Drømmesykkel med stor D.

Prat om tung MC.
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by crab »

Suzuki GSX 1300R Hayabusa!
Helt siden første gang jeg såg den, har jeg vert svak for den.
Er liksom mer enn bare en sykkel på en måte. Vansklig å forklare :)
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Banditbiker »

Slipper å ta stilling til slike problemstillinger. Jeg har allerede hatt drømmesykkelen min i godt over 1 år.
\:D/
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Banditbiker »

Prøver annet stadig vekk jeg (av ren nysgjerrighet), men det fører ikke til noe annet enn en bekreftelse på at jeg har gjort et valg som er riktig for meg.
BALLA
Posts: 45
Joined: 12 Sep 2006 22:36
Location: Fredrikstad

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by BALLA »

LemonDog wrote:Vanskelig å bare velge én sykkel, men jeg kunne virkelig tenkt meg en Benelli TNT 1130 Café Racer: Image
Jeg har hatt gleden av å prøve en CafeRacer :D Utrolig gjennomført sykkel, nydelig å kjøre, utrolig komp og moment. Grom lyd og ingenting å utsette på den :D
R1BALLA
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Ulvinnen »

Banditbiker wrote:Slipper å ta stilling til slike problemstillinger. Jeg har allerede hatt drømmesykkelen min i godt over 1 år.
\:D/
Er ikke det en fantastisk følelse? Jeg har det også på den måten, selv om jeg har hatt min drømmesykkel bare en og en halv måned. \:D/ Image
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Fidel »

AJ_Twin wrote:Jeg har begynt å bli interessert i nye Moto Guzzi 1200 Sport.
Du og Gruzzi er jo ihuga Moto Guzzi entusiaster; men har noen av dere prøvd 1200 Sport enda?
Jeg er interessert i å vite litt om inntrykk og meninger fra folk som har prøvekjørt den, og om mulig enda bedre, erfaringer fra de som evt. har kjøpt seg en!

Jeg synes 1200'en rett og slett ser nydelig ut!

1200 Sport er en alldeles praktfull maskin. Selv har jeg bare prøvesittet den, men den var farlig pirrende selv stillestående. Du kan sjekke ut på http://www.motoguzzi.no's forum og spørre der. Det er noen som har handlet 1200 Sport forlengst, vet jeg.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Ulvinnen »

AJ_Twin wrote: Hvem har ikke hatt denne følelsen etter en og en halv måned etter å ha kjøpt ny eller brukt sykkel?
Men bevares! Den følelsen kan gjerne vare lenge den...
Jeg er sånn at jeg forelsker meg i enkelt-kjøretøyet, ikke merket som sådan. Det er Rødhette som er min Drømmesykkel, ikke bare en Breva. På samme måte er Rita fortsatt drømmebilen min, etter 5 år. Når jeg bytter ut henne, kommer grunnen til å være at hun er blitt så slitt at hun er dårlig av den grunn. Og det samme regner jeg med at det vil bli med Rødhette.
User avatar
pelsen
Posts: 1116
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by pelsen »

Når det er snakk om drømmesykkel er det vel vanskelig å komme utenom Britten.
Sjekk http://www.britten.co.nz/
En Desmocedici kan jeg jo kjøpe hvis jeg får tilstrekkelig lyst på en, litt dyrt, men det det blir sikkert lagd en del etterhvert.
Britten kan man bare drømme om.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Alas »

Bare en drømmesykkel? Er ikke det litt kjipt da?

Jeg har flere jeg, en til hvert bruk....

En eller annen Husaberg Motard, kanskje en Aprilia SVX som herjesykkel.
En Honda CBF1000 med fullt veskesett som weekendtourer....
En BMW K1200GT som ferietourer.
En Kawa Versys som dagstourer.
KTM Superduke og Duc Hypermotard fordi de er kule!
1098 som "posørsykkel", eller kanskje en MV...
En eller annen banesykkel, Gixxer 750 kanskje.

Også er det sikkert noen til. En HD og en Buell kanskje.

