V-Strom 1000 tips

Prat om tung MC.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Hei,

Jeg er på utkikk etter en V-strom, enten nyere 650 (2017-2019) eller evt en litt eldre 1000 (2014-2017). 650 har jeg bra oversikt på, men er litt mer usikker på 1000.

Er det noen som kunne kommet med noen kvalifiserte meninger om disse tre som er på finn nå? Både på pris primært men totalvurdering. Baserer pris på prisantydning - får anta det er prutningsmonn.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=217872173
Veldig lav km og tilsynelatende godt holdt. 130k er i øvre skikt.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=218349338
Moderat km , hull i servicehefte mellom 600km og 6000km, godt ustyrt og tilsynelatende velholdt

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=213622035
Moderat+ km og bra utstyrt. Ser litt slitt ut, men bilder av skitten sykkel kan lyve. 103k
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by intruder »

Jeg har ikke peiling men selv tror jeg ihvertfall at de som tar mye bilder og tar seg tid til å gi en lang omtale på sin salgsobjekt er seriøse og å stole på .
Mer hjelp enn dette kan jeg dessverre ikke gi men er mange kyndige her så =D>

Ellers velkommen til oss.....og bli her og hold oss underrettet om det blir kjøp , erfaringer du gjør og ellers alt mellom himmel og jord !

Lykkke til i hvertfall :smt024
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by kvase »

Nr 1 er knapt innkjørt på den lista der ser veldig bra ut.
Nr 2 har et godt turing sete ser det ut som men mangler de ekstra gode grøftelysa
nr 3 lik som nr 1 men vanskelig å bedømme ut fra bilder bare
Men ser mange skryter av de her og kaller de evighet mc er
Men de er mer på pluss sia for toring ville jeg tru Ala KTM 1050 ADV https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=197523641
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Takk takk @intruder :) Generelt enig i at gode annonser (god tekst og godt med bilder) er ofte ekvivalens med et godt eksemplar/pålitelig selger.

I mitt tilfelle blir dette en sykkel nr2, for å kunne pakke opp å dra på turer med passasjer (korte på 2-3t eller litt lenger). Jeg kan ikke legge for mye i det. 130k er egentlig over budsjett som er mer i størrelsesorden 90-120.
Takk for betraktninger @kvase . Det jeg er mest usikker på er hvor disse bør ligge i pris. Når de blir liggende på finn i mer enn 2-3 dager er i utgangspunktet prisen for høy (prutningsmonn). Håpte noen kunne si litt mer konkret hva som er en grei pris :)

Forøvrig et bilde av min sykkel nr1 :D
Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by intruder »

Det var nå ikke rare hjelpa.... :redface
Skullle du ha fått mer hjelp her måtte du bedt om tips hva BMW angår....da går som regel tastaturet varmt .... :smt024 :smt037


Håper du gjør et godt valg , lykke til på turene og lag deg gjerne en egen blogg her ! :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by intruder »

intruder wrote: 22 May 2021 08:06 Det var nå ikke rare hjelpa.... :redface
Skullle du ha fått mer hjelp her måtte du bedt om tips hva BMW angår....da går som regel tastaturet varmt .... :smt024 :smt037


Håper du gjør et godt valg , lykke til på turene og lag deg gjerne en egen blogg her ! :thumleft
MT 10 `en var et prakteksemplar....om du ikke kjører på vinterføre er du tilsynelatende på pletten straks snøfreseren har passert !
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by kvase »

Det burde være prutningsmonn på nr 2 ca 5 til 8 lapper
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

intruder wrote: 22 May 2021 08:06 Det var nå ikke rare hjelpa.... :redface
Skullle du ha fått mer hjelp her måtte du bedt om tips hva BMW angår....da går som regel tastaturet varmt .... :smt024 :smt037


Håper du gjør et godt valg , lykke til på turene og lag deg gjerne en egen blogg her ! :thumleft
Mange takk @intruder :) BMW ja...hehe - nei det blir det ikke. For å gjøre det enkelt for meg selv holder jeg meg til japansk da alle de 4 merkene har forhandler/verksted i umiddelbar nærhet. Europeiske er en dagsreise unna.

