Exide batteri booster/power bank

Prat om tung MC.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by freddy123 »

Også er vel ikke egenandel for veihjelp via forsikringsselskap stort mer en 500kr:)

Men det finnes mye nyttig krims krams der ute ja :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by Snikkeren »

Jeg kan ikke si at jeg er veldig bekymret for flatt batteri mens jeg er på tur. Sykkelen får jo lading mens man kjører, og når man er på tur blir det jo ladet opp igjen etter starten. Det er verre med masse småkjøring. Og på SA'en får man opp ladespenningen i displayet, så hvis dette er noe som bekymrer en, så kan man jo legge den til i favorittmenyen.

Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte. :thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by ole m. »

Som joo sier, så trenger man strøm til bensinpumpe og tenning for å få startet en moderne mc. Og det er helt sikkert noe annen elektronikk som må være i gang også.

Og dere som foreslår å trille i gang har neppe forsøkt å trille igang f.eks. en stor V-twin med høy komp. Det er ikke enkelt, nesten umulig. Jeg måtte taues i gang av en bil med min 990, og ha god fart på 3. gear. Den farten får man ikke med trillestart...

Synes dette er et smart produkt som kan få en ut av knipe om en står strømløs.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by jhn »

Snikkeren wrote:Jeg kan ikke si at jeg er veldig bekymret for flatt batteri mens jeg er på tur. Sykkelen får jo lading mens man kjører, og når man er på tur blir det jo ladet opp igjen etter starten. Det er verre med masse småkjøring. Og på SA'en får man opp ladespenningen i displayet, så hvis dette er noe som bekymrer en, så kan man jo legge den til i favorittmenyen.

Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte. :thumleft
Ikke jeg heller ... jeg har aldri hatt behov for starthjelp i løpet av mine ca 30 år som sjåfør/fører.
Om man skal ha med seg en dings for alle tenkelige uhell og hendelser, så blir man godt lastet etterhvert.
Men det er jo en meget snop og uunnværlig sak ... om man mot formodning skulle få behov for den.
Jeg hadde nok vurdert en sånn om jeg skulle være i dagevis alene ute bushen
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by mekkern »

Næææ..
Dette er et "ikkeprodukt" føler jeg..Dyr mobillader da-en powerpack til 2-300,- gjør samme nytta.
Hvis du har litt for lite strøm til å starte fordi du bruker "nødstoppen" til å stoppe sykkelen(i stedet for nøkkelen) og lar tenninga stå på -ok, men flatt batteri/def batteri? NIX.
1 gang på 35 år fyret ikke sykkelen på tur pga strøm-Kaputt batteri-Da hjelper bare nytt, ellers brenner ladesystemet opp.

til å lade "dingser" med ?
hvorfor det? jeg har jo "bensinaggregat" med hjul...

Ikke trenger jeg "ørkenkamel" med blekk-kasser fulle av "livsnødvendigheter" heller..penger funker stort sett alltid hvis det skulle bli havari.. :smt110
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by hakhap »

Jeg tror LS opplever at han er blitt Bear Grylls og kommer å ta seg langt ut i utmark og langt fra sivilisasjonen så da kan han trenge denne :lol:

men det er en artig hvis en blir stående og veihjelp o.l. ikke er tilgjengelig (men hvor ofte er det?)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by Flattop »

https://altitec.no/genial-batteribackup ... hjelp.html

Handler du denne uken (4-10/1 2016) får du 20% rabatt.

NEI Jeg har ikke noe forhold til denne butikken

NEI Jeg skal ikke ha en selv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by tshansen »

Jeg vet ikke om jeg skal ha en slik selv enda, jeg bare så for meg at dette kunne være en smart greie om en har planer om å reise på lengre mc tur med telt og ikke vær så avhengig av å finne strøm. Å at den er en booster i tillegg er jo heller ikke noe ulempe :-D

Men jeg leser jo argumentene til folket. Å en kan jo spørre seg, blir dette bare tull?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by ole m. »

De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by jhn »

ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.
Jeg har ikke stoppet i "byen" med min nåværende sykkel. Den har jeg hatt i 8-9 år.
Jeg ser jo helt klart nytten i dingsen om man skulle tappes for strøm, men det har ikke skjedd meg på 25 år
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by quattrokim »

Eg har 12V uttak på sykkelen, med det kan eg utrulig nok lade mobil, kamera og andre duppedingser. Denne er og koblet via tenning slik at det ikkje tapper batteriet når sykkelen er stoppet. Aldri hatt bruk for hjelpestart på mc, eit par ganger på bil men da snakker vi stereoanlegg som har stått på eller rett og slett dårlig batteri. Om du skal på langtur rekner eg med du går over sykkelen før reise og sjekker om alt er ok. Slipper du å dragse med deg alt slags merkelige greier på tur for å være på den sikre sida.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by mekkern »

ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Ser både nytte og verdi men ikke behovet. :thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by ole m. »

jhn wrote:
ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.
Jeg har ikke stoppet i "byen" med min nåværende sykkel. Den har jeg hatt i 8-9 år.
Jeg ser jo helt klart nytten i dingsen om man skulle tappes for strøm, men det har ikke skjedd meg på 25 år
Nærmeste kiosk eller nabo for deg er vel et par hundre km unna? Ikke rart det ikke blir noe småkjøring da... :lol:
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by ole m. »

mekkern wrote:
ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Ser både nytte og verdi men ikke behovet. :thumleft
Nei, du faller vel innunder kategorien "jobb og pølsekiosk". Men kortreist er jo veldig i tiden... :roll:
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Exide batteri booster/power bank

Post by ole m. »

quattrokim wrote:Eg har 12V uttak på sykkelen, med det kan eg utrulig nok lade mobil, kamera og andre duppedingser. Denne er og koblet via tenning slik at det ikkje tapper batteriet når sykkelen er stoppet. Aldri hatt bruk for hjelpestart på mc, eit par ganger på bil men da snakker vi stereoanlegg som har stått på eller rett og slett dårlig batteri. Om du skal på langtur rekner eg med du går over sykkelen før reise og sjekker om alt er ok. Slipper du å dragse med deg alt slags merkelige greier på tur for å være på den sikre sida.
Alt kan være ok når man reiser ut, men det betyr ikke at man ikke kan få strømproblemer underveis.
Post Reply