Supermotard, til stunting?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Supermotard, til stunting?

Post by _Adler_ »

Er på jakt etter en supermotard. Skal brukes til stunting (helst ikke altfor tung) og hverdagskjøring. Ser at noen supermotarder har syke serviceintervall, og iom. at jeg kunne tenkt meg noen lengre turer, så blir det for slitsomt i lengden. F.eks. KTM sine, 640 og 690, Husqvarna 610 (vet ikke seviceintervalla på denne), Aprilia SXV 550? Hva med de mindre KTMene? Husaberg er vel utelukka igjen, pga. serviceintervall?! Noen gode forslag?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Supermotard, til stunting?

Post by Gorgeous »

DR-Z 400SM ;)
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Supermotard, til stunting?

Post by inunf »

KTM 690 har snille serviceintervaller. 5 000 km mellom oljeskiftene hvis du bruker den rette olja. Gode sykler, men litt for tunge og litt for slappe til å være rå på stunting.

SXV 550 er RÅ, men serviceintervallene er deretter. Oljeskift hver 1 000 km, husker ikke ventilkontroll, men de skal ihvertfall ha nye stempel hver 9 000 km.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Supermotard, til stunting?

Post by supermons »

SVX550 ser dødskul ut, men har visst store problemer. Er en tråd på bike.no der flere av dem havarerer.

Har sett folk stunte med Gorgeous sitt valg, funker bra det :)
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Supermotard, til stunting?

Post by _Adler_ »

Aprilia SXV 550, var det ikke kun de litt eldre modellene det var problemer med?

Suzuki DRZ 400 har jeg lest om er en smule tam og kjedelig, hm?
ønsker helst noe spenstig, litt skruing er helt greit, så lenge det ikke betyr at det knapt er mulig å kjøre lengre turer. KTM 690, for tunge og slappe ja, hmm.

Hva med KTM 530 EXC eller 450 EXC f.ks.? Er det mulig å gategodkjenne disse? Selges de med SM-dekk?
Yamaha Aerox 2004

Image
mafia_hore
Posts: 49
Joined: 06 May 2007 19:06
MC: Dt125r 01

Xbike: Cbr 125

Re: Supermotard, til stunting?

Post by mafia_hore »

Exc er enduro versjonen, men veldig vanelig og sette på sm hjul på dem. De heter vel smc, smr eller noe i den duren hvis de orginalt er motard. Mange exc'er med hvite skilt så skal vel gå greit og registrere, men er bare godkjent med ganske få hester (les nedplombert) på hvite skilt. Er vel ikke så snill på servicen at det gjør noe heller uten at jeg akkuratt veit hvordan disse sykklene er.

Mange gode stuntere som bruker drz da, blandt annet i plastic mc, men om det blir for slapt for deg er det bare du som avgjør.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Supermotard, til stunting?

Post by supermons »

Så et stuntshow i Drammen der en brukte DRZ:

Image

Litt større tannhjul bak, så var det virkelig ikke noe problem å stunte med den virket det som :)

Enda en med skilt:
Image
Post Reply