MC "Box delivery" - rasende billig?

Prat om tung MC.
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

syke priser da
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Detta kan väl inte vara inkl avgifter??
Bara avgifterna på en Hayabusa är väl högre än priset de har uppgivit.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

AJ_900 wrote:
asker-anders wrote:holdt på å kjøpe sykkel der pga av pris, men garanti/sevice eller noe i den duren gjelder ikke.... derfor de prisene... :wink:
Jeg mener jeg leste et sted på sidene at det gis garantier...?
secma.no wrote: Til en minimal fortjeneste setter vi din drømmesykkel på din dørterskel, og det beste med alt er at vi også har garanti ordninger på våre sykkler.
Men jag tror fortfarande att avgifter tillkommer för registrering.

EDIT: GSX-R1000 K6 är uppgiven till 102.000. Förutsatt att den är momsad in i landet så blir det, inkl avgifter, ca 195.000. Det låter mer sannolikt.
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

ja dette så ut som en skummel greie... det står ikke noe om at avgifter kommer i tillegg, så det gjør det helt sikkert. :?
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

Beskrivelse:
Prisen er satt i Euro!!! Kun mva og avgiftene for registrering kommer i tilegg. Box Delivery!!! Spar Store penger hos http://www.secma.no
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

er ikke alle som står i Euro € kun dem di ikke har på lager tror jeg...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
mcfreak88
Posts: 31
Joined: 14 Nov 2006 19:30
Location: trondheim

Post by mcfreak88 »

jeg jobber på obs bygg lageret der vi bruke boxdelivery til kundene når de skal ha det til dem vi er veldig fårnøyde med de
Live to ride - Ride to live, MC for life. No Rules Riders

heller verre døu å kul en å hvær i live å ukul:)

Honda CBR 600F:p
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Post by Asfaltkongen »

mcfreak88 wrote:jeg jobber på obs bygg lageret der vi bruke boxdelivery til kundene når de skal ha det til dem vi er veldig fårnøyde med de
Akkurat...
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ja.. men hva har dette med disse sykklene å gjøre da? heh
dette er jo ikke firmaet Box delivery det er snakk om.. men Secma.no
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Pollti

Post by Pollti »

Med priser helt ned i kr. 0,- må de være vinnere. :shock: Når noe er for godt til å være sant pleier det nettopp å være det.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Var en kude innom til oss.. Han hadde kjøpt no slikt. en dl650 til 111000 med alle avgifter og frakt + +..


Vi selger dem til 109 ferdig mont, og med koffertsett..

bare for sammenlikning..

Dessuten(!!!), så gjelder ikke garantien på samme måte. Dette er mest sannsynligvis importsykkler som ikke er kjøt gjennom norsk grossist. DVS; at den som er reklamasjonsansvarlig er grossisten i det landet den opprinnelig ble importert til..er det import fra tyskland, er det den forhandleren/importøren som er reklamasjonsansvarlig. Skal få prob med norske importører til å betale for reklamasjon.. :]
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Post by Babelfisken »

adoniz wrote:Var en kude innom til oss.. Han hadde kjøpt no slikt. en dl650 til 111000 med alle avgifter og frakt + +..


Vi selger dem til 109 ferdig mont, og med koffertsett..

bare for sammenlikning..

Dessuten(!!!), så gjelder ikke garantien på samme måte. Dette er mest sannsynligvis importsykkler som ikke er kjøt gjennom norsk grossist. DVS; at den som er reklamasjonsansvarlig er grossisten i det landet den opprinnelig ble importert til..er det import fra tyskland, er det den forhandleren/importøren som er reklamasjonsansvarlig. Skal få prob med norske importører til å betale for reklamasjon.. :]
Det er vel mange merker som har world wide, eller extended european Waranty og liknende , er det ikke?
Grosister finnes det vel knapt nok lenger i bransjen gjør det? Dvs, det gjør det vel men de har ikke lenger rett på monopol avtaler som imortører. Trodde EU regler samtidig gjorde slutt på slike formalitetskrav og at dersom kjøretøy er innenfor garanti har de værsogo å fikse feilen, uansett hvilket EU land kjøretøyet kommer fra.
På bilsiden har i hvertfall de fleste sluttet med det smålige tullet så lenge bilen er innenfor garantitiden.
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

Jeg sendte de en mail og spurte hva prisen ble med alle avgifter osv på en aprilia rsv 1000.

Fikk i svar om at de kunne spare meg for 10 000-20 000 på den..

Om det er sant vet jeg jo ikke :lol:
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Post by Babelfisken »

Lasseleeten wrote:Jeg sendte de en mail og spurte hva prisen ble med alle avgifter osv på en aprilia rsv 1000.

Fikk i svar om at de kunne spare meg for 10 000-20 000 på den..

Om det er sant vet jeg jo ikke :lol:
Men det er da alt for lite. Skulle jeg tatt sjangsen på et slikt kjøp med tvilsome klagemuligheter, misstenksomme verksteder i forbindelse med garanti, jobben med å betale evgifter, registere, sette sammen....

Alt mindre enn 20% under listepris ville være helt uaktuellt.
5 - 10% er alt for dårlig.
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

om prisen skal være uten avgifter plikter firmaet å opplyse om dette I.H.T kjøpsloven. slik som prisen står her f.eks på en Kawasaki Ninja ZX-6 R 2005 76900,- så er dette den prisen de er nødt til å selge varen for. de må oppgi at avgifter for å kunne registrere den kommer i tilegg. Dette siden kundene faktisk forventer at oppgitt pris er med skilter.

Som i alle mc butikker så står det på prislappen om reg. avgift kommer i tillegg til pris på sykkel. slik skal det også være i dette tilfellet
Post Reply