Page 23 of 46

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 20:45
by ojda
De er i svarte også, men av det jeg har sett er de til BMW/Touratech-vesker [-X
Jeg vet ikke om givi lager noe lignende :-k

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 20:46
by ojda

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 20:49
by ashland
Har tittet litt etter de lave veskene dine, må jo ha julegave til meg selv :roll:

Skulle gjerne tatt og følt litt på de
Det en leverandør har blir ofte kopiert av en annen levrandør

Fordelen med de lave væskene er de kan pakkes bort ved behov, med disse må en kjøre med tårnet..

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 20:56
by ojda
De rammene er 11cm høye, så det utgjør ikke den volsomme forskjellen :)
Men mykveskene gjør flott nytte for seg de å :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 21:01
by ashland
Nå sto det ikke pris på væskene da, men vanntette er de
https://www.givi.de/produkte/taschen/we ... lle/ut807b

Koster å væra kar :shock:
Men ja, ser litt bedre ut

https://shop.touratech.nl/pannier-exten ... -of-2.html

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 21:22
by ojda
Nå er dette generasjonen etter mine toppvesker, men mine/min var ivertfall fuktige innvendig efter feriens bravader ;-)
Ikke noe kjempeproblem, ogikke veldig våte men jeg hadde glatt handlet sånne rammer om jeg ikke hadde hatt veskene fra før :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Nov 2019 21:27
by ojda

Re: MC-nyheter

Posted: 28 Nov 2019 15:30
by intruder
TRIUMPH ROCKET 2020

tryll den frem den som kan / vil.......... :shock: :redface ... =D>

Re: MC-nyheter

Posted: 28 Nov 2019 16:05
by mekkern
kommer mye tungt og langt neste år også..
[youtube][/youtube]

Re: MC-nyheter

Posted: 28 Nov 2019 18:36
by ArcticTiger
Det er smått forunderlig at det fortsatt lages sykler med så åpenbart dårlig fører ergonomi :roll:

Re: MC-nyheter

Posted: 28 Nov 2019 18:49
by mekkern
Litt prolapser i påttehøla holder helsenorge i gang vet du. :D

Re: MC-nyheter

Posted: 28 Nov 2019 20:35
by intruder
Ikke noe å rope hurra for noe av det...utseendemessig... [-X ...ceuiserne...helt borti granskauen ikke lækkert
Men den som synes blant annet en gammal japse tidlig nittitall likner mest på en motorsykkel er sikkert nær kokos....Intruder har bare speedometer , ikke effektpotte...ikke GPS.... :redface

men smaken er jo som ras....... :roll:delt... :smt022

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Dec 2019 17:44
by intruder
mekkern wrote:kommer mye tungt og langt neste år også..
[youtube][/youtube]

fy flate...så mye stygt....

INDIAN SCOUT den eneste jeg kunne tenkt meg.... :thumleft ..og mekkern har jo en slik,lucky winner !! =D> =D>

snart ikke noe som ligner en motorsykkel å få kjøpt...,,,,,,,,,,,,mener jeg.. :smt004

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Dec 2019 19:37
by knutk
Synes at Triumph ser tøff ut :D

Dog deler jeg @AT's forundring om ergonomi. Skjønner ikke poenget med å sitte på en MC som en kokt reke...

Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Dec 2019 21:42
by Bikeridr
knutk wrote: Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..
Æhumm.. Hvor mange NM har generelt en " toogenhalvlitersbænser" da.. ( 2.5L bensinmotor for de som ikke forsto dialekten)?
Såvidt jeg husker fra min barnelærdom så har bensinmotor "flere hester enn newton" og diesler er akkurat motsatt.
Til sammenlikning, så har Toyota RAV4 2019 Hybrid en 2,5L bensinmotor på 178HK, 11 mer enn Triumphen, og med nøyaktig samme NM på 221.
Når det er sagt, så tror jeg 221NM er mer enn evig nok på en 350kg motorsykkel som kun har ett "relativt lite" kontaktpunkt til asfalten i forhold til breidekka biler og (minst) to drivende kontaktpunkter mot samme asfalt.
Du kan ikke, under normale omstendigheter (dragracing unntatt), gå fortere fra 0-100km/t enn 2,83s (1G) grunnet friksjonen. Man *MÅ* ha friksjon for å aksellerere. 1G aks er under ideelle forhold på friksjonskoeffisient 1. Gummi mot asfalt er normalt ca 0,6 og kanskje opp mot 0,9 med gode oppvarmede dekk på god asfalt.
Nå skriver jo Triumph på sine sider at de klarer 0-96km/t (0-60mph) på 2,79s, så det er jo akkurat innafor det jeg skrev over..

(At dragracere klarer det fortere er fordi de har på en måte "overfriksjon" grunnet oppvarmede myke dekk med "klisteregenskaper" jfr, håndballjenter og klister på hendene for ballkontakt).