Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Den store Dekktråden

Post by voodoodoo »

Har sett endel som har klaget på at de har fått gamle dekk etc. Fra motorsykkeldekk.com på ymse forum. Sjøl har jeg kun gode erfaringer..
Bestillte dekk på mandag og fikk de levert på døra på torsdag, 3 dager fra Tyskland til Gutu det kan man ikke klage på...
Sjekka Prod. Dato og det eldste dekket i stabelen (6dekk) var fra uke 29-2015 og det nyeste fra 46-2015..
Prima vare levert kjapt..
Kjører Pirelli Angel GT.
Kostet meg 2946kr/sett ferdig levert..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den store Dekktråden

Post by Tobben84 »

Image

Har fått noen etterlysninger på litt info vedrørende mine nye Continental TKC-70, og jeg kommer til å si litt mer detaljert når jeg har fått kjørt litt mer aktivt med de. Har nå ca 15 mil på de på svært sleipe og våte veier, og har også fått testet evt. vibrasjoner osv i høyere hastigheter på motorveien uten å kjenne antydninger til det. Rock Solid! Førsteinntrykket mitt er enormt bra. De er svært lettstyrte ift Battlewingsdekken jeg hadde på, og de føles veldig trygge på dette føret. Støynivået er noe høyere enn på Battlewingsdekkene, men ikke like høyt som på Anakee 3, litt støy må man forvente med grovere mønster. Føler absolutt ingen ting til den litt ufølsomme, svevende følelsen man får fra framdekket med skikkelige knaster, og det føles 100% som et reint gatedekk på asfalt. Har ikke kjørt noe grus enda, og ikke snø. Alt i alt VELDIG imponert og førnøyd. Grepet helt fra første kjørte meter er knall, og føles like trygt på vått føre som Pilot Road 4 som er min benchmark på våt og kald asfalt..... :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Palma »

Med så mye skrått mønster som det er i det fremdekket er jeg ikke overrasket over at du får lite vibrasjoner. Knastene overlapper hverandre nesten som "boggifunksjon" , :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Snikkeren »

Dette høres veldig bra ut. Da gjenstår det bare å vente på varmen, sånn at du får testet hvordan de er med litt fart i nedlegg. [emoji106]
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den store Dekktråden

Post by Tobben84 »

Snikkeren wrote:Dette høres veldig bra ut. Da gjenstår det bare å vente på varmen, sånn at du får testet hvordan de er med litt fart i nedlegg. [emoji106]
Jepps, skal fylle på litt etterhvert, men på tørt og fint føre så sitter jo hockeypukker tom relativt godt, så etter all sannsynlighet så skuffer de nok ikke der heller. Styrefølelsen og feedback fra underlaget er veldig godt. Skal røske av toppboks og storskjermen og knøvle den rundt en tur på bane med disse dekka også :lol:



Palma wrote:Med så mye skrått mønster som det er i det fremdekket er jeg ikke overrasket over at du får lite vibrasjoner. Knastene overlapper hverandre nesten som "boggifunksjon" , :thumleft
Ja, de har funnet ut noe smålurt tror jeg ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Det er utrolig kjekt at du tar denne "testen" tobben :thumleft Har lest litt ymse om disse fra våre gutter som ferdes i amerika. Men det er langt lettere å stole på en som kjører på helt samme forholdene som deg selv.

Blir virkelig spennende å høre hvordan disse oppleves når de slites litt, når hvor fort de slites, og hvordan styreresponsen er i kurver \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Lasse Liten »

Har veldig tro på tkc70 ja, så dette er spennende. Fikk levering fra dekkonline i dag, Pilot Road 2 bakdekk til Amalie sin CBF500, ferskvare produsert uke 40, 2015. Road2 er visst veldig populært fremdeles sa dekkmannen nedi gaten. Skal få lagt det på der i morgen for 300 kr :thumleft
Eneste negative ved å bestille fra dekkonline er at de bruker DPD i tyskland som igjen har avtale med Postnord i norge. Jeg trekker alt om dette temaet hvis noen her inne jobber nedpå terminalen deres i Bergen, men makan til inkompetente, slurvete og frekke somlekopper... Endte opp med å hente på terminalen, kan ikke vente til neste uke med å få det kjørt hjem når det kommer på terminalen før arbeidstid mandags morgen... hehe... steam let go before bed :twisted:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Jeg har ikke den helt erfaringen med post nord jeg heller ](*,)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Den store Dekktråden

Post by joo »

Tobben84 wrote:Image

Har fått noen etterlysninger på litt info vedrørende mine nye Continental TKC-70, og jeg kommer til å si litt mer detaljert når jeg har fått kjørt litt mer aktivt med de.
Spent på hva du syns etter litt mil.
Har kompiser som kjørte med dem i fjor, og du steike som det fordekket trappet! Så jeg slo fra meg å prøve dem.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Jeg ser noen skriver om dette på adv rider... vet du hvilket lufttrykk de kjørte med? De kompisene dine altså?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Den store Dekktråden

Post by SimonK6 »

Hei.

Jeg kjører bare Michelin.. :)

Jimmy Hodges på Moto-tech holder på og dra i land en bra avtale med Michelin og Dunlop og kan skaffe dekk til veeeldig bra pris om avtalen går i boks :)

Jimmy Hodges
Tlf: 985 42 816

Mvh. Simon.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den store Dekktråden

Post by Tobben84 »

SimonK6 wrote:Hei.

Jeg kjører bare Michelin.. :)

Jimmy Hodges på Moto-tech holder på og dra i land en bra avtale med Michelin og Dunlop og kan skaffe dekk til veeeldig bra pris om avtalen går i boks :)

Jimmy Hodges
Tlf: 985 42 816

Mvh. Simon.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Han som la om på min nå også, veldig fornøyd med både pris og service :thumleft En ekte fagmann med interesse av å ha fornøyde kunder :)
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Den store Dekktråden

Post by joo »

LordShaft wrote:Jeg ser noen skriver om dette på adv rider... vet du hvilket lufttrykk de kjørte med? De kompisene dine altså?

Note4
Nei det vet jeg nok ikke... Men vi er nok alle litt opptatt å ha ganske mye trykk i dekka når vi tourer asfalt, og ikke redde for å slippe oss en god del ned på grus. Tror han hadde både noen lange grushelger og en Europatur på dekka da jeg så på dem.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Palma »

Bak: http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... eifen.html

Foran:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... eifen.html

Dette er vel ikke gal pris ? :-k Regner man ca 500 i frakt som sikkert er nok så blir det ca 2000,- for to komplett dekksett.. :thumleft Motorsykkeldekk online etteller annet skal ha 2650,-

Det står en "B" bak det ene dekket, noen som kjenner til hva dette er ?
B-vare??
Post Reply