MT-en er jeg enormt fornøyd med og bildet er tatt for en par-tre uker siden på en av fjellvergangene i Sogn & Fj som er vinterstengt. Dette er noen dager etter åpning. Vinter og salt holder jeg meg langt unna :)
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Takk @kvase . Jeg ville også tippet ca 118-120 k er rett for den. Men skeptisk til det serviceheftet som har et hull på 4 år mellom første og andregangsservice. Det kan selvsagt ha blitt skiftet olje i garasjen, og garanti er ute uansett - men ville dere hengt dere opp i det..?
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: V-Strom 1000 tips

Post by pelsen »

ragamuffin wrote: 22 May 2021 11:55 Takk @kvase . Jeg ville også tippet ca 118-120 k er rett for den. Men skeptisk til det serviceheftet som har et hull på 4 år mellom første og andregangsservice. Det kan selvsagt ha blitt skiftet olje i garasjen, og garanti er ute uansett - men ville dere hengt dere opp i det..?
Det er ikke noe hull i serviceheftet, servicen er utført på km framfor dato. Slik gjør jeg også.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

pelsen wrote: 22 May 2021 12:34
ragamuffin wrote: 22 May 2021 11:55 Takk @kvase . Jeg ville også tippet ca 118-120 k er rett for den. Men skeptisk til det serviceheftet som har et hull på 4 år mellom første og andregangsservice. Det kan selvsagt ha blitt skiftet olje i garasjen, og garanti er ute uansett - men ville dere hengt dere opp i det..?
Det er ikke noe hull i serviceheftet, servicen er utført på km framfor dato. Slik gjør jeg også.
Hm. Skal vel utføres årlig eller på km, det som inntreffer først...?
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: V-Strom 1000 tips

Post by kvase »

Solgte akkurat min 2018 KTM 1090R å måtte under 140 før jeg fikk napp . å den du peker på er uansett en 2015 selv om den er rega i 16 -
så prut den ned - Jeg fiksa servicehefte med stempler i år da det meste foregår elektronisk hos mange merker - Så da var det bare for http://mcteknikk.com i Vennesla = en under avdelinga av KTM i Kristiansand motorsyklisten-krs -
Jeg bedriver ikke motor skruing selv da huden i henda mine har en hudsykdom.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: V-Strom 1000 tips

Post by RuneMC »

Har kun erfaring med 2008 modell 650 V-strom som jeg kjørte til 100K+ km uten noen problem og ble solgt videre til Tommas på forumet her. Vet at Tommas senere har skaffet seg en 1000 V-Strom, så kanskje han har noen synspunkter. Uansett en meget pålitelig motor til pendling og langtur. Hakket mer komfortabelt sete enn min nåværende CRF1000. Er man litt høy (185 +) kan det være litt turbulens som treffer hjelmen.

Største forskjellen jeg merket når jeg gikk fra 650 til 1000 var at forbikjøringstiden minket fra type 15 sek til 5 sek... og ellers at CRF1000 virket mer lettmanøvrert. Men må si at på langtur fungerte 650'n like bra ift sittestilling og har hatt en håndfull dagsturer på 70-80 mil med den.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: V-Strom 1000 tips

Post by pelsen »

ragamuffin wrote: 22 May 2021 12:58
pelsen wrote: 22 May 2021 12:34
ragamuffin wrote: 22 May 2021 11:55 Takk @kvase . Jeg ville også tippet ca 118-120 k er rett for den. Men skeptisk til det serviceheftet som har et hull på 4 år mellom første og andregangsservice. Det kan selvsagt ha blitt skiftet olje i garasjen, og garanti er ute uansett - men ville dere hengt dere opp i det..?
Det er ikke noe hull i serviceheftet, servicen er utført på km framfor dato. Slik gjør jeg også.
Hm. Skal vel utføres årlig eller på km, det som inntreffer først...?
Det er vel mest for at verkstedene skal ha noe å gjøre. Denne har gått under 1000 mil de første fire årene, muligens har den stått lenge uten å være i bruk. Så lenge oljeskiftene er innenfor på kjørelengden er det ok.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Ok @pelsen, da er nok ikke det noe å henge seg opp i, ang service :)
Virker som det går litt trått med salg av MC akkurat nå, kan det stemme? Ser mange blir liggende lenge. Hørte andre som meldte om 'lite interesse' på annonser de har ute. Det er nå for så vidt bra om en vil kjøpe, men synes på den annen side at det kommer lite ut også...
Post Reply