Tyveri av motorsykler generelt

Prat om tung MC.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Baron von Waffel »

Med den sansen for justis dere oppviser her ser jeg for meg en stor fremtid som advokat. Jeg tar gjerne de håpløse sakene deres selv om det ikke gjør dem mindre håpløse.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
dyrefoto
Posts: 3
Joined: 01 Jun 2007 16:57
MC: Yamaha FZ6-N 2007

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by dyrefoto »

Fikk meg en av dissen til FZn min:
https://www.scorpioalarms.com/

Alarmen har blitt utløst en gang da eg var inne på en butikk (alarmen var på lyd-løs, da fjernkontrollen vibrerer og lager lyd)
Eg løp jo ut av butikken og fant 3 gutter på ca 15år ved sykkelen, der en av de satt oppå sykkelen og skulle virke så ¨tøff¨ gikk bort og dytten han av sykkelen og spute ka i H han trode han holdt på med.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Lølle »

Banditbiker wrote:I rettferdighetens navn må det nevnes at det var ikke tyveri av pizza som var de to foregegående lovbruddene da, så han fikk ikke livstid for å ha stjålet 1 pizza ved 3 ulike anledninger.

Men slik summarisk lovhåndhevelse har jeg ikke sansen for i det hele tatt.
[-X
Nei, men sakene var nå sonet, da. Uansett var det jo etter 2 saker livstid neste. Det blir en smule teit mitt ellers så nokså lovlydige hode.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Galilee »

Noen som har prøvd disse skivelåsene med alarm?
Jeg tenkte å prøve en. Pengene er vel spart inn bare den hindrer meg i å forsøke å kjøre med skivelåsen på.

Er det noen som har sånn lås som er FG godkjent?

Har forresten FG godkjenningen noe å si i forhold til forsikringsoppgjør ved tyveri? Er det noen som har opplevd reduksjon av utbetaling pga. låsen?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Banditbiker »

Slik jeg har forstått det, så kan FG-godkjent lås gi deg noen kroner rabatt i premie.
Uansett vil jeg tro at det er lurt å gå for FG-godkjente låser da jeg regner med at disse oppfyller en del minimumskrav som kanskje ikke en del andre låser gjør.

Noen låser er skremmende enkle å åpne og burde aldri vært i salg.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by mekkern »

selv om man må sitte inne noen år så får han vi knallet ned ALDRI tuklet med noe mer.... :-#
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by stian »

Har alarm som uler noe inn i H******... Skremmer det ikke tjuvradden så vekkes no ihvertfall de som bor rundt i en par kilometers omkrets..
Gixxerman

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Gixxerman »

Galilee wrote:Noen som har prøvd disse skivelåsene med alarm?
Jeg tenkte å prøve en. Pengene er vel spart inn bare den hindrer meg i å forsøke å kjøre med skivelåsen på.

Er det noen som har sånn lås som er FG godkjent?

Har forresten FG godkjenningen noe å si i forhold til forsikringsoppgjør ved tyveri? Er det noen som har opplevd reduksjon av utbetaling pga. låsen?
Abus alarmlåsen selger som hakka møkk hos oss hvertfall, og ABUS er et anerkjent og bra merke så det er bare å handle om kjøpelysten er der :)
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Jon Erik »

Herigud, hvor vanskelig er det. Ta på en finlandshette og ta med balltre, slå fyren hardt i kroppen ta gjerne noen knær. (ikke i hodet) gå deretter fra stedet. Når Politi ringer på døra de og sier at noen har banke en fyr har prøvd og stjele sykkelen din så vet du selvsagt ingenting om det...
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Weezer »

Jon Erik wrote:Herigud, hvor vanskelig er det. Ta på en finlandshette og ta med balltre, slå fyren hardt i kroppen ta gjerne noen knær. (ikke i hodet) gå deretter fra stedet. Når Politi ringer på døra de og sier at noen har banke en fyr har prøvd og stjele sykkelen din så vet du selvsagt ingenting om det...
Bare et pussig sammentreff..?
Nei, støtter opp om at å ta loven i egne hender fører til Texastilstander. Skal man få en voldsdom på seg i tillegg til herpa sykkel har man virkelig drete i eget reir
A motorbike is an engine you can sit on
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Jon Erik »

Weezer wrote:
Jon Erik wrote:Herigud, hvor vanskelig er det. Ta på en finlandshette og ta med balltre, slå fyren hardt i kroppen ta gjerne noen knær. (ikke i hodet) gå deretter fra stedet. Når Politi ringer på døra de og sier at noen har banke en fyr har prøvd og stjele sykkelen din så vet du selvsagt ingenting om det...
Bare et pussig sammentreff..?
Nei, støtter opp om at å ta loven i egne hender fører til Texastilstander. Skal man få en voldsdom på seg i tillegg til herpa sykkel har man virkelig drete i eget reir
Et pussig sammentreff kommer man ikke langt med i retten! Samme hva Politi tror så hjelper det ikke hvis det ikke har bevis, og min erfaring er at Politi ikke bryr seg så alt for mye hvis tyven er fått seg en smell...de liker ikke disse gutte de heller...så sansynlighet er svært liten at de i hele tatt gidder å lete etter den som har gjort det...

Nå er sikkert ikke dette løsning, men hvis man først klikker kan det være smart å slenge på en finlandshette... :roll:
Jeg liker nå og forsvare det som er mitt jeg da, men alt med måte....
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Tore^NSR »

Støtter Jon Erik her =D> Hadde noen tatt sykkelen min,(som jeg har jobbet hardt for å få råd til) så skulle de f*** meg fått svi på pungen. De må forstå at de ikke bare kan stjele ting fordi de rett og slett ikke gidder å tjene penger gjennom ærlig arbeid.

En kar på øya her tok saken i egne hender da påhengs motoren hans ble stjålet, etter en spørrerunde rundt om kring fikk han vite hvem som tok motoren hans. Han fant tyven, tok han med bakeriet sitt, satt handen hans i brødkutteren, og sa "Viss påhengsen min f*** ikkje står i garasjen min i mårå så ryke alle fingrane dine!"

Neste morgen sto det 5 påhengsmotorer i garasjen, ettersom tyven ikke visste hvilken som var hans =D> :lol:
User avatar
sfinxern
Posts: 41
Joined: 03 May 2007 12:55

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by sfinxern »

Jeg sover med oppe rute og open dør, med en stor rottweiler innenfor :D .

Hører jeg noe sier jeg bare, VÆR SÅ GOD! hehe
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by Baron von Waffel »

Rottweiler er vel definert som yrkesrisiko for kriminelle? Særlig hvis du har gjerde rundt tomta så ingen kan ta deg for å la den gå fritt.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Re: Tyveri av motorsykler generelt

Post by LemonDog »

Alle med litt vett i skallen skjønner vel at det er idiotisk å risikere en voldsdom for å banke opp noen som forsøker å stjele sykkelen deres. Det er tross alt "bare" en ting og ikke verd å risikere liv, lemmer eller noen måneder i buret for. Uansett, så er det lett å være tøff i kjeften på et internettforum, men når det kommer til stykket, så tviler jeg sterkt på at noen av dere hadde turt og gjort noe som helst.
Post Reply