Bilde av miniskilt

Prat om tung MC.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Bilde av miniskilt

Post by Den Røde Fare »

Siden temaet har vært oppe så mange ganger, så poster jeg herved bilde av et nytt skilt slik Biltilsynet deler ut, og et miniskilt ala CBP, Lazyboyz og co.

Image

Da burde all forvirring være av veien? :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Du passade på att byta identitet på hojen när du beställde ny skylt eller? ;)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Har ikke også biltilsynet en liten variant? Dvs en som blir godkjent (må kanskje få lagd den et annet sted?), eller er det den det er bilde av?

AtW
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Det til venstre er biltilsynets utgave for MC, traktor osv.

Har sett enkelte amerikanere med mindre skilt, men de kommer neppe i høy utgave, men kun med bokstaver og tall etter hverandre.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Re: Bilde av miniskilt

Post by Gixxerman »

Har selv fått skiltet jeg bestilte fra Pitstop idag. Meget fornøyd :D

Bredde 17cm Høyde 13cm

Image

Tok med flagg også ettersom jeg skal på europatur til sommern, og de er strenge på sånt der.
uthevede bokstaver, reflekterende og hele sulamitten. Teksten er lik lovlig størrelse, men kun ulovlig grunnet storlek(desverre :roll: )
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Bilde av miniskilt

Post by xadox »

venter på miniskilt med flagg fra Monsterbike... 549 kr
1.3.1.2
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Bilde av miniskilt

Post by NoName »

Image
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Bilde av miniskilt

Post by Speedy Gonzales »

Siden dette er ulovlig så kunne eg tenkt meg straffen for dette?
Vil selv tro det bare er snakk om en bot men eventuell hvor høy?
Vi bor jo ikkje akkurat i det beste landet når vi snakker om kjøretøy.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: Bilde av miniskilt

Post by stian »

Ble stoppet i sommer, sto på rødt lys da en "Officer of the law" kom å klappet meg på skulderen og spurte pent om jeg kunne svinge inn ved neste avkjørsel. Jaja sa jeg..
Dette var pga skiltet (Har et på ca15x10)

Da han kom bort (hyggelig kar forresten) sto vi å pratet litt, og han fortalte at de begynte og bli litt lei av at alle hadde disse små skiltene, han skjønte godt at vi ville ha slike skilt, da det store orginale liksom ødelegger litt av det du har jobbet med på en slik fin sykkel.

Tidligere hadde alle som ble stoppa bare fått en advarsel ( noe jeg og fikk ) men han streket under at neste gang blir det 2500,- i bot, det er det som gjelder nå sa'n. Patruljene hadde vist fått beskjed om og begynne og dele ut bøter nå iom, det var blitt så populært.

Begrunnelsen til hvorfor man IKKE skal få lagd slike skilt og kjøre med dem var pga. politiet viste ikke da hvor orginalskiltet lå, ( feks. på biltilsynet enda, for folk som ikke vil betale forsikring osv/ evt. stjålet sykkel.. ) Noe jeg faktisk skjønner godt.

Så svaret her er. 2500,- i forenklet forelegg
tjo
Posts: 70
Joined: 27 Aug 2007 23:17

Re: Bilde av miniskilt

Post by tjo »

speedy gonzales 2 wrote:Siden dette er ulovlig så kunne eg tenkt meg straffen for dette?
Vil selv tro det bare er snakk om en bot men eventuell hvor høy?
Vi bor jo ikkje akkurat i det beste landet når vi snakker om kjøretøy.
Vi var på ferie i 2006 - og fikk først kommentar av ferierende politi på en vestlandsferje at dette ikke var lovlig. (Som om vi ikke visste det...)
På vei hjemover ble vi stoppet i kontroll (politi - ikke biltilsyn) - fikk ikke bot (tror jeg - husker ikke sikkert), men måtte vise sykkelen.

I 2007 ble sykkelen solgt - ny eier ble stoppet i kontroll og ble avskiltet. Vet ikke om han fikk bot.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Bilde av miniskilt

Post by Ulvinnen »

Jeg ser at temaet miniskilt stadig er oppe. Men kan noen fortelle meg hva som er poenget? Hvorfor ønsker dere mindre skilt? :smt017
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Re: Bilde av miniskilt

Post by viper »

Ulvinnen wrote:Jeg ser at temaet miniskilt stadig er oppe. Men kan noen fortelle meg hva som er poenget? Hvorfor ønsker dere mindre skilt? :smt017

fordi en stor og fæl alu plate gjerne ødlegger utseende på mange sykler,for eks motarder og r sykler som er relativt slanke.

hele det orginale skiltet er jo breiere en hele hekken på bergen :P
04 mod fs650 motard sykkel
Gixxerman

Re: Bilde av miniskilt

Post by Gixxerman »

Jepp, jeg gjør det kun for utseendes skyld. Det optimale ville vært å få fjernet absolutt alt bak der, så man kunne fått en clean racelook, men det er ikke så lurt desverre :lol: Selv har jeg med originalskiltet som ligger under passasjersalen, som faktisk har revnet i festene. De har vel hørt den før, men jeg øker oddsen litt hvertfall :) Tror det er veldig 50/50 i en slik situasjon og da tror jeg det er best og være høflig så han/hun bikker over på din side =D>
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Bilde av miniskilt

Post by RH racing »

vindmotstand er vel grunnen ?? :lol:
R1 er jo godkjent med mindre skilt. Ala prøveskilt typen... hvorfor kan ikke vi andre få disse skiltene? og hvorfor lager ikke biltilsynet mindre skilt? hadde vi hatt tilgang på orginale små så hadde vi jo ikke laget egene...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Bilde av miniskilt

Post by stoppitide »

RH racing wrote:vindmotstand er vel grunnen ?? :lol:
R1 er jo godkjent med mindre skilt. Ala prøveskilt typen... hvorfor kan ikke vi andre få disse skiltene? og hvorfor lager ikke biltilsynet mindre skilt? hadde vi hatt tilgang på orginale små så hadde vi jo ikke laget egene...
+1

NMCU - hvor er du?
Post Reply