MC-nyheter

Prat om tung MC.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7577
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

De er i svarte også, men av det jeg har sett er de til BMW/Touratech-vesker [-X
Jeg vet ikke om givi lager noe lignende :-k
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7577
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1575
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: MC-nyheter

Post by ashland »

Har tittet litt etter de lave veskene dine, må jo ha julegave til meg selv :roll:

Skulle gjerne tatt og følt litt på de
Det en leverandør har blir ofte kopiert av en annen levrandør

Fordelen med de lave væskene er de kan pakkes bort ved behov, med disse må en kjøre med tårnet..
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7577
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

De rammene er 11cm høye, så det utgjør ikke den volsomme forskjellen :)
Men mykveskene gjør flott nytte for seg de å :thumleft
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1575
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: MC-nyheter

Post by ashland »

Nå sto det ikke pris på væskene da, men vanntette er de
https://www.givi.de/produkte/taschen/we ... lle/ut807b

Koster å væra kar :shock:
Men ja, ser litt bedre ut

https://shop.touratech.nl/pannier-exten ... -of-2.html
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7577
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

Nå er dette generasjonen etter mine toppvesker, men mine/min var ivertfall fuktige innvendig efter feriens bravader ;-)
Ikke noe kjempeproblem, ogikke veldig våte men jeg hadde glatt handlet sånne rammer om jeg ikke hadde hatt veskene fra før :thumleft
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7577
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.
User avatar
intruder
Posts: 2241
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

TRIUMPH ROCKET 2020

tryll den frem den som kan / vil.......... :shock: :redface ... =D>
User avatar
mekkern
Posts: 4033
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: MC-nyheter

Post by mekkern »

kommer mye tungt og langt neste år også..
[youtube][/youtube]
ArcticTiger
Posts: 2055
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -19 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Location: Hillsboro, Wisconsin, USA.

Re: MC-nyheter

Post by ArcticTiger »

Det er smått forunderlig at det fortsatt lages sykler med så åpenbart dårlig fører ergonomi :roll:
User avatar
mekkern
Posts: 4033
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: MC-nyheter

Post by mekkern »

Litt prolapser i påttehøla holder helsenorge i gang vet du. :D
User avatar
intruder
Posts: 2241
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

Ikke noe å rope hurra for noe av det...utseendemessig... [-X ...ceuiserne...helt borti granskauen ikke lækkert
Men den som synes blant annet en gammal japse tidlig nittitall likner mest på en motorsykkel er sikkert nær kokos....Intruder har bare speedometer , ikke effektpotte...ikke GPS.... :redface

men smaken er jo som ras....... :roll:delt... :smt022
User avatar
intruder
Posts: 2241
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

mekkern wrote:kommer mye tungt og langt neste år også..
[youtube][/youtube]

fy flate...så mye stygt....

INDIAN SCOUT den eneste jeg kunne tenkt meg.... :thumleft ..og mekkern har jo en slik,lucky winner !! =D> =D>

snart ikke noe som ligner en motorsykkel å få kjøpt...,,,,,,,,,,,,mener jeg.. :smt004
knutk
Posts: 1726
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MC-nyheter

Post by knutk »

Synes at Triumph ser tøff ut :D

Dog deler jeg @AT's forundring om ergonomi. Skjønner ikke poenget med å sitte på en MC som en kokt reke...

Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 3064
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Location: Babīte
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by Bikeridr »

knutk wrote: Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..
Æhumm.. Hvor mange NM har generelt en " toogenhalvlitersbænser" da.. ( 2.5L bensinmotor for de som ikke forsto dialekten)?
Såvidt jeg husker fra min barnelærdom så har bensinmotor "flere hester enn newton" og diesler er akkurat motsatt.
Til sammenlikning, så har Toyota RAV4 2019 Hybrid en 2,5L bensinmotor på 178HK, 11 mer enn Triumphen, og med nøyaktig samme NM på 221.
Når det er sagt, så tror jeg 221NM er mer enn evig nok på en 350kg motorsykkel som kun har ett "relativt lite" kontaktpunkt til asfalten i forhold til breidekka biler og (minst) to drivende kontaktpunkter mot samme asfalt.
Du kan ikke, under normale omstendigheter (dragracing unntatt), gå fortere fra 0-100km/t enn 2,83s (1G) grunnet friksjonen. Man *MÅ* ha friksjon for å aksellerere. 1G aks er under ideelle forhold på friksjonskoeffisient 1. Gummi mot asfalt er normalt ca 0,6 og kanskje opp mot 0,9 med gode oppvarmede dekk på god asfalt.
Nå skriver jo Triumph på sine sider at de klarer 0-96km/t (0-60mph) på 2,79s, så det er jo akkurat innafor det jeg skrev over..

(At dragracere klarer det fortere er fordi de har på en måte "overfriksjon" grunnet oppvarmede myke dekk med "klisteregenskaper" jfr, håndballjenter og klister på hendene for ballkontakt).
Post Reply