Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Prat om tung MC.
Post Reply
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by esham »

Hei.
Ser på ny sykkel, og vil nå ha noe skikkelig artig!

Noen som har erfaring med sykler som har ettermontert turbo fra MC Express?
Lurer på om 220-270hk blir helt hinsides og kjøre med? Slik at det blir vanskelig og bruke til vanlig også?
Hvordan er bensinforbruket?
Har de muligheten for å kjøre på forskjellige effekter? Flere programmer, ikke bare stille ned trykk
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by RH racing »

det er mange muligheter...disse kommer ann på pengene du legger inn... om den blir ok å kjøre kommer ann på når effekten kommer.. er den konstant eller har du en ketchup effekt... en kammerat har en R1 med 210hk på vanlig vei bruk (300 på bane) denne er ikke noe problem å kjøre med...ikke annet enn at den vil løfte framhjulet litt fort... men er vanesak... kjørte denne helt til trondheim..var bare som å kjøre en sterk sykkel.

bensinforbruk: regn med godt over literen på mila... men det er verdt det :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by esham »

Hehe, nei ønsker ikke noe ketshup effekt =)
Er jo noe med den følelsen og kunne vri om til full gass og knipe seg fast bak visiret, mulig den forsvinner når det går noe så jæævlig.
Om framhjulet letter uansett på de fire første gira liksom :P

Ser litt på filmer, men ser jo ut som om alle letter som bare det.. Eller er det førerene som provoserer det frem på film...... ?
Over en liter på mila ja, men er de laget slik at de går som en vanlig mc når en kjører på lavt trykk?
Er jo ikke motstand i turbo om en kjører med WG som slipper ut all eksosen




Her kjører jo de vell ganske vanlig, likevell letter det voldsomt.. Heftig bil de kjører mot også :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by RH racing »

sykkelen blir nok satt opp med en del fetere blanding uansett. men kommer og ann på om du skal ha en med gassere eller injection...

skal du koste på mye er datasprut meget god løsning. kan justere inne mange steg og forskjellige bensinbruk programmer.men dette koster en del.
ketchup effekten har ofte med størelse på turbo og gjøre.. stor turbo kommer sent og pøser på og holder lenge. liten turbo starter tidlig, gjavn kurve men gir seg på toppen.... dette bør regnes ut nøye.. mc express gutta kan dette...
skal du opptimalisere motoren trenger den lavere komp, andre kammer, + kanskje litt porting.
du må ha grenrøt, innsug, og helst Intercooler.

Gasser motor er lettere og billigere for mannen i gata å lage. men da vil den ofte bruke en del mere bensin og du har kun ett "prog" å kjøre på...

er selv inne på tanken med turbo etterhvert.. elsker turbo... :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by esham »

Jess, slike ting vet jeg..
Kjører Audi RS2 til daglig, så kan turbo kan du si =)
Blir noe annet med mc, men turbokaraktrestikk kan jeg

Får høre med dem når jeg finner meg ny sykkel, eventuelt kjøpe en ferdig med turbo..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by RH racing »

står jo en zx12r turbo til salgs nå (om ikke den er solgt) :D hva slags sykkel har du planer om da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by RockeRolf »

MC-Express kan du i utgangspunktet glemme. Der er det snøscootermontasjer for alle penga og all tiden dessverre.
MEN...Om du kan komme med noe nytt, spennende og utfordrende kan det hende at godeste Marklund fatter interresse og setter av tid.

Ellers går det noen gode turbobygg fra denne bedriften nordpå og i Nord Sverige (GSX1000R K1 og K2 samt 750 av forskjellige modeller). Noen av dem vet jeg har vært til salgs. Om de er solgt/fortsatt er til salgs vet ikke jeg.
Sjekk blocket.se og øvrige norske annonsesider.

Ellers er det MYE skit på markedet. Amerikansk påstått bolt-on anlegg uten kjøler som selges på e-bay. Søk på bike.no Der er det flere som kjører, har kjørt og har bygd turbosykler. De har mange gode innspill på nesten identiske tråder som det du kommer med.
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by esham »

Takk for info RockeRolf..

Skal undersøke litt før jeg kjøper.. Blir ikke til høsten tenker jeg, har kjøpt ett bilprosjekt for vinteren så =)
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Re: Erfaring med ettermontert turbo, MC Express?

Post by orion »

hadde en fzr 1000 bygd om til r1 med turbo kitt fra mcxpress, den va benka til 280 på hjulet. hadde o.5 bar på 5-6tusen omdreininger. gikk som fy det. ikke noe problem å kontrolere sykkelen heller viss du har noen mil på baken.
Turbo Dream<3
Post Reply