Aprilia RSV Mille

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Aprilia RSV Mille

Post by IImilleniumII »

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... rId=843538

Og hva er storservicen som skal gjøres på rundt 25 000 km? Ventilene som står for tur?
Last edited by IImilleniumII on 11 Feb 2009 15:51, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by tshansen »

Så billig ut?? :-k
Ja er nok storservicen som står for tur ja...med ventiljustering, eventuellt bare ventilkontroll
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by IImilleniumII »

Ja, det syns jeg også. Men som sagt så vet jeg ikke om den er 100% orginal. Har ikke sett den helt sort og rød "all over" før. Ventiljusteringen er pr 15 000 km på denne sykkelen om jeg ikke tar helt feil. Så om 5000 så skal den på service. Men er det no mere som skal gjøres tro?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by inunf »

MIn hadde ventilkontroll på 16 000, nå har den gått 36 000. Skal sjekke ventilene igjen før jeg begynner å bruke den, men tviler på at jeg må justere noen.

Fargene ser ikke originale ut for meg.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by RockeRolf »

Tror ganske sikkert den er orginal etter å ha kikket litt på nett. En kompis har en identisk sykkel bare at det røde partiet på underkåpa er grått. Ellers er alle dekaler helt lik. Kom visstnok i begge versjoner. Fin sykkel til en veldig grei pris ser det ut som.
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by IImilleniumII »

Har fått bekreftet fra selger at han har hatt en velt på bane, og har lakkert den etter beste evne etter en SP versjon av sykkelen, som er ganske lik. Hvis man ser på en sykkel på autodb kan man se hvordan en org. SP versjon ser ut, den er ikke helt sort i front slik som denne, men har litt rød. Tanken har også kun aprilia emblem.

Tror jeg styrer unna denne.

Takker for alle svar.
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: [LØST] Kan dette være en org. mille mtp fargene?

Post by Asfaltkongen »

Kjøreegenskapene til R-utgaven (altså Mille-R), er beyond mye annet. Men faen for et helvete å finne noen som kan ta service på disse syklene og samtidig gjøre jobben skikkelig. Deletilgang i Norge kan man glemme, alt må bestilles over nett.

En annen ting jeg ikke skjønner er at folk ser ut til å henge seg opp i påstanden om at disse syklene "ikke har noen feil". Aprilia RSV Mille har masser av feil, noen av dem er i tillegg veldig dyre å fikse, og det blir egentlig aldri fikset heller. Ta f.eks. starterclutchen, den ryker/tar kvelden og må byttes fordi sykkelen krever noe så inni granskauen mye strøm for å startes og batteriet tømmes fortere enn svint, og det er ikke plass i batterirommet til noe større enn et drittbatteri, og dette igjen gjør at man går med konstant engstelse for om sykkelen faktisk starter etter at den har stått over natta. Det er mildt sagt kjipt om man er 20 mil unna hjemme, for man kan ikke drasse med seg vedlikeholdslader hvor enn man drar, men man MÅ om man har Mille... Uansett, tilbake til starterclutchen som blir ødelagt av for mange forsøk på å starte uten å få start, pga. batteriet ja...

Mille er en sykt morsom sykkel da, og man får mange blikk og folk skal bort og prate etc.



Faen så lyst jeg fikk til å kjøre igjen...
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Aprilia RSV Mille

Post by inunf »

Deletilgangen skal nå være i orden, ny importør fra nyttår. Har fortsatt ikke testet, men det kan umulig være verre enn det var.
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Aprilia RSV Mille

Post by Nez »

inunf wrote:Deletilgangen skal nå være i orden, ny importør fra nyttår. Har fortsatt ikke testet, men det kan umulig være verre enn det var.
Spent på den nye importøren. Det kan jo umulig bli verre enn det det var nei, for det var helt krise. Ventet i over en måned på noe så simpelt som speedo-vaier og clutch-vaier. At de ikke har slike ting inne på butikk som faktisk fører Aprilia er jo heeelt utrolig. Beklager litt off topic der...:-)
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Aprilia RSV Mille

Post by Asfaltkongen »

Trådstarter fikk vel svar på spørsmålet sitt, så...

Om dele-/servicetilgang viser seg å bli bra, så blir det garantert Mille igjen. Dølt at det skal stå på sånt, men jeg kan ikke sette all lit til ebay og nettordre.

Fint om de med Mille/Aprilia legger inn noen erfaringer med dette etter hvert, om dem er bra eller dårlige.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Aprilia RSV Mille

Post by inunf »

Jeg har hatt RS'en min i tre år nå, og deletilgangen er egentlig ikke noe problem. Jeg handler alt av aprilia-deler på http://www.af1racing.com. Tviler på at jeg kommer til å bruke forhandlernettet i Norge til noe annet enn hastesaker (hvis det viser seg at det virker).
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Aprilia RSV Mille

Post by IImilleniumII »

Ikke alle er like flinke til å mekke selv som du er vetdu ;)
Så det er nok en del som syns det er veldig greit å ha en forhandler man kan gå til for å få utført noen reperasjoner, og da er det veldig kjedelig å vente i en mnd bare for å få inn en del til sykkelen som kanskje burde vært lagerført.

Får håpe den nye importøren er dyktigere og litt mere engasjert.
mcjongs
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2009 18:37
MC: Aprilia factory 08

Re: Aprilia RSV Mille

Post by mcjongs »

Har hatt en 2000/5 modell Mille uten store problemer. kjørt den totalt 40000km.
Aldri hatt problemer med starter solenoide...Dette er bare tøv! Men enig at forige importør var useriøs og dårlig på service til forhandlerne.
Aprilia er et kjempe bra merke som fortjener bedre omtale en det som kommer frem her.
Normalt så er ventil mekanismen på millen veldig stabil og trengs ofte ikke justeres i det hele tatt! Men det er altid lurt å sjekke!

Har nå gått til anskaffelse av en ny Factory.:-)

mcjongs
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Aprilia RSV Mille

Post by RockeRolf »

Startersolenoid???
At RSV Mille hadde et problem med starterclutch fram til 2004 er et faktum. Dukket gjerne opp rundt 35-40 000 km.
Som alle tosylindrede motorer med høyt deplasement og høyt effektuttak krever Apriliaen friske batterier. Er det samme med Duc f.eks. Husk at det er mye annet som startes opp på en moderne sykkel når man vrir rundt nøkkelen. Når man så i tillegg skal tørne to store stempler over topp på en høyt komprimert motor MÅ batteriet være i god stand.

Ventiljusteringer har såvidt meg bekjent ikke vært nødvendig på disse Rotaxmotorene før 35-40 000 km.
At det er solide konstruksjoner taler populariteten i Europa omkring bruk av disse som track bike sitt tydelige språk om.
Post Reply