Stoppa for miniskilt på vei til grava

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gixxerman »

Ja det måtte jo skje så jeg skal ikke skrive at jeg ønsker å drepe noen osv.

Bare tenkte å gi en påminner til resten som bruker slike skilt. Ble stoppa på vei til grava, og jeg så litt kjente fyke forbi :lol:

Det var først en politimann som så på skiltet, og han syntes det så originalt ut så han sa at det bare var å fise videre og kose meg på grava. Takk sa jeg, så tok jeg på hjelm og hansker igjen. Ventet så på at kompisen min skulle få på hansker og slikt, og da måtte såklart en fra vegdirektoratet(eller hva det er) komme bort og titte nærmere, og da var det frem med linjal osv.
Ble avskilting på stedet og lapp om at jeg må vise sykkelen på biltilsynet innen to uker, med lovlig skilt.

Fikk kompisen min til å hente prøveskilt, så ble det å fise hjem, skru på originalt, og så å levere prøveskiltet.
Får dra ned på biltilsynet imorgen tenker jeg, og få dem til å lage et helt nytt, ettersom det jeg har er litt sprekt og slikt.

De ga meg ingen bot så da regner jeg med at det er som en advarsel å regne, eller tar jeg feil ? :-k

Sees "kanskje" på grava neste gang :lol:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by supermons »

Du fikk vel lapp om å vise den? Så da ble det vel et pålegg om utbedring uten bot?

Mulig vi sees på biltilsynet i morra, må ha nytt skilt jeg også :P
Gixxerman

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gixxerman »

Store skilt er kult :P \:D/
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Ulvinnen »

Vi så at du stod der da vi kjørte forbi, ja. Det var også flere som gjettet på at det måtte gjelde skiltet ditt, siden det skal noe til å kjøre for fort når alle møtende mc-er advarer mot høy fart.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by supermons »

Hadde jeg hatt skilt så hadde jeg sikkert blitt stoppet med dem på vei til Grava i dag.. Forrige eier var litt kreativ med bøying og klipping av kanter på mitt.. Men nå blir det jo stort, flott og nytt på meg også..
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Jarle »

Hmmm... Nå ble jeg skeptisk til skiltet mitt og... Akkurat samme som deg...
Hvis dem i tillegg avskilter på stedet :shock:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Bizcocho »

Gixxerman wrote:Ja det måtte jo skje så jeg skal ikke skrive at jeg ønsker å drepe noen osv.
Holdt nesten på å poste 'Snut er ut' igjen, men skal vel klare å holde meg etter sånn påpakk jeg fikk sist :-#
Faktisk allerede midtveis ved Gamle Mosseveien var det syklister som varslet om noe var på fære, veldig bra!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Gixxerman

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gixxerman »

Faktisk var det ingen i det hele tatt som varslet på gamle mossevei, men jeg og min kompis visste at det var mye onkler ute idag, så vi kjørte rolig. Burde nesten fått tilgodelapp(arrestanten løslates) for fin kjøring idag men :lol:
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Bizcocho »

Gixxerman wrote:Faktisk var det ingen i det hele tatt som varslet på gamle mossevei, men jeg og min kompis visste at det var mye onkler ute idag, så vi kjørte rolig. Burde nesten fått tilgodelapp(arrestanten løslates) for fin kjøring idag men :lol:
Mente jeg har lest/hørt ett sted at hvis en treffer på den rette paragrafrytteren så kan man bli anmeldt for forfalskning?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Gixxerman

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gixxerman »

De snakket om det ja, men det har jeg hørt ofte. Tror det er mer ren skremsel, men man vet jo aldri. Yeye, blir originalskilt på meg nå hvertfall, og innsats til potta baki det store baggasjerommet mitt.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by adoniz »

Bizcocho wrote: Holdt nesten på å poste 'Snut er ut' igjen, men skal vel klare å holde meg etter sånn påpakk jeg fikk sist :-#
Faktisk allerede midtveis ved Gamle Mosseveien var det syklister som varslet om noe var på fære, veldig bra!
Snut er ut!!
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by xadox »

sitter med ett miniskilt på skrivebrodet (den med flagget) og lurer på om jeg skal sette den på nå... :)
1.3.1.2
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gorgeous »

Hvor "stort" var det miniskiltet ditt da? Jeg får bare ta sjansen jeg, men mitt er jo ikke så lite.. Bare uten N og flagg!
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Gixxerman

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gixxerman »

Er faktisk ikke så mye mindre, men hekken min er ganske smal så det er det lille som skal til(for egen del)

Image
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Stoppa for miniskilt på vei til grava

Post by Gorgeous »

Sorry ass, men faan så NAZI!? Hmf.. Skiltet mitt har jo ikke sånne prega bokstaver/tall så da mister jeg vel mine etterhvert og.. :? :?
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Post Reply