Kawasaki 600 (ZX-6R)

Prat om tung MC.
Spyder
Posts: 92
Joined: 08 Apr 2007 17:34
MC: GSX-R 750
Location: Sørum

Kawasaki 600 (ZX-6R)

Post by Spyder »

Hei, folkens.

Første gang for meg på dette forumet, og i år blir jeg sannsynligvis den stolte eier av en motorsykkel for første gang. :)

I og med jeg er totalt nybegynner har jeg ikke særlig lyst til å kaste meg for løvene ved å gå til en forhandler og be dem om å finne en passende sykkel til meg. Derimot tenkte jeg at noen av dere sikkert har mange gode råd å komme med. Jeg er klar over at det er svært delte meninger om hvilke sykler som er "best", og det er ikke en diskusjon jeg vil starte heller.

Jeg har (nesten) bestemt meg for å kjøpe en Kawasaki ZX-6R. MEN... Jeg har jo en hel haug med spørsmål. Uansett hva slags sykkel jeg ender opp med skal den ha full service hos merke-verksted før jeg overtar den..

1. Ser det ligger mange 1995 - 1997 modeller til salgs. Er dette noe å kjøpe, eller blir det for gammelt? Jeg tenker da på vedlikehold, Kjede, drev dekk osv.

2. Er dette en bra nybegynner sykkel?

3. Hva slags kjøreklær er greit å kjøpe? Jeg har ikke særlig lyst på skinndress, men heller noe stoff/syntetisk. Noe omtrent som Bullson hvis noen husker det merket :)

4. Er det et hjelm-merke som er å foretrekke fremfor andre?

Hilsen
Spyder (Helt nybegynner, med 60.000 som brenner på bok)

vilhasykkel, vilhasykkel, vilhasykkel....
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

hei og velkommen til forumet.
Du kan få mye sykkel i denne prisklassen. Etter sykkelvalg så virker det som du er på jakt etter en racer-sykkel? Stemmer dette?