Ducati 1199 Panigale

Prat om tung MC.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Ducati 1199 Panigale

Post by tshansen »

Kan dette være bilde av den nye 1200 racing sykkelen som ducati har på trappene?

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ducati 1200 R

Post by tshansen »

Image

Her er ett bilde over hvordan noen tror den blir. Jeg får virkelig håpe at dette ikke er tilfelle for da driter de seg kraftig ut!!!! [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: Ducati 1200 R

Post by AdrianK »

ja... dette var ikkje mye Ducati look... :-s
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ducati 1200 R

Post by tshansen »

Nei men det nederste bildet er en tegning, du ser jo klart forkjell fra den som blir testkjørt å det de trodde det kunne bli seende ut som ;-) Så får håpe de går i riktig retning :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ducati 1200 R

Post by Lord Erik »

*shrug*

Jeg skal innrømme at det er mange modeller fra Ducati som jeg ikke likte første gangen jeg så dem, blant dem 916/748/996/988, Monster og til dels 848/1098/1198. Design som jeg i dag liker veldig godt. Selv 999 har begynt å opparbeide seg en egen gruppe av forelskede fans, selv om jeg selv ikke er en av dem og designet ikke akkurat skriker "Ducati". Med andre ord, uansett hva de kommer med, så er jeg forberedt på å måtte vente ett år eller to før jeg liker/forstår designen. :-P
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Ducati 1200 R

Post by Kristian V. »

Et bilde som de påstår skal være fronten på den nye sykkelen:

Image

http://bike.no/content/2495/
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Ducati 1200 R

Post by Desmo-Dude »

En ting er hvordan den kommer til å se ut,en annen ting er motoren.Har hørt noen rykter om 190hk og 15000rpm....kjenner jeg er spent på den lyden :twisted:
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Ducati 1200 R

Post by Kristian V. »

Noen sier det var snakk om at det kunne bli V4 denne gangen, men at det ble V2 fortsatt med annen blokk og bedre veivlagere osv.
Begynner jo å bli mye effekt når man nærmer seg 100hk pr sylinder.

Men det blir spennende å se hva som dukker opp. Håper de klarer å holde seg på rett spor ang design! :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ducati 1200 R

Post by tshansen »

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ducati 1200 R

Post by Lord Erik »

Ja, blir veldig spennende det der. Kan vel snart begynne å sikle etter ny sykkel. :-D
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Ducati 1200 R

Post by Kristian V. »

Motoren i nye Ducati 1199 Panigale er ikke av den svake sorten! 195hk og 2 syl... japsene burde skamme seg :P

[youtube]H7SKvsW_0qo[/youtube]
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Ducati 1200 R

Post by Kristian V. »

Bilde av nye Ducati 1199 Panigale rett fra fremvisningen:

Image

Fler bilder:
http://www.motocorse.com/news/mercato/3 ... rubate.php
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ducati 1200 R

Post by Lord Erik »

*legger 1098en på finn.no* ;-)

Ser deilig ut! Er spent på å lese de kommende testene, for ikke å snakke om å se hvordan holdbarheten er etter noen år.
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Ducati 1200 R

Post by Kristian V. »

Er litt spent på den holdbarheten jeg og.. de begynner å tyne mye effekt ut av de to sylinderne nå!

På de bildene jeg har sett syntes jeg fronten forfra ser rar ut, men får nok vente på noen skikkelige bilder før jeg gjør meg noen mening.

Spørs om ikke det kommer mange 1098/1198 for salg til våren! :P
Kunne igrunn godt levd med en 1198 istedenfor 1199'en jeg altså..
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ducati 1200 R

Post by Lord Erik »

Ja, nå som jeg har sett litt flere bilder av den, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg syntes. Skal selvsagt vente til jeg har sett bedre og flere bilder av sykkelen før jeg uttaler meg for sterkt, men syntes kanskje den var blitt litt mer "main stream" enn 848/1098/1198.

Det er kanskje den retningen de må gå for å overleve. Hvis de skal holde seg i teten, så må de muligens gi opp noen av de særegne løsningene sine. Det er ikke mange andre supersportsykler med tørrclutch, desmoventiler og to stempler. Nå kan det se ut som om tørrclutchen forsvinner (848 var også med våtclutch), og Desmosedici kjører så vidt jeg vet på fire stempler. Riktignok ikke på rekke, men likevel. Det sikkert begrenset hvor mye kraft de kan få ut av to bøtter under kåpene.

Personlig syntes jeg det var litt trist at pottene forsvant. Potter under setet syntes jeg har vært karakteristisk for Ducatis supersportsykler, og det er en estetisk viktig detalj. Sykkelen blir mye mer anonym nå som pottene er integrert, og skiller seg mindre ut. Tror jeg holder meg til 1098en min enn så lenge. Det blir nok en bølge av dem på markedet til våren, men jeg håper på at de blir populær igjen innen jeg skal selge min. ;-)
Post Reply