"trimming av Gsxr 600"

Prat om tung MC.
Post Reply
Kolbein
Posts: 4
Joined: 04 Jul 2011 17:25
MC: Suzuki Gsxr600 telefonica moviestar

"trimming av Gsxr 600"

Post by Kolbein »

Hei! har nå gått til innkjøp av en Gsxr 600 som er fulleffekt! Det sitter leovince lyddemper, som gir fra sef grei lyd... jeg lurer egentlig på om det er noe man kan gjøre, for og bedre effekten, bortsett fra og sette på hele anlegget og ikke bare lyddemperen som ikke gir effekt! Takker for svar! Ps.( håper ingen slakter meg, da jeg er ny i "faget") :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: "trimming av Gsxr 600"

Post by tshansen »

Hallaien Kolbein, velkommen til forumet :-)

Nei ingen som slakter deg her inne ;-)
Du kan kjøpe anlegg som går helt fram til motoren, og ikke bare slip-on (om det er det du har)
Du kan skaffe deg power-commander, men da må du mape opp igjen sykkelen din. Dette er lurt å la noen som har greie på det få gjøre ;-)

Dette vil du få litt ekstra hester av... Klart der finnes turbo og litt andre ting, men da er mitt råd til deg. Kvitt deg med 600 og få deg en 1000ccm.. Det er billigere ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: "trimming av Gsxr 600"

Post by Speedy Gonzales »

Tenkte selv på å tune z 1000 litte granne.

fant fort ut av at det ikkje er verdt det.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: "trimming av Gsxr 600"

Post by supermons »

Du får lastet ned standardmap til PowerCommander, men den funker kun på sykler med injection. Ser ikke noe sted hvilken årsmodell du har, men telefonica er vel som regel 2001-2003? Da er det bare å putte på en.

En annen mod som gjerne oppleves som at sykkelen blir raskere (men som ikke egentlig er trimming) er å dreve om sykkelen så du får raskere aksellerasjon. Du mister litt toppfart (som gjerne ikke gjør så mye, er jo ikke ofte man ligger i den uansett).
Kolbein
Posts: 4
Joined: 04 Jul 2011 17:25
MC: Suzuki Gsxr600 telefonica moviestar

Re: "trimming av Gsxr 600"

Post by Kolbein »

Takk for gode svar godt folk:) Det er en 2002 mod... ja, turbo er ikke aktuelt er vel bedre med 1000 da... hmm, får se hva jeg finner på.

Nytt spørsmål! har litt dårlig batteri, noe som resulterer i at jeg må ta den på trill, men er jo ikke så lett et heller,
for såfort en starter så dør en ut med en gang, med mindre jeg ruser den noe hinsides! er det på grunn av at injection ikke fungerer som den skal uten tilstrekkelig med strøm?
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Re: "trimming av Gsxr 600"

Post by Kenny »

Kan være batteriet ja, har du prøvd å måle hvor mange volt batteriet gir fra seg?
Om den er tungstartet kan det også være at den trenger en liten ventiljustering, lenge siden dette er sjekket?

Ville prøvd å bytte batteriet først om det er dårlig. Starter den normalt etter det har du jo svaret ditt, men er ingen uting å sjekke ventilklaringene om det er lenge siden(km, år har ikke noe å si) det er gjort.
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Post Reply