Gode og dårlige nyheter fra meg.

Prat om tung MC.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Tommas »

Fin sykkel!

Fint du kom fra det uten mer skader :shock:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Kant1 »

God bedring til deg Jonta, og håper denne "Fant" kommer tilbake til heder og verdighet igjen.
Det er jo en sjelden blomst som jeg har sikla på mer enn en gang, og har fast søk på FInn etter denne. Ikke at jeg går med umiddelbare planer om å kjøpe en men....
Er det en 900 du har? For meg, er Lucky Strike utgaven noe av det tøffeste som har vært produsert, sånn "attitude"messig. Og jeg røyker ikke engang :D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Det er en 750 fra 1996. Åja, lucy strike lakkeringa er skikkelig tøff.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Nå har det gått snaue seks uker siden ulykken og joda, det går den riktige veien med meg. Jeg har begynt å spille gitar igjen. Og i dag lurte jeg meg ut på en liten tur med Ducati'n.
Bare en tur på snaue to mil da. Det gikk over all forventning. Men jeg har jo ikke full kontroll over brems og gass enda, så bare ut å kjøre på tur, det blir nok ikke noen (u)vane enda :D

Ducati'n er fin å kjøre, gøy med seks gear. Litt uvandt med den foroverlente kjørestillingen, og jeg sliter jo med h håndledd...men det blir bedre. Og jeg har bestillt 1" spacere for å løfte styret litt. Men vinklingen bakover, og særlig litt nedover på styret, liker jeg godt.

Det er ettermontert en 30ø mm slavesylinder til kløtsjen, så den er lett og fin, men den krever lang vandring og tar langt inne. Jeg har skrudd just. skruen helt inn, men må nok legge en nylon skive i mellom.
Jeg har bytta termostaten, men temp ligger bare på ca 70 grader. men det er visst normalt på MC'er har jeg skjønt..
Last edited by Jonta on 21 Oct 2021 23:03, edited 2 times in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by mekkern »

Sånn 70 grader med dagens temperatur og litt fartsvind vil jeg si er "normalt" men noen sykler er jo varmere OG kaldere.. :thumleft
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Da er jeg tilbake på vegen, litt redusert da. For å gi mye gass, må jeg ta nytt tak på gassen (noe som egentlig er umulig?). Så forbikjøringer blir det ikke så mye av fåreløpig.
I går satte jeg på sideveskene, å dro på handletur i finværet. Ducati'n går som en drøm. Kjørte nesten seks mil, men tok flere pauser da.
Det var rart å kjøre forbi ulykkeskrysset med mc igjen. Ikke en bil i sikte, litt spookey. Er det nå plutselig meg som ikke ser andre trafikanter, tenkte jeg, mens jeg luska meg forbi krysset i førti. :-s

Jeg har kommet til enighet med forsikringsselskapet (dvs. de har kommet til enighet) Så jeg får erstatning, og sykkelen. Så da er det bare å få henta den til uka. Også begynne å saumfare det store i-nettet, på jakt etter deler. Så hvis noen har frontparti deler til Cagiva Elefant liggende i kommoden, er det bare å si ifra :lol:

Jeg hadde håpa på et skikkelig raust oppgjør, men slik ble det ikke. Men kanskje jeg slipper unna med hyggelige delepriser og kommer bra ut av det uansett.
Det er så dumt med slik personskade erstatning. Får du varige og store nok problemer, kan du få "mye" penger. La oss si 70.000- 200.000. Men er de varige problemene minimale, får man ingen ting. Det hadde vært så fint med en liten sum (10-15 tusen?) uansett, sånn for all dritten liksom. Derfor håpa jeg på et raust oppgjør.
Men-men, livet går videre, jeg blir bedre hver dag, og har vært heldig tross allt. Så jeg klager ikke.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by intruder »

Det årnær sæ som de sier sørapå......

kjørte gata ved Ankerskogen der jeg kolliderte i sommer og kom velberget gjennom krysset der kjærringa med dauvinkelvegringen kom da det smalt......
kjørte glad og lettet videre.......
50 meter nedenfor er det en g/s-veg med mye busker og uoversiktlig samt gangfelt....
der kom en gammal tomsing på tråsykkel rett uti men var forberedt...... :plystre

lurer på om det går bra til snøen kommer og sykker`n parkeres ? :smt097 :smt102
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Nei, gamle tomsinger på tråsykkel skal man ikke spøke med :lol: Det gjelder å være forberedt ja. :thumleft
Vi må vel kunne klare oss fram til snøen kommer,med mindre global oppvarming forlenger utryggheten betraktelig :roll:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by pollti »

Veldig bra at du er i god stand igjen etter å ha kræsjet. Sånt er aldri hyggelig. Når det gjelder Cagivaen som du har,etter hva jeg forstår så er det en Elefant 750 ? Skal høre med delepusheren jeg bruker om hva han kan skaffe.
Cagiva er veldig bra sykkeler det, liker de som du ser på klistremerket i bakruta på bilen på bildet jeg ikke klarer å laste opp :-k
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by ArcticTiger »

@Jonta: Det ble ikke solgt veldig mange Ellefanter i Noreg i si tid, og de som er her har nok Ellefant-entusiastene støvsugd markedet for. (Jeg vet om en som har en 4-5 Ellefanter) Så å finne deler her hjemme er muligens litt tregt. Så, kanskje like lurt å se til feks Sverige, og se om du kan få tak i en hel delesykkel der?

