Teste toppfart?

Prat om tung MC.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Teste toppfart?

Post by Lord Erik »

Eike_Oak wrote:Personlig gjorde jeg det i denne tunnelen, midt på natten, uten biler foran eller bak
Er det ikke en blinker midt i den tunnellen?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Teste toppfart?

Post by tshansen »

Hvilken rolle spiller det? Du kjører MC ;-) Fotobokser blinker ytterst sjeldent for motorsykler. og om de gjør det så har de ingen ting å identifisere deg med!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Teste toppfart?

Post by Lord Erik »

Sant nok. Men jeg bremser nå alltid ned likevel. O:)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Teste toppfart?

Post by rerell »

Är det någon som vet om fotoboxar registrerar uppmätt hastighet på MC, även om de inte tar bild?
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Teste toppfart?

Post by Eike_Oak »

rerell wrote:Är det någon som vet om fotoboxar registrerar uppmätt hastighet på MC, även om de inte tar bild?
Nei, de registrer ikke hastigheten på motorsykkel.

Men det finnes mange "stasjoner" langs veien som måler snitthastigheten på alle kjøretøy som kjører forbi for statistiske årsaker, disse måler også MC
- Skyt her -
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Teste toppfart?

Post by Ola M »

Det visste jeg ikke! :shock: Husker bestemt at kjørelæreren min fra lett MC dagene ble spurt om man slapp bot siden skiltet var bak, han sa ja men "hvis du har en spesiell sykkel finner de deg nok". Kanskje han bare gjettet? Har lagt merke til at sykkelen ikke trigger de der "Din fart" displayene, regnet med det var pga vekten. Men hvis boksene ikke blinker i det hele tatt....huff, med Gudvangstunnelen og Lærdalstunnelen ikke langt unna, dette er ikke kunnskap jeg trenger. [-( :)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Teste toppfart?

Post by knetrom »

Jeg har sett bilde i avisen av en MC som tok wheelie forbi en fotoboks og politiet ble sitert med noe som "de kjører fort forbi for de vet at vi ikke får tatt dem"
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Teste toppfart?

Post by Lord Erik »

Jeg tror ikke de tar seg bryet med å lete etter deg hvis du kjører forbi en boks i 95 km/t i en 80-sone, men hvis du derimot passerer i 200 km/t uten hender på styret så tror jeg politiet anser deg som en såpass stor risiko at de vil sette inn litt andre resurser. Men det var dette med å bevise at det var du som satt på sykkelen når bildet ble tatt, og ikke en som hadde tyvlånt sykkelen og utstyret ditt.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Teste toppfart?

Post by Onsløv »

Ola M wrote:Har lagt merke til at sykkelen ikke trigger de der "Din fart" displayene, regnet med det var pga vekten.
De fleste displayene lyste opp med "over XX" når jeg kjørte forbi dem ihvertfall. Men det var avogtil man ble stående på rødt lys i lyskryss :(
Om det er vekt som spiller inn, så skjønner jeg jo godt at det lyste som oftest når jeg kjørte.. :lol: Har vel noe med mengde metall å gjøre også?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Teste toppfart?

Post by Ola M »

Ja det er noen som trigger på magnetfelt. Hadde vært interessant å finne ut veivesenet sin teknologi og policy på dette. Lurer på hvor jeg skal sende en mail. :-k Er et lys i Bergen jeg mistenker for å ikke trigge på sykler, kjørte på rødt der en gang. Mulig jeg ikke var tålmodig nok.
Lappie
Posts: 15
Joined: 03 Jul 2009 23:29
MC: GSXR 750

Re: Teste toppfart?

Post by Lappie »

Ola M wrote:Ja det er noen som trigger på magnetfelt. Hadde vært interessant å finne ut veivesenet sin teknologi og policy på dette. Lurer på hvor jeg skal sende en mail. :-k Er et lys i Bergen jeg mistenker for å ikke trigge på sykler, kjørte på rødt der en gang. Mulig jeg ikke var tålmodig nok.
Er minst 4 i Bergen.

Vegvesenet vil at man skal gå av sykkelen, trille den ut i krysset, for å så kjøre videre.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Teste toppfart?

Post by knetrom »

Hva oppnår man med å trille den ut i krysset?
Lappie
Posts: 15
Joined: 03 Jul 2009 23:29
MC: GSXR 750

Re: Teste toppfart?

Post by Lappie »

Ikke kjøre på rødt lys, noe som ville vært ulovlig.

Vegvesenet kan ikke oppfordre til å gjøre noe ulovlig, derfor sier de at man må trille.
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Teste toppfart?

Post by KinG^KaoZ »

Lord Erik wrote:Jeg tror ikke de tar seg bryet med å lete etter deg hvis du kjører forbi en boks i 95 km/t i en 80-sone, men hvis du derimot passerer i 200 km/t uten hender på styret så tror jeg politiet anser deg som en såpass stor risiko at de vil sette inn litt andre resurser. Men det var dette med å bevise at det var du som satt på sykkelen når bildet ble tatt, og ikke en som hadde tyvlånt sykkelen og utstyret ditt.
Tingen er at det blir ikke tatt bilde ;) Ikke har man skilt foran heller, så det hadde blitt litt av en operasjon for å finne ut hvem som kjørte hehe.

Uansett, tunell er juks, mindre luftmotstand og ofte bakke :D
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Teste toppfart?

Post by EspenL »

KinG^KaoZ wrote:Uansett, tunell er juks, mindre luftmotstand...
Hvorfor er det mindre luftmotstand i en tunnel?
Post Reply