Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Prat om tung MC.
Post Reply
K.T
Posts: 9
Joined: 28 Mar 2009 18:57
MC: 2007 Kawasaki Z750

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by K.T »

Vil også komme med en kommentar til denne nettbutikken. Hadde aldri hørt om denne, før jeg begynnte å lese i tråden her.
Med prisene som var her, var det omtrent for godt til å være sant ;-) Siden bakdekket mitt var modent for utskifting, ble det til at jeg bestillte meg et Michelin Pilot Power 2ct 180/55/17, til ca.1550 inkl frakt å moms. Dekket kom på døren litt over en uke etter at bestilling var lagt inn. Bor forøvrig litt i "utkant" Norge, så mener leveringstiden var meget bra! :D Kommer aldri til å betale nesten dobbel pris på mc butikker igjen, denne nettbutikken kan hvertfall anbefales av meg på det varmeste :) Noen som har erfaringer med dette dekket forresten? Har kjørt opp et dekk med Michelin Road Pilot 2ct nå, har vært strålende fornøyd med dette dekket. Så tenkte derfor nå at jeg skulle ta steget opp til "power" dekket ,å prøve ut dette denne sesongen :)
I`dont sleep, I dream..
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by xadox »

Michelin 2CT og Metzeler M3 er de flest folk på netter anbefaler... Tror ikke du har bomma på kjøpet :)
1.3.1.2
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by tshansen »

2CT dekket kan ikke bli feil ;-) Det og M3 vinner alt som er av tester, eller har hvertfall gjort det. Så dette er nok ett kjempekjøp ;-)

Og siden du bytter fra Road Pilot, kommer du nok til å merke sinnsyk forskjell ;-) Dette dekket sitter limt ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
K.T
Posts: 9
Joined: 28 Mar 2009 18:57
MC: 2007 Kawasaki Z750

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by K.T »

Nå er hvertfall dekket kom på, å fått seg 50-60km..Har ikkje tørt å prøvd det ut så mye helt enda, pga litt innkjøring er vel på sin plass først ;-) Føler at sykkelen er blitt mer balansert en med det gamle Road Pilot dekket, uten at jeg sitter med kunnskaper på at dette er fysisk rett ;-)
I`dont sleep, I dream..
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Flydude »

Hvor får dere byttet dekket når dere kjøper det fra nett? Gjør de fleste verksteder det, selv om du ikke kjøper dekket derfra?
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by xadox »

Hvis verkstedene vil tjene penger på omlegg gjør de det... Hvis de ikke vil gjør de det ikke... enkelt og greit :)
1.3.1.2
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by KiM »

Flydude wrote:Hvor får dere byttet dekket når dere kjøper det fra nett? Gjør de fleste verksteder det, selv om du ikke kjøper dekket derfra?
Vet ikke hvor i landet du er lokalisert, men i Bergen er det vel stort sett kun Kårbø/Kvikk MC som gjør det.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by xadox »

Hvem vet dere gjør det i Drammen/Oslo området? Vurderer selv å bestille herfra... :)
1.3.1.2
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Ola M »

Dere som har bestilt to dekk ... kom de hver for seg? Følgte dere med på sporingen underveis?

Det står spesifikt på siden at hvis du bestiller flere dekk sender de to kolli - vet ikke om det er dårlig oversatt fra tysk at du kan få de levert på forskjellige dager eller at de alltid gjør det. Framdekket mitt er iflg sporingen scannet inn på terminal i Bergen, satser på det kommer på døren imorgen. Men bakdekket, som ble sendt i separat kolli samme dag som fordekket, ble scannet i Flensburg i dag. :( Framdekket brukte en uke på sin reise fra Flensburg til Bergen, må jeg vente like lenge på bakdekket tror dere? Eller kanskje det var påsken som forstyrret?

Håper de kommer med maks en dags mellomrom da, jeg som hadde planlagt mekkehelg og all ting.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by KiM »

Mine dekk var vel pakket i én forpakning, så jeg fikk de samtidig.
ingen KiM, ingen kos
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Babelfisken »

Ola M wrote:Dere som har bestilt to dekk ... kom de hver for seg? Følgte dere med på sporingen underveis?

Det står spesifikt på siden at hvis du bestiller flere dekk sender de to kolli - vet ikke om det er dårlig oversatt fra tysk at du kan få de levert på forskjellige dager eller at de alltid gjør det. Framdekket mitt er iflg sporingen scannet inn på terminal i Bergen, satser på det kommer på døren imorgen. Men bakdekket, som ble sendt i separat kolli samme dag som fordekket, ble scannet i Flensburg i dag. :( Framdekket brukte en uke på sin reise fra Flensburg til Bergen, må jeg vente like lenge på bakdekket tror dere? Eller kanskje det var påsken som forstyrret?

Håper de kommer med maks en dags mellomrom da, jeg som hadde planlagt mekkehelg og all ting.
Det var mitt største problem .com at dette var langt dårligere opplyst for over ett år siden. Trodde det manglet ett dekk. Pga klager og rot dukket det etter hvert opp to dekk til :) Men det første bakdekket tok nok et par uker ekstra.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by tshansen »

Mine dekk ble også levert i 2 kolli. Men det gikk ikke mere enn en dag eller 2 lengre før jeg hadde begge dekkene. Litt klønete system, men dekkene kommer ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Galilee »

At dekkene kommer i flere kolli har sikkert å gjøre med maksvekt pr kolli i avtalen de har med speditørene.

Jeg brukte denne webbutikken sist jeg bytta dekk, og kommer til å gjøre det neste gang også.

Jeg har brukt verksted for dekkomlegging, og prøvd selv også. Det er ikke SÅ vanskelig å gjøre selv. verktøy for å skrue ut ventil, og dekkspaker koster ikke mange kronene. Resten av verktøyet finnes i verktøysettet til sykkelen. Det vanskeligste er å få dekket løs fra felgen. Det sitter en wire i dekkanten som sitter i press rund felgkanten. Denne må presses løs med ganske stor kraft. Hvis man får dette til er resten av jobben en smal sak (se bloggen min).

Noen sier balanseringsjobben ikke blir ordentlig når man gjør det selv, men jeg har oppdaget at ganske mange mc verksted ikke har balanseringsmaskin, så de gjør balanseringen på akkurat samme måte som jeg gjorde det.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
fighter
Posts: 177
Joined: 04 Jun 2006 11:22
Location: buskerud

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by fighter »

kjøpte michelin pilot dekk 190/50/17" i drammen i dag for 1800,- inkl. moms, omlegg og avbalansering, jeg er fornøjd med den prisen =D> http://www.drammengummiservice.no/?site=main
StenR
Posts: 200
Joined: 26 Nov 2006 16:48

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by StenR »

Holdt på å bestille herfra selv jeg, da jeg har hørt mye bra om dem. Men for sikkerhets skyld hørte jeg med Tempe dekkservice i Trondheim (handlet en del der før), og de skulle ha 200,- mer enn motorsykkeldekk.com (Metzeler Z6 Interact 120/70-17). Det var inklusive montering og avbalansering. Betaler gladelig 200 for å slippe å legge om selv. Dessuten støtter jeg gladelig det lokale næringsliv når de faktisk prøver å være konkurransedyktig med netthandel/import.
Post Reply