Plassering av skilt

Prat om tung MC.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

TelefonicaMovi wrote: Politiet burde ha andre ting og bruke tiden på, men har man dyttet det under der og i tillegg blir stoppet for å ha kjørt for fort... da hjelper det sikkert ikke på situasjonen :wink:
Jeg er rimelig sikker på at politiet bruker tiden på mye annet også, men de bruker sikkert tid på dette også.

Jeg hadde blitt rimelig pissed dersom en mc eller forsåvidt en bil også touchet meg i trafikken på et vis slik at det skjedde noe, og jeg ikke kunne få med meg nummeret på vedkommende kjøretøy fordi en eller annen wannabee hadde skjult skiltet sitt i den hensikt at ikke politiet skulle se det så lett.
Skjuler du skiltet ditt for politiet, så skjuler du det like godt for alle andre også, og skiltet er faktisk der i den hensikt å identifisere kjøretøyet.

Du hadde kanskje ikke brydd deg så mye om et annet kjøretøy forårsaket noe faenskap med ditt kjøretøy du kanskje, og du ikke fikk tatt reg.nr fordi det tilfeldigvis var en eller annen tulling som på død og liv skal være cool?
Jeg tror ikke politiet er dummere enn at de skjønner at en person som omtrent legger skiltet sitt parallelt med setet under undertrayet sitt, gjør det av en bestemt hensikt, og slike ting påkaller politiets oppmerksomhet, og da kan man i hvertfall ikke komme og syte for at man har blitt stoppet av snuten og at de burde ha så mye annet å gjøre.
Bevesocth
Posts: 28
Joined: 31 Jul 2006 10:50
Location: Oslo

Post by Bevesocth »

med littegran fornuftig plassering tror jeg du kan komme unna med mye. dobbeltsidig teip høres dog ikke ut som en fornuftig plassering.
Og forøvrig, hvis ikke snuten har en skikkelig dårlig dag, eller om du kjefter og smeller og er helt idiot, er de vanligvis ikke helt urimelige. De er individer, alle som en, ikke en gruppe mennesker som er der for å gjøre livet vanskelig for oss på to hjul.. *ehm* ja.
User avatar
TelefonicaMovi
Posts: 20
Joined: 19 Jan 2007 16:19
Location: Askim

Post by TelefonicaMovi »

Banditbiker wrote:[


Du hadde kanskje ikke brydd deg så mye om et annet kjøretøy forårsaket noe faenskap med ditt kjøretøy du kanskje, og du ikke fikk tatt reg.nr fordi det tilfeldigvis var en eller annen tulling som på død og liv skal være cool?
Jeg tror ikke politiet er dummere enn at de skjønner at en person som omtrent legger skiltet sitt parallelt med setet under undertrayet sitt, gjør det av en bestemt hensikt, og slike ting påkaller politiets oppmerksomhet, og da kan man i hvertfall ikke komme og syte for at man har blitt stoppet av snuten og at de burde ha så mye annet å gjøre.
Hvis du hadde tatt med litt mere av innlegget mitt så skrev jeg at hvis man IKKE prøver å SKJULE skilt nr, leses: man plasserer skiltet litt under skjermen for kanskje å få en mere racing preget stuss på sykkelen, så burde det gå greit. Jeg skrev ikke noe om at det var greit å skjule skiltet med tanke på de situasjonene du nevnte over!
Hoved tråden her var hvordan politiets syn på slik plassering var, og det jeg avsluttet med var at hvis man har flyttet på dens orginale plassering og f.eks blir tatt av politiet, blir det sikkert ikke pluss i margen hvis man har flyttet på skiltet i tilegg til farts forbrtytelsen!
User avatar
gt-r
Posts: 284
Joined: 12 Oct 2006 19:02

Post by gt-r »

LeoVince
få se det eks. bilde! :lol:
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
JJ_Cool
Posts: 119
Joined: 25 Sep 2006 22:53
Location: Egersund (Rogaland)

Post by JJ_Cool »

alt er vel ulovlig hvis det ikke er skiltlys over skiltet?!?
Yamaha R6 00-modell
Bmw E90 318 07-modell Ac-Schnitzer
BMW 520ia 98-Modell (solgt)
Toyota MR2 92-modell (solgt)
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Post by Rottweiler »

Har selv blitt stoppet med mitt skilt sånn som det står på bildet. Det er rimelig lite synlig rett bakfra som ikke gjør noe, men når onkel sto rundt sykkelen så han jo skiltet fint. Kjeftet bare litt på et slitt bak dekk. Har heller ikke skiltlys.

Image
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
JJ_Cool
Posts: 119
Joined: 25 Sep 2006 22:53
Location: Egersund (Rogaland)

Post by JJ_Cool »

Image
Yamaha R6 00-modell
Bmw E90 318 07-modell Ac-Schnitzer
BMW 520ia 98-Modell (solgt)
Toyota MR2 92-modell (solgt)
User avatar
LeoVince
Posts: 73
Joined: 28 Sep 2006 17:08

Post by LeoVince »

JJ_Cool wrote:Image
Det der så jo orntlig kult ut da! Din sykkel?
Suzuki GSX-R 750 K6
JJ_Cool
Posts: 119
Joined: 25 Sep 2006 22:53
Location: Egersund (Rogaland)

Post by JJ_Cool »

nei er ikke det, har helt lik! :D har bestilt en slik undetray hos Pit Stop Mc Import...Tenkte jeg skulle kopiere den sykkelen :D alvorlig tøff! Undertrayet er forresten på tilbud nå til 3000 kr. Fant sykkelen på finn.no... Kan lege ut av sykkelen min når jeg har fått det på, men lang bestillingstid.
Yamaha R6 00-modell
Bmw E90 318 07-modell Ac-Schnitzer
BMW 520ia 98-Modell (solgt)
Toyota MR2 92-modell (solgt)
sammyboy
Posts: 63
Joined: 11 Oct 2006 07:20

Post by sammyboy »

Hva med denne da??

Bot eller warning?

Image
Bevesocth
Posts: 28
Joined: 31 Jul 2006 10:50
Location: Oslo

Post by Bevesocth »

Det kjipeste med SV650'en er at man ikke kan se sine egne baklykter når man er ute på tur. Sykt sexy ;)

edit: eller SV1000, for den saks skyld ;)
'04 SV650
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Post by moonlit »

Jeg hadde mitt oppunder baksetet med en vipp på, men ble stoppet av en MC-politimann som sa jeg måtte fikse det, siden det ble for vanskelig å lese skiltet.

Så moralen er vel at så lenge skiltet kan leses fint (30 meter er visst regelen), er det lov.

Nå har jeg montert det noenlunde standard bakerst, men uten skiltramme. Bruk store skiver for å holde det på plass om du dropper ramma, for de nye alu-skiltene tåler ingenting før de knekker..
User avatar
LeoVince
Posts: 73
Joined: 28 Sep 2006 17:08

Post by LeoVince »

Skiver..?
Suzuki GSX-R 750 K6
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

skiver på Boltene regner jeg med han mente..

monterer alle skilt med 3M borrelås jeg ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
LeoVince
Posts: 73
Joined: 28 Sep 2006 17:08

Post by LeoVince »

Ok, skjønner..
Men fikk tak i en sterk dobbelsidig tape idag, å d satt som bare det! Ble veldig bra!!
Suzuki GSX-R 750 K6
Post Reply