@Pollti: Jeg har mista helt trua på deg, siden du ikke kom på Pølsetreffet i Ænnebu i våres :roll: Men, jeg gir deg en sjanse til, det blir Pølse-treff til Våren -22 og, er planen.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

ArcticTiger wrote: 25 Oct 2021 20:05 @Jonta: Det ble ikke solgt veldig mange Ellefanter i Noreg i si tid, og de som er her har nok Ellefant-entusiastene støvsugd markedet for. (Jeg vet om en som har en 4-5 Ellefanter) Så å finne deler her hjemme er muligens litt tregt. Så, kanskje like lurt å se til feks Sverige, og se om du kan få tak i en hel delesykkel der?

@Pollti: Jeg har mista helt trua på deg, siden du ikke kom på Pølsetreffet i Ænnebu i våres :roll: Men, jeg gir deg en sjanse til, det blir Pølse-treff til Våren -22 og, er planen.
Ja, og anderledes fremgaffel på nihundre'n, som det kanskje ble solgt mest av? Jeg har spora opp deler i tyskland. Og jeg mistenker at 650'n har samme gaffel. Nå har jeg henta sykkelen og begynner demontering i morra. Så får jeg se hva jeg trenger.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

pollti wrote: 24 Oct 2021 07:03 Veldig bra at du er i god stand igjen etter å ha kræsjet. Sånt er aldri hyggelig. Når det gjelder Cagivaen som du har,etter hva jeg forstår så er det en Elefant 750 ? Skal høre med delepusheren jeg bruker om hva han kan skaffe.
Cagiva er veldig bra sykkeler det, liker de som du ser på klistremerket i bakruta på bilen på bildet jeg ikke klarer å laste opp :-k
Ja, hør med delepusher'n din, takk.
Håndlededet er ikke helt bra, men bedre. Jeg klarer å skru forsiktig med hånda nå.

Tenker jeg starter en ny gjennoppbyggings tråd når jeg kommer i gang med sykker'n
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by pollti »

ArcticTiger wrote: 25 Oct 2021 20:05 @Pollti: Jeg har mista helt trua på deg, siden du ikke kom på Pølsetreffet i Ænnebu i våres :roll: Men, jeg gir deg en sjanse til, det blir Pølse-treff til Våren -22 og, er planen.


Da er du i godt selskap med HG kan jeg informere deg om ! Akkurat nå holder Arne Barne og jeg på med å få hændsfri på den nye mopedbilen hans til å virke. Dvs vi får den jo til å virke men det er dønn umulig å føre en samtale siden det romler og bråker værre enn i utskytingsrøret til en Pershing 2. :-k
Vi prøver stadig vekk men finner tid til å etterlyse brukte Cagiva deler ,antagelig kan Frode skaffe direkte fra Italia. Han vet det meste om Ducati og Cagiva er jo en fattigmanns Ducati så han kan mye om de også. Han er et oppkomme av kunnskap om italiensk MC.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 26 Oct 2021 14:42
ArcticTiger wrote: 25 Oct 2021 20:05 @Pollti: Jeg har mista helt trua på deg, siden du ikke kom på Pølsetreffet i Ænnebu i våres :roll: Men, jeg gir deg en sjanse til, det blir Pølse-treff til Våren -22 og, er planen.


Da er du i godt selskap med HG kan jeg informere deg om ! Akkurat nå holder Arne Barne og jeg på med å få hændsfri på den nye mopedbilen hans til å virke. Dvs vi får den jo til å virke men det er dønn umulig å føre en samtale siden det romler og bråker værre enn i utskytingsrøret til en Pershing 2. :-k
Vi prøver stadig vekk men finner tid til å etterlyse brukte Cagiva deler ,antagelig kan Frode skaffe direkte fra Italia. Han vet det meste om Ducati og Cagiva er jo en fattigmanns Ducati så han kan mye om de også. Han er et oppkomme av kunnskap om italiensk MC.
Ble det noe Pøkkk-kjøring i sommer da Pollti :-k
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by pollti »

Jada, Men ikke så mye. Det blir mest Nescafe Gull i garasjen med Arne Barne og kilometer med ljuging.
Post Reply