Men om jeg må velge en som jeg kunne fått, så ville jeg valgt CBF'en. Den tror jeg hadde passet meg ypperlig. Hvis det blir ny sykkel til neste år så er dog Kawa Versys høyere oppe på listen. Hondaen blir for dyr og litt for tung foreløpig føler jeg.

Er det ikke flott og drømme om nye sykler, de man kanskje kan få tak i og de som for alltid forbilr drømmer.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by indianeren »

Det er ikke lett å begrense seg til kun en...!!!

Men siden jeg synes 4 sylindrede vannkjølte blokkmotorer passer best i toyota corolla, så begrenser utvalget seg ganske betraktelig :)

Drømmegarasjen tror jeg er ( i tilleg til de som allerede står der):

1937-1939 Indian chief stivramme bobber (med grimeca trommelbremser og driftsikker repromotor)
Indian chout -- Indian chief motor i Scout 101 ramme .. stor motor i liten ramme..
Hesketh ( så en sånn i sommer.. kuul og spesiell)
Ducati 900ss ..( '70 tallets høydare)
Ducati Sport 1000 S ... alternativet når den gamle italienske leamikken nevnt ovenfor ikke funker..
Ducati 748R, 916 eller 996 -- fordi det har det flotteste plastdesignet ever..
KTM 950 Adventure -- for langturer til island, sahara etc.
Moto-guzzi Lemans -- grov v-twin lyd.. yummy..
Crocker twin -- oppskrytt muligens, men tøff
MV Agusta 750s america -- nok en høydare fra '70tallet.. selv med feil antall sylindre.
Triumph Thruxton -- denne rister vel ikke fra hverandre som de gamle engelske...
Rokon trailbreaker -- for 2wd moro ute i skogen

Desmosedici -- ja.. men kan jo få en håndfull sykler for samme prisen.. og hvor skal den kjøres.

Og egentlig alle utgaver av racingsykler før ca 1975.. :)
Og har forsåvidt sans for det meste fra '60-'70 tallet med caféracer stuk..

Enkelte bytter vel sykkel hele tiden fordi det "tilsynelatende" kommer en bedre modell (bedre til det normale gatebruk ?? ) neste år ...eller at de egentlig er så kjedelige at man aldri får noe annet enn bruk og kast forhold til de.. :) :)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Jalmar »

For meg er drømmesykkelen en sykkel som jeg kjenner så godt at jeg får den gode følelsen av trygghet i alle situasjoner. Gamle er en slik sykkel. Jeg sitter godt, jeg kan takle alle tekniske problemer som måtte dukke opp, jeg kan kjøre på alle de stedene jeg har lyst til å kjøre og jeg kan modifisere og bygge på det som måtte være nødvendig for at han skal bli enda mer egnet. Kort sagt er han (for meg) en sykkel som gir meg den gode følelsen av "vennskap" hvis man kan si det på den måten.

Har drømt om mange forskjellige sykler opp igjennom, men etter å ha undersøkt nærmere så har jeg alltid kommet fram til at dette er et spørsmål om følelser. Altså man må finne akkurat DEN sykkelen som vekker de rette følelsene. Og der er jeg så heldig at hverken høy pris, fabelaktig design eller finurlige tekniske og kompliserte løsninger vekker nevneverdig interesse. Tverrt imot vil jeg si at når jeg ser på de nye syklene som presenteres blir jeg stadig gladere i Gamle. :D

Jeg drømte om en skikkelig langturssykkel som kunne brukes i de situasjonen som Gamle ikke taklet, og det har jeg funnet nå. Og den vil forhåpentligvis utvikle seg til en drømmesykkel bare jeg får satt meg inn i det tekniske. ;-)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Rottweiler »

Ikkje vanskelig for meg... (høyre click...open image)

Image

Image

Image

Image
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Maverick »

Så enig, så enig ;-)
Image
- Honda NSR 2003
BALLA
Posts: 45
Joined: 12 Sep 2006 22:36
Location: Fredrikstad

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by BALLA »

Lekkerbisken det ;-)
R1BALLA
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Dominator »

Drømmesykkel? Selvfølgelig den jeg har nå, fordi jeg drømte om å anskaffe en sånn i 13 år før jeg fikk muligheten... \:D/
Post Reply