Hei, er ute etter å bygge om clutchwire til hydraulisk clutch på min Suzuki GS650G.
Skulle gjerne hatt litt råd om korleis dette kan bli gjennomført, eventuelle kit som eksistera (har sjekka ut Magura men den manglar modellen min, men hadde GS750G meinar eg) eller generelle råd Setter pris på tilbakemelding
Ombygging til hydraulisk clutch
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Sånn i utgangspunktet fraråder jeg deg å prøve
Var med å gjorde det på en sportster en gang i tiden og det var en sabla jobb med å få slavesylinderen til å passe med clutchrod-en.
Men det skal jo gå hvis sykkelen har gjennomgående clutchrod eller pushrod hvor utløsermekanismen er på motsatt side av clutchkorga. Jobben er jo som nevnt å få slavesylinderen plassert rett og at slaglengden på stempelet løser ut clutchen.
Var med å gjorde det på en sportster en gang i tiden og det var en sabla jobb med å få slavesylinderen til å passe med clutchrod-en.
Men det skal jo gå hvis sykkelen har gjennomgående clutchrod eller pushrod hvor utløsermekanismen er på motsatt side av clutchkorga. Jobben er jo som nevnt å få slavesylinderen plassert rett og at slaglengden på stempelet løser ut clutchen.
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Alternativet kan jo være at crank case cover fra en 750 med hydraulisk clutch passer på en gs650g. Har du sjekket den muligheten?
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Å fraråde ombygging pga egen kløning var da pysete!DrGreve wrote:Sånn i utgangspunktet fraråder jeg deg å prøve
Var med å gjorde det på en sportster en gang i tiden og det var en sabla jobb med å få slavesylinderen til å passe med clutchrod-en.
Men det skal jo gå hvis sykkelen har gjennomgående clutchrod eller pushrod hvor utløsermekanismen er på motsatt side av clutchkorga. Jobben er jo som nevnt å få slavesylinderen plassert rett og at slaglengden på stempelet løser ut clutchen.
Nei, det er da vel bare å finne et passende ombyggingssett og sette i gang.
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
For å si det sånn, jeg gjør det neppe igjenole m. wrote:Å fraråde ombygging pga egen kløning var da pysete!DrGreve wrote:Sånn i utgangspunktet fraråder jeg deg å prøve
Var med å gjorde det på en sportster en gang i tiden og det var en sabla jobb med å få slavesylinderen til å passe med clutchrod-en.
Men det skal jo gå hvis sykkelen har gjennomgående clutchrod eller pushrod hvor utløsermekanismen er på motsatt side av clutchkorga. Jobben er jo som nevnt å få slavesylinderen plassert rett og at slaglengden på stempelet løser ut clutchen.
Nei, det er da vel bare å finne et passende ombyggingssett og sette i gang.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Tja, ole.. Ser doktoren har svart.
Men du er vel klar over at Doktoren har drevet med roadracing? Både som pilot og som mekaniker. Så jeg tror nok han har sitt på det tørre i denne saken
Men du er vel klar over at Doktoren har drevet med roadracing? Både som pilot og som mekaniker. Så jeg tror nok han har sitt på det tørre i denne saken
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Jeg bedriver bare litt kjærlig nyresparking, Bikeridr. Betviler ikke Doktorens kompetanse eller erfaring.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
He, he - nyresparking kan jo være nesten like bra som dekksparking, det
Men, var nå også litt info til TS, så han ser at Doktoren ikke bare farer med tøv og latskap
Men, var nå også litt info til TS, så han ser at Doktoren ikke bare farer med tøv og latskap
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Det store spørsmålet er jo hvilken mekanisme han har på utløsningen til clutchen og jeg gidder ikke sjekke på den aktuelle modellen.
Har han en tradisjonell utløserarm ovenfor motordekselet så kan sikkert en Magura clutch fungere og finnes det ikke mounting bracket til hans modell, så går det sikkert ann å lage en.
Har han en tradisjonell utløserarm ovenfor motordekselet så kan sikkert en Magura clutch fungere og finnes det ikke mounting bracket til hans modell, så går det sikkert ann å lage en.