=)

Takker for svar
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by KinG^KaoZ »

Skrudde av hjelmlåsen og fant et nummer bakpå den. Alle låsene på sykkelen skal ha dette nummeret (om det er samme nøkkel). Hjelmlåsen var lettest å ta av :)
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Re: Slipe ny nøkkel til mc?

Post by pelle »

TageSK wrote:Dersom din sykkel has HISS (står på tenningslåsen), da er det en chip inne i nøkkelen som kommuniserer med sykkelen. Det vil si: En kopi av nøkkelen vil ikke kunne starte sykkelen selv om den kan vri rundt låsen.
Du må ta med deg papirer og besøke Honda.

[TaSK]
Har han HISS på syykkelen må han kjøpe emnet hos Honda forhandleren og gå til en som filer nøkkelen for seg og så kjøre sykkelen til honda forhandleren og så må de kode nøkkelen for ham. Mc Marine som gjør dette i bergen tar ca 5-600 kroner for emnet og ca like mye for kodingen. Kodingen tar ca 30 min har slv hvert nødt til å gjøre dette fordi jeg fikk en kompis som jobbet hos en låsesmed til å lage en ny nøkkel til meg som da selvfølgelig ikke funket da den ikke hadde chippen innebygd. Men først fikk han ikke emnet helt rigtig så gikk han inn igjen og filte da feilt emne så han ødela den orginale nøkkelen slik at han måtte kjøre meg hjem etter reserve nøkkelen og firmaet som han jobbet for betalte for den nye hos honda forhandleren. :D
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Post Reply