Står vel brått på trappa hos en kar på KongsbergJRO wrote: ↑19 Oct 2020 14:48Med 170 hk. og 125 Nm. blir nok dette bra.kvase wrote: ↑19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
MC-nyheter
- kvase
- Posts: 4034
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: MC-nyheter
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: MC-nyheter
En hel artikkel om en ny motor uten å nevne at Ducati har droppet desmo på denne...kvase wrote: ↑19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
Måtte sjekke litt nærmere da jeg så noen ventilfjærer, og MCN har fått det med seg.
Re: MC-nyheter
Synes de har greid å lage motoren imponerende kompakt , og etter sigende ikke tyngre enn dagens to-sylindra motor.kvase wrote: ↑19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
Det er også befriende at de har valgt å lansere den som 1200cc og faktisk redusere litt på cc i forhold til nåværende modell. Et lite spark i leggen til kubikk-hysteriet
Blir spennende å se hvordan man vil oppleve motoren, med sin slaglengde på kun 53mm (kilde MCN). Kanskje ikke det optimale for sakte kjøring på løst underlag, men trolig hysterisk morsomt om man har fast underlag og liberale fartsgrenser.
Tipper det blir en del MS 1200/1260 i neste års brukt-marked
Re: MC-nyheter
Her har du litt forklaring på hvorfor de har droppet desmo.pelsen wrote: ↑19 Oct 2020 18:11En hel artikkel om en ny motor uten å nevne at Ducati har droppet desmo på denne...kvase wrote: ↑19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor
https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
Måtte sjekke litt nærmere da jeg så noen ventilfjærer, og MCN har fått det med seg.
- mekkern
- Posts: 5118
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: MC-nyheter
ganske overkvadratisk på v2 1200 FTR`n min også.
Bore x Stroke4.016 in x 2.898 in (102 mm x 73.6 mm)
og på en v4 så er nok dette "greit nok"
Re: MC-nyheter
Re: MC-nyheter
Det er jo en V4, men for å beholde ducatilyden har de vel ikke tenningsrekkefølge som en vanlig firer. Antakelig to og to som fyrer samtidig, v-twin med fire sylindre?
Ganske lurt, man kombinerere den gode fyllingsgraden i små sylindre med karakteristikken til en stor twin.
Re: MC-nyheter
Foran og bak sylindre fyrer "nesten likt" ble det sagt et sted. Samt kutt av bakerste sylindre ved stopp, for å dempe varmen for fører.
Ser ut til å bli litt av et beist
Ser ut til å bli litt av et beist
Re: MC-nyheter
Gjenstår å se.
Det vi vet er at Ducati alltid har vist vilje til tenke litt annerledes, oftest med godt resultat.
Blir spennende å se når den dukker opp. Hva vi har hørt til nå virker lovende
- kvase
- Posts: 4034
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: MC-nyheter
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/mult ... 8rAx0c3U_8
Ja så kom denne å da
https://www.mcavisa.no/single-post/duca ... UTe159nR_c
fra
Ja så kom denne å da
https://www.mcavisa.no/single-post/duca ... UTe159nR_c
fra
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: MC-nyheter
Titta litt på "Nyhetene" på nye Multistrada, både det som er skrevet om, og det som er synlig på bilder.
Det som merkelig nok er en stor positiv faktor for meg er at blinklysene foran ser ut til å være flyttet inn i kåpa.
Forhåpentligvis muliggjør dette fjerning av handguards på varme dager.
Bagasjebærer ser ut til å være helt ny design, og ser noe mer robust ut, blir moro å se hva som er mulig å få til originalt og tredjepart her.
19" hjul foran, usikker på om jeg er positivt eller negativ til dette, enda.
Dobbeltsidig svingarm bak vil gjøre det betraktelig enklere å få bytta dekk dersom uhellet er ute steder en ikke har en 55mm 12-punkt nøkkel tilgjengelig...
Ny design på vindskjermen for første gang på mange år, spennende å se om denna er no bedre eller må kappes bort som forrige.
20mm smalere dekk bak, meget positivt.
14:1 Kompresjon, kan bli moro i land med dårlig bensin
Estimert 0,1 ekstra liter på mila, og mer CO2 utslipp, kan bli en avgiftsbombe i norge, og 2 liter større tank vil trolig ikke gjøre noe for rekkevidden.
Vi får se hva en prøvekjøring på vårparten forteller meg. Må heldigvis ikke bytte ut 1260en enda.
Det som merkelig nok er en stor positiv faktor for meg er at blinklysene foran ser ut til å være flyttet inn i kåpa.
Forhåpentligvis muliggjør dette fjerning av handguards på varme dager.
Bagasjebærer ser ut til å være helt ny design, og ser noe mer robust ut, blir moro å se hva som er mulig å få til originalt og tredjepart her.
19" hjul foran, usikker på om jeg er positivt eller negativ til dette, enda.
Dobbeltsidig svingarm bak vil gjøre det betraktelig enklere å få bytta dekk dersom uhellet er ute steder en ikke har en 55mm 12-punkt nøkkel tilgjengelig...
Ny design på vindskjermen for første gang på mange år, spennende å se om denna er no bedre eller må kappes bort som forrige.
20mm smalere dekk bak, meget positivt.
14:1 Kompresjon, kan bli moro i land med dårlig bensin
Estimert 0,1 ekstra liter på mila, og mer CO2 utslipp, kan bli en avgiftsbombe i norge, og 2 liter større tank vil trolig ikke gjøre noe for rekkevidden.
Vi får se hva en prøvekjøring på vårparten forteller meg. Må heldigvis ikke bytte ut 1260en enda.
- kvase
- Posts: 4034
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: MC-nyheter
Med en pris nær 280000 så må det jo være grunn til å ta det pent i lysløypa med Multistrada V4
Kjedelig med velting etc men har man råd så har man lov
Kjedelig med velting etc men har man råd så har man lov
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2641
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: MC-nyheter
Skulle hatt litt av de nye oppdateringene som dukker opp, men pytt sann
https://www.bikesales.com.au/editorial/ ... gQKp60S58A
https://www.bikesales.com.au/editorial/ ... gQKp60S58A
fun is not a straight line
Re: MC-nyheter
Ser ut som litt uavhengige har fått testa nye Multien og.
- kvase
- Posts: 4034
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: MC-nyheter
https://www.ktm.com/en-no/models/travel ... r2021.htmlashland wrote: ↑10 Nov 2020 23:25 Skulle hatt litt av de nye oppdateringene som dukker opp, men pytt sann
https://www.bikesales.com.au/editorial/ ... gQKp60S58A
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab