Drømmesykkel med stor D.

Prat om tung MC.
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Rottweiler »

Dominator wrote:Drømmesykkel? Selvfølgelig den jeg har nå, fordi jeg drømte om å anskaffe en sånn i 13 år før jeg fikk muligheten... \:D/
Ikkje drømmesykkel lenger nå, siden du har den! Har vel gjerne en ny drømmesykkel nå? 8)
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
BALLA
Posts: 45
Joined: 12 Sep 2006 22:36
Location: Fredrikstad

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by BALLA »

Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D
R1BALLA
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Ulvinnen »

BALLA wrote:Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D
Enig med du! :smt023

Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Alas »

Ulvinnen wrote: Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k
Det ligger i menneskets natur å hige etter noe, ellers hadde vi jo ikke kommet noen vei.

Men å oppfylle noen drømmer på veien er jo utrolig kjekt da!
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by maelling »

Ulvinnen wrote:
BALLA wrote:Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D
Enig med du! :smt023

Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k
Dette med drømmer er en merkelig ting, og drømmene er ikke alltid konstante. Jeg drømte om R1 og 900RR, og tenkte at nå er alt oppnådd den dagen drømmene gikk i oppfyllelse. Med tiden endrer derimot behovene\ønskene seg, slik at det å grise rundt på korte turer med overmotorisert racingsykkel etter hvert fortonte seg som noe ensformig og meningsløst. R1 er noenlunde "single purpose", og ikke akkurat det man bruker som tursykkel(selv om jeg har sett nok av folk som sier det er en flott tursykkel, men jeg dro på ferieturer med 125 cc scooteren i stedet, og det sier noe om hva jeg mener om den saken), og ihvertfall ikke 98 modellen jeg hadde med en sittestilling som kun egner seg for banebruk. I dag er drømmene noe i nærheten av en BMW 1200 GT/GS som jeg kan dra på europaturer med og kjøre med svære aluminiumskofferter på siden. Drømmen er nå å sette seg på sykkelen og "gjøre europa". Kjøre gjennom Tyskland og ned til nord-Italia, samt turer gjennom Frankrike osv. Jeg har bare nådd 24 år, og lurer på hva slags drømmer som er der når 40 års krisen slår inn om en 16 års tid. Det er gjerne da man både har økonomi og lyst til å kjøre heftig r-sykkel.

Videre har også synet på MC endret seg gjennom 8 år på forskjellige tohjulinger. Det er ikke sykkelen i seg selv som lenger er målet, men snarere hva jeg kan bruke den til. Man går lei av å sitte og dyrke MC'en for hva den i seg selv er, selv om det gir tilfredsstillelse det også. Konsekvensen av dette er at jeg nå kunne finne på å kjøpe MC'er jeg tidligere ville ment var uaktuelt, hvis den er fin for turbruk. Det kan gjerne bli en 10 år gammel 1000 cc tursykkel av et slag. Så igjen, drømmer er noe som kan være veldig flukterende :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Rottweiler »



Ingen problem å reise verden rundt på en R1....heller ikke å pakke den opp med koffert og bag! \:D/
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by maelling »

Den der har jeg sett :) Er faktisk ganske morsom. Det der ser ut som en 99 modell eller kanskje 2000 modell ? De har en mye mer behagelig sittestilling såvidt jeg husker, men for all del: kan være jeg har svake håndledd. 20 mil på 98 modell R1 var nok, og da måtte håndleddene hvile til neste dag :) Skulle like å vite den som tar 80 mils dagsetapper på denne, og da gjerne med en sekk på ryggen :P R1 kan sikkert brukes på tur om man greier å laste så mye opp bak som han her gjør. Men man kan også bruke tollekniv til å felle trær, men det er langt greiere med en øks, eller enda bedre med en motorsag ;) Det er poenget mitt.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Gixxerman

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Gixxerman »

Om det går utover håndleddene dine så kjører du feil. Du skal ikke ligge å hvile på dem.
Der jeg merker det er i beina ettersom de har en veldig bøy når man kjører slik redskap. Kjenner det også litt i korsryggen etter lange etapper, men ikke mer enn at jeg overlever.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by maelling »

Hvis man setter seg på en 98 mod R1, sitter man i praksis i en vinkel som gjør at man enten må henge på ryggen eller henge på håndleddene. Man kan ikke akkurat ligge på tanken heller. Jeg trener jevnlig(og er 1.84 høy), og lider ikke av dårlig rygg. Jeg tok et par turer fra Asker - Lillehammer - Asker, og siste mila var en lidelse uansett hva jeg gjorde. Jeg prøvde å sitte så rett jeg kunne, men da rakk jeg ikke ned til gassen, og brukte fingerspissene til å holde gassen. Setter man seg derimot på en 07 R1, er saken en HELT annen. Den tror jeg nesten jeg skulle kunne ta en tur rundt kloden med. Beina var det aldri noe problem med, men jeg kjenner andre som sliter med den typen problemer.

Til banekjøring derimot, er en 98 modell R1 midt i blinken. Jeg kjørte en del pass rundt Rudskogen, og kan ikke tenke meg en bedre sykkel :) Det bunner vel ut i at visse MC'er passer fint for noen, mens det går dårligere for andre. Kan være at 98 mod R1 er glimrende på langtur med en annen fører, men jeg fant aldri harmonien på 20 mils+ turer.

PS: Sorry for eventuell off-topic :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by rerell »

indianeren wrote:Det er ikke lett å begrense seg til kun en...!!!
Något för dig kanske: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=10940537
Gixxerman

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Gixxerman »

Klem beina inn mot tanken(forankre seg i sykkelen), og bruk mage rygg til å holde deg oppe.

Kjørte du med rake armer også ? Ikke gjør det heller. Ved første (harde) innbremsing burde det ringe en bjelle.
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Petterjacobsen »

Gixxerman wrote:Om det går utover håndleddene dine så kjører du feil. Du skal ikke ligge å hvile på dem.
Der jeg merker det er i beina ettersom de har en veldig bøy når man kjører slik redskap. Kjenner det også litt i korsryggen etter lange etapper, men ikke mer enn at jeg overlever.
Jeg "må" lene meg på håndleddene. Jeg var 186cm sist jeg sjekka og sitter godt foroverlent på min 2003 GSXR 750. Prøver å holde meg oppe med magen og ryggen, men det går ikke over lengre tid.

Har ikke problem med beina, annet enn litt dårlig blodsirkulasjon på lengre turer.

Liker sittestillingen, innbyr til aktiv kjøring. Føler sykkelen og jeg spurter av sted 8)
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Gixxerman

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Gixxerman »

Har hatt samme sykkel og er bare 2cm lavere, og jeg klarte det fint.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by Tekumseh »

Drømmen min er en Indian Spirit Roadmaster. Mener disse kun ble produsert i 2003.
Helst da med alt av Indian-stash over hele sykkelen.
Image
Ellers nr 2 på lista står Harley Heritage Classic, sånn en som Banditbiker har...
Image
De ligger noenlunde likt i pris, så vi får se hva som skjer i løpet av noen år....
Mye skrik og lite ull vil mange si, men det veies opp av masse stil! :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Drømmesykkel med stor D.

Post by FV »

Mye lakk, lær og nagler ville jeg sagt :)
Post Reply